ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بشقاب‌های خالی؛ چالش اسنپ‌فود در اولین روز اجرای «فودپارتی»

اسنپ‌فود در هفته گذشته خبر از اجرای کمپینی با عنوان «فودپارتی» داد؛ کمپینی که در آن کاربران قادر بودند غذای مورد نظر خود را با ۵۰ درصد تخفیف تهیه کنند و که در روز‌های اخیر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۶ آبان ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۵

اسنپ‌فود در هفته گذشته خبر از اجرای کمپینی با عنوان «فودپارتی» داد؛ کمپینی که در آن کاربران قادر بودند غذای مورد نظر خود را با ۵۰ درصد تخفیف تهیه کنند و که در روز‌های اخیر تبلیغات مجازی گسترده‌ای برای آن انجام شده بود اما در چند دقیقه ابتدایی آغاز ثبت سفارشات، اپلیکیشن اسنپ‌فود از کار ایستاد.

همین مسئله سبب شد تا حتی کاربرانی که به شکل عادی مایل به دریافت سرویس معمول خود بودند نیز در ثبت سفارش دچار مشکل شوند و البته اعتراض خود را در شبکه‌های اجتماعی نشان داده یا به سراغ رقبایی بروند که قرار بود اسنپ‌فود با همین کمپین، فاصله‌ خود را با آنها بیشتر کند.

فودپارتی قرار بود از ۶ الی ۹ آبان، بین ساعت‌های ۱۲ الی ۱۵:۳۰ برگزار شود اما مهمان‌هایی که دعوت‌شدند، پشت در بسته ماندند. «امین سمیعی» مدیر بازاریابی اسنپ‌فود در گفتگو با دیجیاتو آماری را در همین رابطه ارائه کرد و خبر داد که ۳۰ درصد از سفارشات امروز ناموفق بوده‌اند.

صدایش پشت تلفن بیش از حد خسته است اما با این وجود تلاش می‌کند در هیاهویی که از آن سوی خط به گوش می‌رسد، به سوالات پاسخ‌های دقیقی دهد: «درصد سفارشات موفق ما در روزهای عادی بالاست اما امروز به دلیل چالشی که با آن برخورد کردیم، این درصد کاهش یافت.»

سمیعی علت اصلی از کار افتادن اپلیکیشن اسنپ‌فود را «ترافیک لحظه‌ای فوق‌العاده بالا» عنوان می‌کند و می‌گوید: «در روز‌های اخیر فقط ۴۲ هزار نفر از میان افرادی که از صفحه فودپارتی بازدید کرده بودند، درخواست داشتند تا اطلاعات مربوط به این کمپین پیش از آغاز آن برای آنها ارسال شود. کمپین ۱۰ دقیقه ابتدایی به خوبی جلو رفت اما پس از گذشت چند دقیقه، به دلیل بار زیاد و ترافیک لحظه‌ای فوق‌العاده بالا، با مشکل مواجه شد.»

شروع این کمپین با چالش بزرگی مواجه شد و مدیر بازاریابی اسنپ‌فود هم اعتقاد دارد که چنین اتفاقی می‌تواند روی مشتریان این سامانه تاثیرگذار باشد: «ما دو دسته مشتری داریم. هم کاربرانی که از سفارش خود را از طریق سامانه ما می‌دهند و هم رستوران‌هایی که در واقع مشتری خود ما محسوب می‌شوند. در حالت عادی رستوران‌ها توان پاسخ‌گویی به این حجم از سفارشات را ندارند و با قبلاً با آنها در خصوص این رویداد هماهنگ کرده بودیم. در واقع این اتفاق سخت هم از سوی مشتریان نهایی هم از سوی رستوران‌ها به ما ضربه زد. ۲۰ نفر در اسنپ فود مسئول مستقیم برگزاری این کمپین بودند.»

سمیعی اشاره می‌کند که اسنپ‌فود امروز از آنچه تصور می‌شد بزرگ‌تر شده است و یکی از دلایل به مشکل خوردن این کمپین در روز ابتدایی اجرای آن، همین مسئله بوده است: «زمانی که یک کسب‌وکار بزرگ می‌شود، باید فرآیندها را هم به همان نسبت تغییر داد و ما امروز این تجربه را به دست آوردیم.»

مدیر بازاریابی اسنپ‌فود رخ دادن چنین اتفاقی را علت توقف کمپین‌های آینده نمی‌داند و می‌گوید که قطعا در آینده چنین کمپین‌هایی ادامه خواهند داشت اما به شکلی حساب‌شده تر و دقیق‌تر، با اجرای پایلوت‌های منظم. اما آیا در روزهای باقی‌مانده از فودپارتی، یکی از بزرگترین سامانه‌های سفارش آنلاین غذا می‌تواند سرویس مناسبی را به کاربران خود ارائه کند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • parisa rahimi
    parisa rahimi | ۱۱ آبان ۱۳۹۶

    من یه برنامه نویسم و خیلی خوب این مشکل رو درک میکنم و به چشم خودم دیدم روزایی که سرور داون میشه و ادم تن و بدنش میلرزه و میدونم اون روز اونا چه حال بدی داشتن. نمیگم مردم شاکی نباشن اما زود فودی ها هم همونجوری که خودشون گفتن بی تجربه بودن و مطمئنا دفعات بعد این مشکل کمتر میشه.
    کاش مردم یه ذره بدونن چقدر سخته مدیریت کردن این شرایط و با یکبار به وجود اومدن این مشکل برنامه رو پاک نکنن.
    اسنپ فود یکی از استارت آپ های موفق ماست که معنی جدیدی رو به خرید آنلاین ما اضافه کرده حیفه که با یه اتفاق پاکش کنیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی