ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

گیربکس های اتوماتیک هیوندای در دل محصولات ایران خودرو

روز گذشته قراردادی میان گروه صنعتی ایران خودرو و بخش مهندسی قدرت گروه معظم هیوندای منعقد شد و بر این اساس قرار است شاهد استفاده از گیربکس های اتوماتیک هیوندای در محصولات آتی ایران خودرو ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۳ آبان ۱۳۹۶ | ۱۱:۲۰

روز گذشته قراردادی میان گروه صنعتی ایران خودرو و بخش مهندسی قدرت گروه معظم هیوندای منعقد شد و بر این اساس قرار است شاهد استفاده از گیربکس های اتوماتیک هیوندای در محصولات آتی ایران خودرو باشیم.

خودروسازان داخلی سال هاست که به دلیل عدم دسترسی به دانش روز جهان از بازار خودروهای اتوماتیک جا مانده اند و در واقع جز چند محصول خاص (شامل پژو 206 اتوماتیک و تندر 90 اتوماتیک) توان تولید انبوه محصولات خود را با گیربکس اتوماتیک نداشته اند.

سال گذشته خبرهایی در رابطه با مذاکرات ایران خودرو با شرکت ژاپنی ایسین منتشر شده بود اما در نهایت روز گذشته خبر رسید که توافق نهایی آبی پوشان جاده مخصوص با بخش قوای محرکه هیوندای به نتیجه رسیده است.

گیربکس های هیوندای با تیراژ سالانه 3.5 میلیون دستگاه در خودروهایی غیر از محصولات کیا و هیوندای نیز مورد استفاده قرار میگیرند، برای مثال در بازار ایران نیز گیربکس اتوماتیک مورد استفاده در خودروهای برلیانس H300 توسط هیوندای تولید شده است.

بر اساس این قرارداد تیراژ گیربکس های هیوندای در ایران سالانه به 400 هزار دستگاه خواهد رسید و از این رو قرار است بخش بزرگی از محصولات ایران خودرو با چنین گیربکس هایی ارائه شوند.

هنوز جزییات موارد استفاده گیربکس های هیوندای مشخص نیست، اما به نظر می رسد که عرضه نسخه اتوماتیک دنا پلاس با چنین گیربکس هایی صورت گیرد.

طراحی موتورهای کم مصرف با همکاری MAHLE
در ایران بیش از ۱۹ میلیون خودرو وجود دارد. بنا بر آمارها، خودروهای ما به طور کلی مصرف سوخت بالاتری نسبت به خودروهای روز جهان دارند و به‌ طور متوسط، حدود ۲ لیتر بیشتر از خودروهای اروپایی به شکل روزانه سوخت مصرف می ‌کند.به این آمار باید آلایندگی بالای خودروهای داخل کشورمان را نیز اضافه کنیم که تقریبا ۳ برابر بیشتر از خودروهای اروپایی هوا را آلوده می ‌کنند. این آمار نشان از وضعیت نابسامان خودروهای داخلی طی سال‌ های اخیر دارد.

در حال حاضر موتور خودروهای داخلی چیزی بین ۶ تا ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت دارند. از بین خودروهای وارداتی نیز تعداد کمی مصرف سوخت کمتر از ۴ لیتر دارند.

یکی از برنامه‌ های اصلی ایران‌خودرو، چه در قرارداد ۱۰جانبه بین‌المللی خود و چه در قراردادهای دیگری که منعقد کرده و یا در ماه ‌های آینده منعقد می‌ کند، تولید خودروهایی است که ضمن داشتن نیرو محرکه‌ای قدرتمند، مصرف سوخت پایینی داشته باشند و آلایندگی کمتری ایجاد کنند.

براساس تفاهم‌ نامه ‌ای که امضا شده، ماهله ۴موتور جدید برای نصب روی محصولات جدید ایران خودرو طراحی و تولید خواهد کرد. این موتورها در دو حجم ۱٫۲ و ۱٫۵ لیتری با سوخت بنزین و گاز خواهند بود.مشابه موتورهایی که به صورت اختصاصی برای گروه صنعتی ایران خودرو طراحی و تولید خواهد شد، هم ‌اکنون توسط ماهله برای خودروسازان بزرگی مانند فورد، ب.ام.و و فولکس واگن ساخته شده است.

در قرارداد ۱۰ جانبه ایران خودرو، این شرکت علاوه ‌بر تولید خودروهایی با مصرف سوخت گاز، بنزین و گازوئیل، به فکر تولید خودروهای برقی است با این حال تاکنون جزییات این پروژه و شرکت های طرف قرارداد رسانه ای نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۵ آبان ۱۳۹۶

    ? ? ?

  • sd
    sd | ۴ آبان ۱۳۹۶

    تو چقدرر بدبختی ایران خودرو تا حالا شده یزره هم به اسایش مردم این مملکت فکر کنی،؟ مثل همون هیوندای ؟

  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۳ آبان ۱۳۹۶

    ای کاش نابود میشدید شما دوتا خودروساز ، هیچ امیدی بهتون نیست ، اینام همش چرتو پرته ، همون 405 که مال دوره رضا شاست رو یه پنجاه سال دیگه هم میزنن میگید نه این خط و اینم نشون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی