ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

زلاتان در برابر رونالدو و مسی؛ بهترین بازی موبایل با محوریت فوتبالیست ها چیست؟

دیشب یکی از جذاب ترین شب های فوتبالی/غیر فوتبالی سال را پشت سر گذاشتیم؛ مسابقه ای برگزار نشد ولی هیجان اینکه ببینیم بهترین های دنیای فوتبال در سال 2017 چه کسانی هستند کم از رقابت ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

دیشب یکی از جذاب ترین شب های فوتبالی/غیر فوتبالی سال را پشت سر گذاشتیم؛ مسابقه ای برگزار نشد ولی هیجان اینکه ببینیم بهترین های دنیای فوتبال در سال 2017 چه کسانی هستند کم از رقابت الکلاسیکو نداشت و نفس خیلی ها را در سینه حبس شده بود.

نهایت هم رونالدو توانست مشابه سال گذشته، جایزه برترین بازیکن را به دست بیاورد تا حداقل از دیدگاه جایزه ادعایش مبنی بر اینکه بهترین فوتبالیست دهه گذشته است به اثبات برسد. اما تمام این ها مربوط به دنیای واقعی هستند، اگر به جهان مجازی و بازی های ویدیویی بیاییم آیا همچنان همین نتیجه را میبینیم؟

عناوین مرتبط با سلبریتی ها محبوبیت زیادی بین دارندگان اسمارت فون ها دارند. عجیب هم نیست، کافیست نام آدمی معروف روی یک اپلیکیشن باشد تا کاربران اقدام به دانلود آن کنند. در این بین، بازی های موبایل میزبان سه بازی خوب با محوریت فوتبالیست ها بوده اند.

ابتدا Cristiano Ronaldo: Kick'n'Run [دانلود نسخه اندروید - دانلود نسخه iOS] که اردیبهشت پارسال منتشر شد. با عنوانی رانر و بی پایان رو به رو هستیم که نقش رونالدو را به بازیکن می دهد و باید با پرتاب شوت به سمت سیبل ها سعی کنید امتیاز بیشتری به دست بیاورید. البته مراقب موانع هم باشید که برخورد به آن ها به معنای پایان کارتان خواهد بود.

یک ماه بعد از عرضه بازی موبایل با محوریت رونالدو، عنوان Messi Runner World Tour [دانلود نسخه اندروید - دانلود نسخه iOS] انتشار یافت که شباهت عجیبی به بازی رونالدو داشت. Messi Runner هم عنوانی رانر به حساب می آید، با این تفاوت که فضایی ها جایگزین سیبل ها شده و همچنین جای حالت رکوردی سازنده از مود مرحله ای کمک گرفته است.

نهایت می رسیم به Zlatan Legends [دانلود نسخه iOS] که تابستان امسال به اسمارت فون ها آمد و سر و زیادی به پا نمود. با وجود اینکه دو عنوان قبلی هر دو رانر هستند ولی برای Zlatan Legends با یک گیم پلی کاملا متفاوت رو به رو هستیم. در واقع استودیوی ISBIT Games برای ساخت عنوانش از بازی Driftball الهام گرفته است.

همان ورزشی که در آن می توانید توپی را در دفعات مختلف شوت کنید و البته مراقب باشید تا توپ به دیوارها برخورد نکند. Zlatan Legends [دانلود نسخه iOS] به نوعی همینگونه است. با کشیدن انگشت خود، توپ را به سمت جلو پرتاب می کنید. بخش سخت ماجرا را هم باید به نام مسیرها بزنیم.

مسیرها به گونه ای طراحی شده اند که با هر پرتاب، امکان برخورد توپ به دیوارها وجود داشته باشد و اگر این اتفاق بیافتد برای چند ثانیه از رقیبان تان عقب می افتید. بنابراین هر دفه مجبورید تا دوباره به پرتاب توپ در جهتی متفاوت با قبلی اقدام کنید.

خوب این از توضیحاتی کوتاه پیرامون بهترین بازی های موبایل با محوریت فوتبالیست ها؛ حالا کدام یک نسبت به دیگری برتری هایی دارند؟ برای این مقاله تصمیم گرفتیم نگاهی دقیق تر به این سه بازی داشته و از بین آن ها بهترین را معرفی کنیم. اگر می خواهید برترین عنوان اسمارت فون ها با محوریت بازیکن های فوتبال را بشناسید، با ما همراه باشید.

زمانی که خلاقیت حرف نخست را می زند

قلب تپنده یک بازی [به جز عناوین سبک Interactive Drama] گیم پلی آن بوده و از این بین، Zlatan Legends با اختلاف بهتر از دو عنوان دیگر است. بازی های مرتبط با سلبریتی ها عمدتا گیم پلی کلیشه ای دارند و سازنده با تکیه بر نام یک آدم معروف سعی می کند سودی به جیب بزند.

اما Zlatan Legends اینگونه نیست و خود بازی واقعا حرف های زیادی برای گفتن دارد. ایده استفاده از ورزش Driftball و الهام آن با با بازی های سبک آرکید باعث شده تا با یکی از سرگرم کننده ترین های امسال رو به رو باشیم. البته اینجا به واسطه وجود دو المان جذاب استودیوی ISBIT Games توانسته جذابیت واقعی ایده Driftball عنوانش را افزایش دهد.

نسخه اندروید Zlatan Legends فعلا در مرحله بتا خصوصی قرار داد. می توانید از طریق این لینک شانس تان را برای دریافت نسخه بتا امتحان کنید. خود ما با همین روش نسخه بتا را دانلود کردیم.

یکی از آن ها را باید به نام مسیرها بزنیم. Zlatan Legends همانند Messi Runner عنوانی مرحله ای است اما هر چه قدر QB9 Entertainment در طراحی مرحله های ساخته اش کم کاری به خرج داده ولی Zlatan Legends از این دیدگاه چیزی کمتر از «فوق العاده» نیست.

تمام محیط ها دارای پیچ های خودشان بوده و همین مسئله باعث می شود هر لحظه نیازمند یک پرتاب جدید باشید تا مسیر حرکت توپ عوض شده یا سرعت آن فزایش یابد؛ بسته به اندازه ای که دست را به سمت عقب می کشید، سرعت توپ تغییر می کند.

دومین المان بازی وجود رقیب ها هستند. تمام مسابقات Zlatan Legends به صورت چند نفره [حالا با هوش مصنوعی یا بقیه بازیکن ها] صورت می گیرند و این ویژگی هیجان بازی را به بیشترین حد ممکن رسانده است. دیدن تلاش های دیگران شما را موجب می کند تا حتی هنگام حرکت توپ، آن را نگه داشته و یک پرتاب قدرتمند دیگر انجام دهید.

احتمال ابتدا که دست به تجربه Zlatan Legends می زنید، با خود فکر کنید که مکانیزم های گیم پلی بعد از چند مرحله خسته کننده می شوند. با وجود دو المانی که گفتیم، بازی ریتم سرسام آوری به خود گرفته و برای مدت ها می تواند جذابیتش را حفظ کند.

بین کلیشه ها کدام یک پیروزند؟

حالت های گیم پلی مختلف از جمله نکات مثبت Cristiano Ronaldo: Kick'n'Run است؛ تنوعی که کمبودش با Zlatan Legends احساس می شود.

از دیدگاه گیم پلی Zlatan Legends به خاطر ویژگی های جالب و خلاقیت هایش با اختلاف برنده شد. حالا بین دو بازی دیگر که هر دو در سبک رانر هستند کدام یک پیروز می شود؟ راستش را بخواهید اگر Kick'n'Run را انجام دهید و سپس به تجربه Messi Runner روی بیاورید با خود می گویید که QB9 Entertainment از دست رقیبش تقلب کرده است.

Messi Runner خیلی عجیب شبیه به Kick'n'Run بوده و نکته جالب اینجاست توسعه دهنده جای اینکه از این شباهت بهترین استفاده را ببرد و المان های دوست داشتنی ساخته رقیبش را به عنوان خود بیاورد اما شاهد پرداخت ایده ها به بدترین حالت ممکن هستیم.

بزرگترین برگ برنده Kick'n'Run سیبل ها هستند. رونالدو با توپش می تواند به آن ها شلیک کرده و امتیاز بیشتری به دست بیاورد. جدا از اینکه وجود محیط کوچک، راه های زیاد برای حرکت و آیتم های قدرتی که درون بازی وجود دارند باعث می شوند تا از تجربه خود کاملا لذت ببرید.

اما از آن طرف Messi Runner از دیدگاه گیم پلی عنوانی کاملا بی روح است. انیمیشن های حرکت اصلا روان نبوده و محیط های دارای موانع کافی برای به چالش کشیدن بازیکن نیست. مرحله های مشابه و استفاده نکردن از پتانسیل های بازی از دیگر دلایل برتری مطلق گیم پلی Kick'n'Run نسبت به Messi Runner به حساب می آیند.

زلاتان ها بر می خیزند

Zlatan Legends عنوان خوبی است چون خود زلاتان به صورت مستقیم روی روند ساخت بازی نظارت داشت.

Zlatan Legends داستان خیلی ساده اما عجیب و جالبی دارد. داستان از این قرار است که پادشاه یک سیاره، تورنومنتی ورزشی برگزار کرده و به یارانش دستور می دهد تا با سفر به بقیه نقاط جهان بهترین ها را جمع آوری کنند. بازی زمانی جالب تر می شود که بهترین ها را میبینید؛ همه آن ها زلاتان هستند.

Messi Runner یکی از ساده ترین داستان های ممکن را دارد؛ مسی در برابر بیگانگان واقعا؟

وقتی پادشاه به مامورانش می گوید که چرا تمام این بازیکن ها یک شکل بوده و از دیدگاه ظاهری تفاوت ندارند با جواب «این ها بهترین ها بودند» مواجه می گردد. اکنون باید ثابت کنید که بهترین زلاتان خود شما هستید. Zlatan Legends داستان ساده ای دارد که با روایتی کمیک گونه و جذاب بیان می شود.

اما همین داستان باعث شده تا انجام مرحله ها هدف پیدا کند. با وجود اینکه Kick'n'Run هیچ داستانی نداشته و بی هدف به خیابان های فرانسه قدم می گذارید ولی QB9 Entertainment برای Messi Runner به این بخش توجه نموده که کاش نمی کرد. در این عنوان، فضایی ها به زمین حمله کرده و آن ها را به کمک شلیک توپ تان باید شکست دهید.

یکی از مهمترین اهداف؛ تبلیغات

شاید فکر کنید مهمترین دستاورد بازی های سلبریتی ها «سودآوری» است اما اینگونه نبوده و هدف دیگر آن ها را می توانیم «تبلیغات» بنامیم. سلبریتی [حتی محبوب ترین ها] بازی موبایل می سازد تا بیشتر دیده شود و تک تک المان های یک اپلیکیشن می تواند در این مسئله نقش مهمی را ایفا کند.

در میان سه بازی، Zlatan Legends توانسته بیشترین امتیاز را از کاربران دریافت نماید

بین سه بازی مقاله، Zlatan Legends بهتر از بقیه توانسته به این هدف برسد. شاید داستان بیش اندازه بزرگنمایی باشد ولی همین بزرگنمایی باعث شده تا در ذهن مخاطب، زلاتان بهتر از بقیه فوتبالیست ها به چشم بیاید. نکته دوم، گیم پلی جذاب تر Zlatan Legends نسبت به Kick'n'Run و Messi Runner است.

قضیه چندان پیچیده ای نیست. اگر یک بازی بهتر باشد، سلبریتی هم [حداقل در لحظه] بین گیمر محبوب تر می شود. حالا کافیست بازیکن جذابیت کافی را در اپلیکیشن نیبیند، تنها چیزی که نصیب سازنده و شخصیت معروف بازی خواهد شد چند حرف +18 یا به صورت مودبانه تر دریافت نقد های منفی است.

گرافیک و صدا: زلاتان را فاکتور بگیرید

Ronaldo-KicknRun

هر سه بازی دارای قابلیت شخصی سازی فوتبالیست هستند. می توانید بخش های گوناگون کاراکترهایی که دارید را عوض کرده و با یک ظاهر متفاوت به میدان بروید. البته در اینجا Zlatan Legends به خاطر مدل سازی خیلی دقیق لباس ها و انتخاب های فراوانش، بهتر از بقیه توانسته ظاهر شود و در رتبه دوم نیز Messi Runner به واسطه تنوع خوبش قرار دارد.

زلاتان ابراهیموویچ خودش در ساخت Zlatan Legends نقش داشته است

اما از دیدگاه گرافیک و صدا، Zlatan Legends را فاکتور بگیرید چون کلا در سطح دیگری است. انیمیشن های حرکت و طراحی محیط ها در بالاترین کیفیت ممکن هستند و موسیقی به خوبی آدرنالین خون تان را افزایش می دهد. بنابراین بیایید میان Messi Runner و Kick'n'Run مقایسه ای انجام دهید.

از این نظر نیز مسی نتوانسته از رقیب دیرینه خود یعنی رونالدو جلو بزند. کیفیت بافت های Messi Runner خیلی پایین بوده و با توجه به انیمیشن های ضعیف، بازی انگار در حالت اسلوموشن قرار دارد. اما با وجود اینکه Kick'n'Run رکوردی است و محیط بعد از مدتی تکراری می شود اما حداقل همین محیط تکراری طراحی خوبی دارد.

بهترین بازی موبایل با محوریت فوتبالیست ها چیست؟

زلاتان یکی از موسسین استودیوی سازنده Zlatan Legends است.

واقعا لازم است جواب را بگوییم؟ Zlatan Legends با اختلاف زیاد بهترین بازی موبایل با محوریت سلبریتی های فوتبالی به حساب می آید. ISBIT Games با عنوانش همان کاری را کرده که Stranger Things در زمینه عناوین الهام گرفته از فیلم/سریال توانست انجام بدهد.

همانگونه که Stranger Things سطح این بازی ها را چند مرتبه بالا برد Zlatan Legends هم موفق شده تا همین کار را کند. بنابراین لحظه ای در تجربه بازی شک نداشته باشید. اما این مسئله بدین معنی نیست که دو بازی دیگر جذاببیت هایی نداشته باشند.

Cristiano Ronaldo: Kick'n'Run به خاطر افزایش پیچیدگی مکانیزم های گیم پلی یکی از سرگرم کننده ترین بازی های رانر است. به خصوص که با آپدیت جدید، رقابت با بقیه بازیکن ها نیز اضافه شده و اکنون جدا از بخش تمرینی می توانند قسمت مولتی پلیر را تجربه کنید.

و در پایان به Messi Runner می رسیم. بازی با استقبال خوب بازیکن ها مواجه گشته ولی ما دانلود آن را پیشنهاد نمی کنیم. بازیکن محبوبی مثل مسی لیاقت اپلیکیشن بهتری است و متاسفانه Messi Runner خیلی نمی تواند انتظارات طرفداران را برآورده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • جانی سینز علیه کریتوس
    جانی سینز علیه کریتوس | ۲ آبان ۱۳۹۶

    بازیکن فقط شیث و نصرتی.بقیه رو بریز دور.

  • احد وصال
    احد وصال | ۲ آبان ۱۳۹۶

    مسی رانر واقعا افتضاحه

  • احد وصال
    احد وصال | ۲ آبان ۱۳۹۶

    بازی زلاتان انلاینه برای اندروید?

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۲ آبان ۱۳۹۶

      سلام احد جان، بله بازی آنلاینه.

  • احد وصال
    احد وصال | ۲ آبان ۱۳۹۶

    کلا زلاتان رو عشقه ..رونالدو که در حدش نیست ..اگه مسی و رونالدو این قدر تیم عوض می کردند الان تو افق محو شده بودند ولی زلاتان تو همه تیم های مطرح بازی کرد و در همشون قدرتمند ظاهر شد

    • betoche
      betoche | ۳ آبان ۱۳۹۶

      البته بارسلونا فاکتور بگیر

  • jamalifar
    jamalifar | ۲ آبان ۱۳۹۶

    معلوم نیست ملاکشون برای داوری چیه
    احتمالا هرکی بیشتر پنالتی بزنه بهتره

مطالب پیشنهادی