ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حافظه SSD جدید اینتل با سرعت 2.5 گیگابایت بر ثانیه معرفی شد

اینتل بالاخره حافظه های SSD پر سرعت سری «Optane» را برای کامپیوترهای خانگی عرضه کرد. محصول جدید با نام «Optane SSD 900P» از سرعت خوانش اطلاعات 2500 مگابایت بر ثانیه و نرخ نوشتن داده 2000 ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

اینتل بالاخره حافظه های SSD پر سرعت سری «Optane» را برای کامپیوترهای خانگی عرضه کرد. محصول جدید با نام «Optane SSD 900P» از سرعت خوانش اطلاعات 2500 مگابایت بر ثانیه و نرخ نوشتن داده 2000 مگابایت بر ثانیه (برای فایل های حجیم) برخوردار است.

لازم به ذکر است که «Optane» برند اختصاصی اینتل برای حافظه های حالت جامد (SSD) است که با فناوری «3D XPoint» تولید شده، و نسبت به انواع NAND سرعت بالاتر اما ظرفیت کمتری داشته و در مقایسه با حافظه های RAM، از فضای ذخیره سازی بیشتر اما سرعت پایین تری برخوردار هستند.

بر اساس گفته های اینتل، سرعت چیپ های سری «Optane» به قدری بالاست که می توان از آنها به عنوان حافظه های جانبی برای رم کامپیوتر استفاده نمود و با هزینه بسیاری کمتر (نسبت به خرید ماژول های رم ظرفیت بالا که البته سرعت بیشتری نیز دارند) به چندین گیگابایت حافظه رم دسترسی پیدا کرد.

چیپ های Optane قابلیت استفاده به عنوان حافظه جانبی رم را نیز دارند

البته اینتل پیش از این حافظه های M.2 Optane را در ظرفیت های 16 و 32 گیگابایتی برای افزایش سرعت کامپیوترهای خانگی قدیمی تر عرضه کرده بود اما تا قبل از عرضه مدل «900P» تنها گزینه SSD با ظرفیت مناسب، مدل 375 گیگابایتی «Optane DC P4800X» بوده که تنها برای سرورها و کاربران تجاری عرضه شده، و قیمتی معادل 1520 دلار دارد.

گفتنی است «Optane SSD 900P» در دو ظرفیت قابل خریداری است که مدل 280 گیگابایتی به دو شکل اینترنال و اکسترنال (داخل کیس و خارج کیس) 389 دلار قیمت داشته، و مدل 480 گیگابایتی نیز تنها به صورت اینترنال با قیمت 599 دلار به فروش می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی