ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مهندسی یا شانس؛ نتیجه تصادفی با سرعت 480 کیلومتر در ساعت [تماشا کنید]

اتومبیل های مخصوص درگ یا همان درگسترهای تاپ فیول (Top Fuel)، پرشتاب ترین خودروهای موجود بر روی کره خاکی هستند. این اتومبیل ها می توانند مسافت 305 متری مسابقه را در زمانی کمتر از چهار ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ آبان ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

اتومبیل های مخصوص درگ یا همان درگسترهای تاپ فیول (Top Fuel)، پرشتاب ترین خودروهای موجود بر روی کره خاکی هستند.

این اتومبیل ها می توانند مسافت 305 متری مسابقه را در زمانی کمتر از چهار ثانیه طی نموده و به راحتی به سرعت های بالای 500 کیلومتر در ساعت دست پیدا کنند.

این مسابقات به دلیل قدرت و شتاب فوق العاده بالای خودروهای حاضر در آن اکثرا با حوادث شدیدی همراه بوده و گاه اتومبیل ها تا رسیدن به خط پایان بسیاری از اجزای خود را از دست می دهند.

در یکی از جدی ترین و جالب ترین حوادت رخ داده در چند مدت اخیر، استیو تورنس (Steve Torrence) در راند دوم مسابقات AAA Texas NHRA FallNationals وقتی با سرعت 302 مایل (معادل 486 کیلومتر) در ساعت در حال حرکت در پیست بود، دچار سانحه شد.

آقای تورنس روز مسابقه را بسیار خوب آغاز کرد و به دلیل کسب امتیازهای بیشتر، پیشتاز محسوب می شد.

در راند دوم، این راننده در حال مسابقه با ریکی کرمپتون (Richie Crampton) بود که ناگهان یکی از تایرهای عقب ترکید و کنترل خودرو از دست وی خارج شد. پس از این اتفاق اتومبیل درگ تورنس به شدت به دیواره ها برخورد کرده و پس از طی مسافتی سرانجام از حرکت ایستاد.

البته این حادثه بعد از عبور استیو از خط پایان و برنده شدن وی رخ داد. او توانست با ثبت زمان 3.72 ثانیه زودتر از رقیب خود از خط پایان عبور کند. خوشبختانه علی رغم برخوردهای شدید و آتش گرفتن خودرو، استیو هیچ صدمه جدی ندیده و بلافاصله بعد از تصادف، از کابین خارج شده و شروع به شادمانی کرد!

او در این باره گفته:

علت حادثه دقیقا همان چیزی بود که فکر می کردم. تایر سمت چپ منفجر شده و خودرو به آن سمت کشیده شد. من سعی کردم که با فرمان کنترل را در اختیار بگیرم، اما به دیوار برخورد نمودم. بعد از آن دیگر نقشی در هدایت خودرو نداشتم. هر کاری که می توانستم، انجام دادم؛ خوشبختانه ریکی با من برخوردی نداشت.

این حادثه و حوادثی از این دست به خوبی نشان می دهند که ورزش های موتوری با وجود خطرات احتمالی زیاد تا چه حد ایمن بوده و توجه ویژه ای به حفاظت از جان رانندگان می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • pouya s
    pouya s | ۶ آبان ۱۳۹۶

    موتورش هم ترکید، ولی جالبه که چرخ های جلوی این ماشین چقدر کوچیکه احتمالا فقط خط مستقیم مسابقه میدند

  • علی زارع
    علی زارع | ۶ آبان ۱۳۹۶

    توجه ویژه ب حفاظت از جان رانندگان.جملش سنگین بود

مطالب پیشنهادی