ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بوئینگ تولید بزرگ ترین جت دو موتوره جهان را آغاز کرد

کمپانی بوئینگ اخیراً تولید تازه ترین هواپیمای خود را آغاز کرده که تماماً بدون دخالت دست انسان تولید می شود. این کمپانی به تازگی جمعی را به خط تولید خود در واشنگتن دعوت کرده تا ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۴ آبان ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

کمپانی بوئینگ اخیراً تولید تازه ترین هواپیمای خود را آغاز کرده که تماماً بدون دخالت دست انسان تولید می شود. این کمپانی به تازگی جمعی را به خط تولید خود در واشنگتن دعوت کرده تا شاهد رباتی تک دست باشند که به عنوان نخستین گام اسمبلی، باله ای 33 متری را روی بدنه عظیم نسخه آزمایشی 777X سوار می کند؛ هواپیمایی که بزرگترین و مقرون به صرفه ترین جت دو موتوره جهان خواهد بود و در سال 2019 به پرواز در می آید.

777X که در نمایشگاه Dubai Airshow سال 2013 معرفی شد، با اتکا بر مهندسی و ابداعات داخلی بوئینگ 777 و 787 دریم لاینر تولید می گردد. با قیمت 350 میلیون دلار، 777X دو موتوره در دو مدل 7778 و 7779 عرضه می شود که هرکدام قادر به پیمایش مسیری 16 هزار کیلومتری بوده و 350 الی 425 مسافر را در خود جای می دهند.

اما چیزی که از 777X را از سایر همتایانش متمایز می کند، باله های سبک وزن آن است که از ترکیبی شامل 644 کیلومتر نوار کربن عمل آورده شده در اتوکلاوی مخصوص بهره می برد. نتیجه نهایی، افزایش 7 متری فاصله میان انتهای دو بال و رسیدن آن به 72 متر است. این ویژگی به هواپیما اجازه می دهد تا استفاده بهینه از سوخت را به حداکثر برساند و از طرف دیگر، موتور توربوفن GE9X با رانشگر تازه خود تا 10 درصد بهینه تر از تمام مدل های پیشین ظاهر می شود.

علاوه بر این ها، نوک بال های 777X تاشو هستند و به همین خاطر، می توان از آن در گیت های هواپیمایی استاندارد استفاده کرد. از دیگر مشخصاتی که بوئینگ درباره آن ها صحبت کرده می توان به پنجره های بزرگ تر برای تماشای هرچه بهتر محیط بیرونی، نورپردازی تازه داخل هواپیما و فضای بیشتر بالای صندلی برای حمل ساک های مسافرتی اشاره کرد. در حال حاضر بوئینگ 326 سفارش از سوی خطوط هوایی گوناگون مانند لوفت هانزا، اتحاد، امارات، قطر، سنگاپور و غیره دریافت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • امیرحسین قربانی
    امیرحسین قربانی | ۵ آبان ۱۳۹۶

    ایران‌ایر هم ۱۵ فروند Boeing 777x-9 سفارش داده، لطفا ذکر کنید

  • ali-g
    ali-g | ۵ آبان ۱۳۹۶

    محشره . و حسرتش برای ما

    • امیرحسین قربانی
      امیرحسین قربانی | ۵ آبان ۱۳۹۶

      ایران‌ایر ۱۵ فروند از این تایپ سفارش داده

مطالب پیشنهادی