ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آسیاتک به های‌وب و پارس‌آنلاین نمی‌پیوندد

آسیاتک اعلام کرد که تصمیم خود در مورد ادغام با شرکت‌های های‌وب و پارس‌آنلاین را گرفته و تمایلی برای تبدیل شدن به ضلع سوم این قرارداد ندارد. در نتیجه اکنون شرکت‌های پارس‌آنلاین و های‌وب که ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | ۱۱:۲۸

آسیاتک اعلام کرد که تصمیم خود در مورد ادغام با شرکت‌های های‌وب و پارس‌آنلاین را گرفته و تمایلی برای تبدیل شدن به ضلع سوم این قرارداد ندارد. در نتیجه اکنون شرکت‌های پارس‌آنلاین و های‌وب که بر اساس شنیده‌های دیجیاتو، جمع مشترکین آنها به ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد باید به دنبال ادغام با بازیگران دیگری باشند و یا با همین تعداد مشترک بخشی از بازار را به خود اختصاص دهند.

اما چرا آسیاتک زیر بار ادغام با دو شرکت دیگر نرفت؟ بر اساس پیگیری دیجیاتو و گفتگو با یکی از مدیران آسیاتک، ادغام شرکت‌های پارس آنلاین و های‌وب با هم، به دلیل جایگاهی که آنها در بازار داشتند منطقی است اما آسیاتک یکی از بازیگران اصلی اینترنت ثابت کشور است که در حال حاضر بیش از یک میلیون مشترک دارد، در نتیجه ادغام چنین شرکتی با دو شرکت کوچک‌تر، که جمع‌ کاربرانشان امروز به ۷۰۰ هزار نفر رسیده، چندان منطقی نبوده است.

این منبع عنوان می‌کند که آسیاتک امروز با همکاری بیش از ۱۴۰۰ مرکز مخابراتی در سراسر کشور، بزرگترین اپراتور اینترنت ثابت ایران است و نزدیک‌ترین رقیب آن، شاتل به حساب می‌آید که حالا با ۷۰۰ مرکز مخابراتی همکاری می‌کند. این در حالیست که تعداد مراکز مخابراتی پارس‌آنلاین و های‌وب، رو هم رفته به عدد ۶۰۰ رسیده است.

ظرفیت‌های آسیاتک بر اساس این گفته‌ها، امروز از جمع ظرفیت‌های پارس‌آنلاین و های‌وب بزرگ‌تر است و این برند به همین دلیل زیر بار ادغام با آنها نرفته، اما بر اساس شنیده‌های دیجیاتو، آسیاتک در نظر دارد تا در آینده‌ای نزدیک، شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت که اندازه‌ای کوچک‌تر از خودش دارند را به زیر چتر خود بیاورد و اکنون در حال بررسی همین موارد است.

با این‌حال «محمدعلی یوسفی‌زاده»، امروز در گفتگو با ماهنامه پیوست، در مورد عدم پذیرش ادغام با های‌وب و پارس‌آنلاین، بحث ساختار شرکتی را پیش کشیده و گفته: «از نظر ساختار داخلی تفاوت های زیادی با شرکت پارس آنلاین داشتیم و برای این شرکت (پارس آنلاین) اقدام سریع برای ادغام، راحت تر از ما بود.»

امروزه شرکت‌های خصوصی ارائه دهنده اینترنت ثابت مشغول رقابت با شرکت مخابرات هستند و این رقابت را عادلانه نمی‌دانند. به همین دلیل، تصمیم گرفته‌اند تا با ادغام و تبدیل شدن به چند شرکت بزرگ، در برابر مخابرات ایران که به گفته خودشان رفتار انحصارطلبانه‌ای دارد، ایستادگی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • Iman Shirekhodaee
    Iman Shirekhodaee | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

    چی میگید واسه خودتون آسیاتک مرزخرفه؟بنده آسیاتک دارم سرعتش هم عالیه

  • خشایار
    خشایار | ۱۲ آبان ۱۳۹۶

    بهتر های وب و پارس آنلاین شاید مشترکین کمتر داشته باشن اما بهترین کیفیت رو دارن آسیاتک زیر بار نمیره چون سود بیشتر میخواد

  • Saman
    Saman | ۱۱ آبان ۱۳۹۶

    من الان ۲ سال آسیاتک دارم بهترین پینگ رو تو بازی بهم میده هیچوقتم مشکل نداشتم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی