ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جشن پیروزی؛ با بهترین بازی های ورزشی موبایل آشنا شوید

هر چه قدر به اعتقاد بعضی ها اسمارت فون ها پلتفرمی ضعیف برای انجام بازی های ویدیویی باشند اما نمی توان از یک مزیت بزرگ تلفن های هوشمند نسبت به پلتفرم های خانگی گذشت؛ اینجا ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۸ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

هر چه قدر به اعتقاد بعضی ها اسمارت فون ها پلتفرمی ضعیف برای انجام بازی های ویدیویی باشند اما نمی توان از یک مزیت بزرگ تلفن های هوشمند نسبت به پلتفرم های خانگی گذشت؛ اینجا عناوینی را انجام می دهید که مشابه شان روی کنسول ها را نمی توانید پیدا کنید.

برای سبک اسپورت یا همان ورزشی هم همین قضیه دیده می شود. با وجود اینکه بعضی ورزش ها دارای نماینده ای در رایانه های شخصی یا کنسول ها نیستند ولی سازندگان بازی های موبایل توجه خوبی به آن ها داشته اند. به همین خاطر برای علاقه مندان به بازی های ورزشی، اسمارت فون ها همیشه گزینه مناسبی هستند.

به واسطه همین مسئله و البته عناوین ورزشی خوب زیادی که روی تلفن های هوشمند وجود دارد، تصمیم گرفتیم نگاهی به تعدادی از این اپلیکیشن ها انداخته و آن ها را معرفی کنیم. بنابراین اگر می خواهید با بهترین بازی های ورزشی موبایل آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

FIE Swordplay

FIE Swordplay

دیگر به چه زبانی باید بگوییم FIE Swordplay را دانلود کرده و یکی از بهترین عناوین ورزشی اسمارت فون ها را انجام دهید؟ ساخته FIE عنوان خوبی است چون سازنده توانسته پیچیدگی ها و قوانین ورزش شمشیربازی را به بهترین حالت ممکن روی یک اپلیکیشن موبایل پیاده کند؛ تک تک المان های بازی برپایه دنیای واقعی ساخته شده اند و این مسئله نه تنها FIE Swordplay را سخت یا خسته کننده نکرده بلکه نشان داده که شمشیربازی پتانسیل های زیادی برای تبدیل شدن به یک عنوان ویدیویی دارد. اگر قرار باشد بین عناوین لیست تنها یک گزینه را انتخاب کنید، پیشنهاد ما همین بازی است.

Dream League Soccer

Dream-Leauge-2016

دنیای عجیبی شده است. برای داشتن بهترین تجربه از PES یا فیفا روی موبایل نباید به سراغ نسخه های اسمارت فون ها این عناوین بروید و به جایش مجبورید به ساخته First Touch پناه ببرید. در Dream League Soccer به راحتی می توانید تیم خود را از بین تیم های لایسنش شده فراوان انتخاب کرده و به رقابت با بقیه بپردازید. نه از مینی گیم های فیفا موبایل خبری است و نه کمبود حالت های ورژن اسمارت فون های PES را در اینجا احساس می کنید. یک فوتبال کاملا مشابه با معروف ترین عناوین صنعت بازی که با گرافیک عالی و گیم پلی سرگرم کننده اش تا مدت ها جذب تان می کند.

Really Bad Chess

از بین تمام بازی های شطرنج موبایل، Really Bad Chess را انتخاب کردیم چون بازی یکی از متفاوت ترین های اسمارت فون ها است. حرکت خلاف ذهنیت انسان ها، همیشه می تواند جذابیت های خودش را داشته باشد و Zach Gage هم با استفاده از همین ویژگی توانسته یکی از خلاقانه ترین عناوین پازل را بسازد. Really Bad Chess برپایه همان قوانین شطرنج ساخته شده اما با یک تفاوت بزرگ: جایگاه مهره ها یا تنوع آن ها در هر مسابقه می تواند متفاوت باشد. مثلا شاید با دو وزیر و پنج اسب به مصاف حریف بروید. البته در این سبک بازی Chezz هم با خلاقیت هایش گزینه مناسبی است.

True Skate

  • ناشر: True Axis
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • پلتفرم: iOS و اندروید
  • بازی آفلاین است

برخلاف سری معروف Tony Hawk's Pro Skater که در آن بازی بیشتر روی انجام ماموریت ها تاکید دارد، با True Skate ماموریت ها نقش کمرنگ تری داشته و سازنده سعی نموده به واسطه «دنیایی نسبتا بزرگ» بازیکن ها را سرگرم کند. به عبارت دیگر ماموریت ها همچنان در ساخته True Axis حضور دارند ولی می توانید آزادانه در محیط چرخیده و هر حرکت نمایشی که دوست داشتید را انجام دهید و همین آزادی عمل بازیکن در کنار نمای جالب دوربین، گرافیک خوب و کنترل متناسب با فیزیک باعث شده تا True Skate یکی از بهترین های ورزشی موبایل لقب بگیرد.

Soccer Stars

  • ناشر: Miniclip
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • پلتفرم: iOS و اندروید [کافه بازار]
  • بازی آفلاین و آنلاین است

شاید یک تجربه متفاوت از ورزش فوتبال بخواهید، Soccer Stars و عنوان بعدی بهترین عناوین لیست در این زمینه هستند. با Soccer Stars جای بازیکن ها، مهره ها مهمترین نقش ها را در زمین ایفا کرده و بازیکن ها با حرکت های نوبتی باید سعی کنند به یکدیگر گل بزنند. برای پیروزی هم کار سختی پیش رو ندارید؛ کافیست با کشیدن انگشت خود، مهره ها را هر جایی که می خواهید پرتاب نمایید. سپس نوبت به حریف رسیده و این روند تا زمانی که یکی ببازد ادامه می یابد. بد نیست بدانید Soccer Stars به خاطر گیم پلی ساده خود از بهترین عناوین آنلاین موبایل نیز به شمار می رود.

Score! Hero

Score! Hero - game

Score! Hero خلاقانه ترین بازی فوتبالی موبایل است که تاکنون دیده ایم. با ساخته First Touch از آن مسابقات همیشگی خبری نیست و باید طی سناریوهای مختلف سعی کنید بهترین نتیجه را به دست بیاورید؛ بازی بیش از 540 مرحله داشته و در هر کدام، شاهد یک موقعیت متفاوت هستید. حالا باید با همکاری تیمی به تیم حریف گل بزنید. برای این کار هم کافیست از مکانیزم خلاقانه و جالب «سوایپ» استفاده کنید. با کشیدن انگشت خود به جهت های مختلف و سپس برداشتن دست از صفحه اسمارت فون، می توانید توپ را به هر جایی که دوست دارید بفرستید.

Golf Clash

اگر پیش از تجربه Golf Clash، نگاهی به اسم سازنده نیاندازید و بعد از دانلود یک راست به سراغ اولین مسابقه خود بروید احتمالا فکر خواهید کرد که بازی را استودیوی معروف مینی کلیپ ساخته است. همه چیز بوی بازی های این توسعه دهنده را می دهد. از طراحی منوها بگیرید تا رقابت های دو نفره که این بار با محوریت ورزش گلف هستند و اتفاقا همین الهام درست Playdemic از بازی های مینی کلیپ است که باعث شده Golf Clash یکی از محبوب ترین ها باشد. البته اگر می خواهید یک تجربه آفلاین از گلف داشته باشید، Super Stickman Golf 3 [معرفی دیجیاتو] نیز گزینه خوبی خواهد بود.

FIFA Mobile

fifa-17-mobile-passing-w600

  • ناشر: Electronic Arts
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • پلتفرم: iOS و اندروید [لینک کمکی]
  • بازی آفلاین است

خود ما در مقاله «بهترین اپلیکیشن ها و بازی های سال 2016» فیفا موبایل را یکی از نا امیدکننده ترین های پارسال نامیدیم. بنابراین چرا ساخته الکترونیک آرتز را بین بازی ها میبینیم؟ فقط به یک دلیل: وجود مینی گیم ها. مکانیزم های گیم پلی فیفا موبایل بیشتر پیرامون دو قسمت تمرین های روزانه و Attack Mode می چرخند. در تمرین های روزانه باید سعی کنید در موقعیت های مختلف کارهای خواسته شده را انجام دهید و Attack Mode هم مشابه فوتبال در دنیای واقعی است. با این تفاوت که اینجا شما تنها نقش بازیکن های حمله [نیمه دوم زمین] را ایفا کرده و به حریف گل می زنید.

Darts of Fury

این روزها مینی کلیپ بهترین الگو برای سازندگان بازی های ورزشی شده است. حالا خیلی از توسعه دهندگان اپلیکیشن ها به ساخت بازی هایی با مکانیزم های ساده و تمرکز روی رقابت های دو نفره روی می آورند. Yakuto هم که سازنده بهترین بازی تنیس روی میز موبایل یعنی Table Touch Tennis [گوگل پلی - اپ استور] است برای عنوان جدیدش به این دسته پیوسته است. البته Darts of Fury جدا از بخش مولتی پلیر جذاب، به خاطر شبیه سازی درست ویژگی های ورزش دارت و رابط کاربری خودش توانسته به سرعت طعم موفقیت را بچشد.

NBA 2K18

  • ناشر: 2K
  • قیمت: 7.99 دلار
  • پلتفرم: iOS
  • بازی آفلاین و آنلاین است

تنها سه بازی بسکتبال خوب روی اسمارت فون ها وجود دارد که هرکدام هم طرفداران خود را دارند. یکی از آن ها سری NBA 2K است که جدیدترین قسمت آن چند هفته پیش منتشر شد و با بهبودهایی در گرافیک، گیم پلی و بخش My Career [جایی که می توانید بازیکن خود را بسازید و به یک ماجراجویی بسکتبالی بروید] پیشرفت هایی همراه بود. اگر از طرفداران سبک شبیه سازی هستید، NBA 2K18 و NBA Live بهترین گزینه های ممکن برای تان به شمار می روند. اما در صورتی که یک تجربه آرکید می خواهید، عنوانی مفرح تر از Stickman Basketball 2017 [معرفی دیجیاتو] پیدا نخواهید کرد.

Stickman Base Jumper 2

https://digiato.com/wp-content/uploads/2016/12/Stickman-Base-Jumper-2.jpg

به عنوان نماینده بازی های استودیوی Djinnworks GmbH تصمیم گرفتیم Stickman Base Jumper 2 را معرفی کنیم. آن ها که به خاطر ساخت عناوین فراوان با محوریت استیکمن ها، به نوعی سرپرست این شخصیت ها به حساب می آیند توانستند با قسمت دوم Stickman Base Jumper یک تجربه کاملا متفاوت از پریدن را به بازیکن ها هدیه بدهند. بازی نسبت به گذشته سه بعدی شده و به واسطه این مسئله، برای سقوط با چتر از هر ساختمان نیازمند یک استراتژی متفاوت هستید. از دیگر بازی های ورزشی خوب این استودیو می توانیم Stickman Skate Battle [معرفی دیجیاتو] را نام ببریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Rahman.x.R.f
    Rahman.x.R.f | ۸ آبان ۱۳۹۶

    پس pes 2017 کجاست !!!؟?
    از همه ی اینا سر تره...

  • soortex
    soortex | ۸ آبان ۱۳۹۶

    بسیارعالی تشکر

مطالب پیشنهادی