ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تجربه واقعیت مجازی از زندگی مهاجران، اسکار ویژه را دریافت کرد

واقعیت مجازی چندی پیش بزرگ ترین گام را برداشت تا به عنوان یکی از اشکال اصلی داستان گویی به رسمیت شناخته شود. آکادمی هنر و علوم تصاویر متحرک (که به اختصار آکادمی خوانده می شود ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ آبان ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

واقعیت مجازی چندی پیش بزرگ ترین گام را برداشت تا به عنوان یکی از اشکال اصلی داستان گویی به رسمیت شناخته شود. آکادمی هنر و علوم تصاویر متحرک (که به اختصار آکادمی خوانده می شود و همان نهاد برگزار کننده مراسم اهدای جایزه اسکار است) اخیرا اعلام نمود که اسکار ویژه خود را به الجاندرو گنزالس کارگردان فیلم Canrney Arena (به معنای حاضر مجازی و غایب فیزیکی) به خاطر تجربه واقعیت مجازی از شرایط انسانی مهاجران و پناهجویان اهدا می کند.

این کارگردان که پیشتر دو مرتبه برنده جایزه اسکار شده به همراه امانوئل بوبزکی (فیلمبردار) مشترکا به خاطر ایجاد تجربه ای قدرتمند و بصری در داستان گویی موفق به دریافت جایزه شدند. باید اضافه کنیم این نخستین باری است که اثری با تکیه بر واقعیت مجازی جایزه آکادمی یاد شده را دریافت می کند، ضمن اینکه از سال ۱۹۹۶ و اهدای اسکار ویژه به داستان اسباب بازی این جایزه به اثر دیگری تعلق نگرفته است.

Carne y Arena طراحی شده تا به مردم امکان دهد بخش کوچکی از سفر پر نشیب و فراز مهاجران در سرتاسر دنیا را تجربه نمایند. این تجربه شش و نیم دقیقه ای ترکیبی از جلوه های تصویری واقعیت مجازی را از طریق آکیلس ریفت و البته موقعیت های فیزیکی نظیر سطوح پوشیده از شن و اتاق های انتظار سرد پیش روی بینندگانش می گذارد.

اما علاقمندان برای پشت سرگذاشتن این تجربه در قالب گروه های چند نفره از مهاجران سعی خواهند کرد که از مرز آمریکا و مکزیک عبور نمایند و ترس و ناامنی مواجهه با گشت های مرزی آمریکا را تجربه خواهند کرد. در ادامه تجربه مجازی این کارگردان با ویدیوهایی از مهاجران غیرقانونی که داستان واقعی خودشان را تعریف می کنند به پایان می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی