ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی کامیون الکتریکی دایملر؛ جوابی دندان شکن برای تسلا

اوایل امسال بود که یکی از مقامات بلند پایه بخش خودروهای تجاری دایملر در آسیا، نسبت به کِشنده برقی تسلا واکنش نشان داده و گفت که این کمپانی آلمانی هیچ ترسی از تولید چنین کشنده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

اوایل امسال بود که یکی از مقامات بلند پایه بخش خودروهای تجاری دایملر در آسیا، نسبت به کِشنده برقی تسلا واکنش نشان داده و گفت که این کمپانی آلمانی هیچ ترسی از تولید چنین کشنده ای توسط رقیب آمریکایی ندارد.

حال پس از گذشت چند ماه از آن تاریخ، دایملر با رونمایی از یک کامیون سنگین الکتریکی در نمایشگاه خودروی توکیو به نوعی دلیل عدم ترس از تسلا را نشان داده است.

این کامیون کانسپت که E-FUSO Vision نام دارد، اگر چه رقیب مستقیم کشنده تسلا محسوب نمی شود، اما می توان آن را گامی بزرگ در راستای ساخت خودروهای برقی سنگین توسط دایملر تلقی کرد.

کانسپت جدید فوسو وزنی برابر با 23 تن داشته و می تواند حدود 11 تن بار را با خود حمل کند که این ظرفیت تنها 2 تن از همتایان دیزلی کمتر است. وظیفه تامین نیروی این کامیون بر عهده پک باتری با ظرفیت حداکثر 300 kWh گذاشته شده؛ با تکیه بر این باتری، E-FUSO Vision توانایی پیمایش 350 کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد دارد.

این میزان هر چند در مقایسه با رقم پیشنهادی ایلان ماسک برای کشنده سنگین خود کمتر است، اما فراموش نکنیم که کامیون فوسو با هدف جابجایی محموله در مسیرهای شهری توسعه یافته و مسافت های پیموده شده در مقایسه با کشنده های سنگین بین شهری بسیار کوتاه تر هستند.

هنوز درباره مشخصات پیشرانه این خودرو حرفی به میان نیامده، اما با توجه به وزن خودرو و ظرفیت حمل بار آن باید شاهد به کارگیری موتورهای الکتریکی توانمند در این کامیون مفهومی باشیم.

آنطور که مقامات دایملر اعلام کرده اند، تمامی کامیون های ساخت فوسو در آینده نزدیک نسخه ای برقی خواهند داشت. با این حساب می توان E-FUSO Vision را آغازگر دوره ای جدید برای محصولات فوسو دانست. بر اساس برنامه ریزی ها، کامیون های الکتریکی این شرکت در عرض چهار سال آینده وارد بازارهای اصلی مثل ژاپن، اروپا و ایالات متحده خواهند شد.

ناگفته نماند فوسو یکی از سازندگان خودروهای تجاری اصالتا ژاپنی است که تحت تملک دایملر و میتسوبیشی قرار دارد. این دو کمپانی به ترتیب مالک 89.29% و 10.71% از فوسو هستند.

پیش از این نیز دایملر با کانسپت مرسدس بنز Urban eTruck عزم خود را برای تولید خودروهای تجاری برقی نشان داده بود. این کامیون مفهومی توسط محمد حسین امینی یکتا طراحی شده و می توانست تا 200 کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ طی کند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۶ آبان ۱۳۹۶

    ای ول رقابت بیشتر محصولات بهتر قیمت پایینتر

مطالب پیشنهادی