ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

نتیجه نظرسنجی از 1000مدیر عامل دلایل موفقیت برخی از آنها را نشان می دهد

این روزها مطالب زیادی درباره علل موفقیت مدیران منتشر می شود که از این میان می توان به بیدار شدن راس ساعت 5 صبح، خوردن دو عدد تخم مرغ آب پز، کوهنوردی و تنها 4 ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ آبان ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

این روزها مطالب زیادی درباره علل موفقیت مدیران منتشر می شود که از این میان می توان به بیدار شدن راس ساعت 5 صبح، خوردن دو عدد تخم مرغ آب پز، کوهنوردی و تنها 4 ساعت خواب در شبانه روز اشاره کرد. از آنجایی که برخی از این دلایل نامربوط، باورنکردنی و حتی خنده دار به نظر می رسند، برخی محققین تصمیم گرفته اند یکبار برای همیشه رایج ترین عادات مدیران موفق را بررسی کنند.

بر این اساس محققینی از «دانشکده کسب و کار هاروارد» و «دانشکده اقتصاد لندن» برای تعیین دلایل موفقیت برخی از مدیران عامل، فعالیت های روزانه 1000 نفر از آنها و عملکرد مالی شرکت های متبوعشان را در شش کشور مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند.برای تعیین مهم ترین تفاوت های رفتاری این افراد از الگوریتم های یادگیری ماشینی استفاده شده است. مجموعه داده های وارد شده به الگوریتم شامل عملکرد مالی شرکت ها و فعالیت هایی است که مدیران در طول هفته انجام داده اند.

مدیران عامل در طول روز چه کارهایی می کنند؟

به طور متوسط هر مدیر عامل 25 درصد از وقتش را به تنهایی می گذراند، 10 درصد را صرف رسیدگی به امور شخصی می کند، 8 درصد را در مسافرت سپری کرده و 56 درصد از این زمان گرانبها را به جلسات و گفتگو با دیگران اختصاص می دهد.

یک سوم از این 56 درصد گفتگوهای دو نفره بوده و دو سوم باقیمانده با بیش از یک نفر سپری می شود.

اغلب جلسات درونی مدیران عامل با مسئولین بخش های تولید (35 درصد)، بازاریابی (22 درصد) و مالی (17 درصد) برگزار می شود.مدیربا این حال مدیران عامل در موارد مذکور نیز با هم تفاوت های زیادی دارند. در این آزمایش از الگوریتم خواسته شده که افراد را بر اساس رفتارهای آنها به دو گروه مدیر و رهبر تقسیم کند.

گروه اول شامل افرادی می شود که میزان تعاملات آنها با کارکنان زنجیره تامین، مشتریان و تامین کنندگان بیشتر بوده است. این در حالی است که گروه دوم اغلب با مدیران ارشد در تعامل بوده و با سهامداران داخلی و خارجی دیدار کرده اند.اگرچه در نتیجه گیری نهایی نوع سازمان و گستردگی آنها در نظر گرفته نشده اما این تحقیق نشان می دهد که مدیران عاملی که در گروه رهبران قرار می گیرند و تعاملات خود را در سطوح بالاتر حفظ کرده، چشم اندازها را ترسیم کرده و با سهامداران و مدیران ارشد ارتباطاتی موثر را پایه ریزی می کنند، به صورت کلی نسبت به دیگران موفق تر هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی