ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محققان حالا با استفاده از یادگیری ماشینی احتمال خودکشی را تشخیص می دهند

در ایالات متحده آمریکا خودکشی دومین دلیل مهم مرگ و میر در بین جوانان است و با رشدی چشمگیر بین سال های 2007 تا 2015 دو برابر شده است. اکنون محققان دانشگاه «Carnegie Mellon» به ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ آبان ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

در ایالات متحده آمریکا خودکشی دومین دلیل مهم مرگ و میر در بین جوانان است و با رشدی چشمگیر بین سال های 2007 تا 2015 دو برابر شده است. اکنون محققان دانشگاه «Carnegie Mellon» به منظور علبه بر این مشکل برنامه ای را برای تشخیص افکار مرتبط به خودکشی توسعه داده اند.

یکی از بزرگترین معضلات آمریکا، کره جنوبی و بسیاری از کشورهای دیگر خودکشی جوانان است. تحقیقات سازمان «National Center for Health Statistics» حاکی از این است که خودکشی دختران 10 تا 20 ساله در آمریکا به بالاترین میزان خود در 40 سال گذشته رسیده است.

نمودار خودکشی نوجوانان آمریکایی طی 40 سال گذشته

پیش از این تشخیص فعالیت های مغزی مرتبط به خودکشی در افراد ممکن نبود اما حالا محققان با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشینی توانسته اند تفاوت فعالیت های مغزی افراد متمایل به خودکشی با مغز افراد سالم را تشخیص دهند.

در این تحقیق از 34 کیس آزمایشی خواسته شده که روی 10 کلمه مرتبط به مرگ، 10 کلمه مثبت و 10 کلمه منفی از پیش تعیین شده فکر کنند، سپس فعالیت های مغزی آنها هنگام بررسی کلمات اسکن شده است.

نتایج تحقیق حاکی از این است که در مغز افراد متمایل به خودکشی فعالیت های بخش قدامی مغز بیشتر است.

بیشتر بودن فعالیت بخش قدامی مغز در افراد متمایل به خودکشی

تمرکز اصلی محققان بر روی 6 کلمه مرگ، ظلم، مشکل، بی خیال، خوب و ستایش بوده است و برنامه آنها توانسته است با دقت 91 درصدی تمایل افراد به خودکشی را تشخیص دهد.

پروفسور «مارسل جاست» که رهبری این تیم تحقیقاتی را به عهده داشته معتقد است که با استفاده از یافته های این مطالعه می توان افراد متمایل به خودکشی را شناسایی کرد.

گفتنی است کارشناسان مهم ترین دلیل خودکشی در نوجوانان را فقدان رابطه مناسب بین فرزندان و والدین و عدم درک صحیح از وضعیت فرزندان ذکر کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۱۰ آبان ۱۳۹۶

    بله ... همین تکنولوژِ افسار گسیخته شون ، همین ارتباطات زیادی زیاد . همین که از آخرین وضعیت و تفریحات از خوت بهترون تو اینستا با خبر باشی و خودتو باهاشون مقایسه کنی .. همین که وقتی تلاش میکنی و موفقیتی به دست نمیاری ، موفقیت های دیگران رو میبینی ...

    همین تکنولوژی خودش عامل ایجاد این خودکشی هاست ... حالا بل « هوش مصنوعی » میخوان جلو خودکشی رو بگیرند !!!

    خوب زندگی زورکی نمیشه که ! ... وقتی طرف اینقدر از همه دنیا و آدمهاش و محیطش بدش اومده که میخواد بره بیرون از این دنیا ، زورکی نگه داشتنش که خود به خود خوبش نمیکنه که !

مطالب پیشنهادی