ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

افزایش قدرت، کاهش مصرف؛ نسل جدید محصولات سبز و آفرود فورد در راهند

موستانگ یا با تلفظ صحیح تر ماستنگ یکی از شاخص ترین و محبوب ترین محصولات فورد در بازارهای جهانی است. این خودروی عضلانی آمریکایی تاکنون در شش نسل مختلف راهی خیابان ها شده و طرفداران ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ آبان ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۵

موستانگ یا با تلفظ صحیح تر ماستنگ یکی از شاخص ترین و محبوب ترین محصولات فورد در بازارهای جهانی است.

این خودروی عضلانی آمریکایی تاکنون در شش نسل مختلف راهی خیابان ها شده و طرفداران بسیاری در نقاط مختلف دنیا از جمله ایران دارد.

نسل اخیر ماستنگ از سال 2015 با سه موتور 2.3 لیتری اکوبوست، 3.7 لیتری V6 و 5 لیتری V8 تولید می شود. این کوپه اسپورت در مدل 2018 فیس لیفت شده و با چهره ای تغییر یافته به فروش خواهد رسید.

در کنار تغییرات ظاهری، مهندسین فورد خروجی پیشرانه های این خودرو را نیز بهینه سازی کرده اند تا راندمان آن نسبت به قبل بهتر شود.

به گفته مقامات فورد، ماستنگ 2018 به دلیل ارتقای موتور، بهره گیری از گیربکس 10 سرعته جدید و بهبودهای ایرودینامیکی نه تنها سریع تر بوده، بلکه از مصرف سوخت مناسب تری نیز برخوردار است.

همانطور که اخبار قبلی نیز تایید کرده بودند، در نسخه 2018 ماستنگ با موتور V6 خود خداحافظی کرده و با دو موتور 2.3 لیتری اکوبوست و 5 لیتری V8 قابل انتخاب خواهد بود.

همچنین دو گیربکس شش سرعته دستی و ده سرعته خودکار ماموریت انتقال نیرو به چرخ ها را بر عهده خواهند داشت.

بنا بر اطلاعات موجود، علی رغم اینکه قدرت موتور 2.3 لیتری اکوبوست در عدد 310 اسب بخار ثابت مانده، اما گشتاور آن با 40 افزایش به 475 نیوتن متر رسیده است.

مصرف سوخت این موتور بدون توجه به نوع گیربکس در شهر 11.2 لیتر اعلام شده که نسبت به قبل تغییری نشان نمی دهد. اما مصرف آن در اتوبان از 7.84 به 7.59 و 7.35 (بسته به نوع گیربکس) کاهش یافته است.

اگر چه این میزان چندان چشمگیر به نظر نمی رسد، اما نقش زیادی در همخوانی با قوانین و مقررات تنظیم شده دارد.

به این ترتیب ماستنگ اکوبوست به طور ترکیبی در هر صد کیلومتر 9.41 لیتر بتزین مصرف خواهد کرد که تقریبا هم اندازه با شورولت کاماروی 2 لیتری چهار سیلندر است.

البته این نسخه از کامارو با جعبه دنده شش سرعته دستی مصرف میانگینی برابر با 10.23 لیتر دارد که اندکی بیشتر از رقیب است.

با اضافه شدن گیربکس ده سرعته خودکار، میزان مصرف سوخت ماستنگ GT یا همان V8 نیز کمی بهتر شده و از 13.07 به 12.38 کاهش پیدا کرده است؛ ضمن اینکه نسخه V8 با گیربکس شش سرعته کماکان در هر صد کیلومتر ترکیبی 13.07 لیتر مصرف می کند.

با تغییرات انجام شده بر روی موتور 5 لیتری V8، قدرت و گشتاور آن به ترتیب 25 و 27 واحد ارتقا یافته است.

به این ترتیب موتور مذکور اکنون 460 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور دارد که با تکیه بر آن ماستنگ خواهد توانست در کمتر از 4 ثانیه سرعت خود را به 96 کیلومتر در ساعت برساند.

آنگونه که مقامات فورد افزوده اند صدها ساعت صرف بهبود ایرودینامیک ماستنگ 2018 شده تا این خودرو از لحاظ مصرف سوخت وضعیت بهتری پیدا کند.

پایین تر آمدن دماغه، استفاده از اسپلیتر بزرگ جلویی و کنترل بهتر جریان هوا در زیر بدنه بخشی از تغییرات اعمال شده توسط مهندسین فورد هستند.

این خودروساز آمریکایی در نظر دارد با سرمایه گذاری 4.5 میلیارد دلاری، در 5 سال آینده 13 مدل الکتریکی شده (هیبریدی یا کاملا برقی) روانه بازار کند.

پیکاپ  F-150 و ماستنگ هیبریدی، ترانزیت کاستوم هیبریدی پلاگین، سدان مخصوص پلیس هیبریدی، یک اتومبیل هیبریدی خودران و شاسی بلند کوچک کاملا الکتریکی بخشی از این مدل ها به شمار می روند.

سرمایه گذاری هفت میلیارد دلاری بر روی خودروهای شاسی بلند و پیکاپ دیگر برنامه ایست که فورد برای سال های آتی تدوین کرده است. با توجه به گرایش هر چه بیشتر مردم به سمت این دسته از وسایل نقلیه، فورد تولید چنین اتومبیل هایی را در دستور کار قرار داده و قصد دارد در آینده مدل های آفرود بیشتر و بهتری را به میدان بفرستد.

نسل جدید مدل قدیمی و محببو برونکو یکی از این مدل ها خواهد بود که برای معرفی در سال 2020 برنامه ریزی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی بحرینی
    علی بحرینی | ۳ آبان ۱۳۹۶

    ماشین زیبایی هست

مطالب پیشنهادی