ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی اپلیکیشن خوگر؛ فروشگاه مبلمان و شبکه اجتماعی دکوراسیون و معماری داخلی

زمانی بحث «اعتماد» به خرید اینترنتی مهم ترین چالشی بود که فروشگاه های آنلاین کشور با آن مواجه بودند. اما حالا که خرید اینترنتی کالا برای بسیاری به یک کار معمولی و روزمره تبدیل شده ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

زمانی بحث «اعتماد» به خرید اینترنتی مهم ترین چالشی بود که فروشگاه های آنلاین کشور با آن مواجه بودند. اما حالا که خرید اینترنتی کالا برای بسیاری به یک کار معمولی و روزمره تبدیل شده و تعداد فروشگاه های اینترنتی مجوز دار در کشور از مرز 25 هزار مورد هم گذشته، فروشگاه ها با چالش مهم تری مواجه هستند و آن هم چیزی نیست جز «رقابت».

در چنین شرایطی فروشگاه های بزرگ که گستره وسیعی از کالاها را پوشش می دهند، با اقداماتی مثل افزایش تنوع محصولات برای حفظ مشتریان قدیمی خود می کوشند. اما در عین حال فروشگاه های کوچک تر اما تخصصی، با تمرکز روی فروش نوع خاصی از کالا در تلاشند تا مشتریان فروشگاه های قدیمی تر را به سوی خود بکشانند.

خوگر یکی از همین فروشگاه هاست که به طور تخصصی در زمینه فروش مبلمان و لوازم دکوراسیون داخلی فعالیت می کند. این سرویس به جز ارائه مبلمان خانگی و اداری و لوازم لوکس دکوراسیون به مشتریان، یک شبکه اجتماعی برای طراحان دکوراسیون داخلی هم هست تا ضمن اشتراک گذاری ایده ها فرصت خوبی برای دیده شدن هم داشته باشند.

خوگر ضمن ارائه خدماتش در وبسایت، بخشی از این آن ها را در اپلیکیشن های iOS و اندروید خود هم ارائه می کند که در ادامه آن ها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

با نصب اپلیکیشن خوگر، می توانید به بیش از ۳۰۰۰ محصول از معتبرترین برندهای مبلمان و دکوراسیون دسترسی داشته باشید و برای خرید آن ها اقدام کنید. مبلمان اداری و خانگی، لوازم دکوراسیون فضاهای داخلی و خارجی و ابزار تخصصی نورپردازی محصولاتی هستند که در فروشگاه خوگر در دسته هایی منظم ارائه شده اند.

تیم خوگر در طراحی اپلیکیشن کاملا به رابط کاربری وبسایت وفادار بوده، و نهایت تلاش خود را انجام داده که در موبایل هم تجربه ای خوب و رضایت بخش از خرید را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد. باید بگوییم که نتیجه کار از لحاظ ظاهری بسیار خوب و کاربرپسند بوده است.

محیط خلوت، فونت های خوانا و رنگ آمیزی مناسب خوگر در مجموع برای یک اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی خوب و قابل قبول هستند. تمام محصولات دارای عکس و اطلاعات کافی هستند و اضافه کردن آن ها به سبد خرید و در نهایت پرداخت هزینه به همان راحتی است که انتظارش را دارید.

ولی متأسفانه وضعیت امکانات فنی خوگر به خوبی ظاهر شکیل و پرداخته شده اش نیست.  وجود نقص هایی در امکانات اپلیکیشن باعث شده که فعلا نتوانیم آن را یک فروشگاه اینترنتی «کامل» بدانیم.

خوگر با وجود داشتن موتور جستجویی قدرتمند و دسته بندی های خوب برای یافتن کالا، از فقدان فیلترهای جستجوی کافی رنج می برد. در حال حاضر تنها فیلترهایی که می توانید برای جدا کردن نتایج از هم به کار ببرید فیلترهای «قیمت» و «برند سازنده» هستند که برای یک فروشگاه اینترنتی با تنوع بالایی از کالا ابدا کافی به نظر نمی رسند.

نکته بعد این که هنوز امکان مقایسه دو یا چند کالا با یکدیگر را هم ندارید و برای این کار مجبور هستید که صفحه هر کدام را جداگانه بررسی کنید. در کنار این موارد، نبود امکان نوشتن نظر زیر محصولات هم نقطه ضعف دیگری است که برای یک فروشگاه اینترنتی واقعا عجیب به نظر می رسد.

البته تیم خوگر اعلام کرده که با به‌روزرسانی های بعدی فیلترینگ پیشرفته و مشاهده نظرات را به اپلیکیشن اضافه می کند، اما در شرایط فعلی باید در سکوت مطلق به خرید در خوگر بپردازید و ظاهرا حق هیچ گونه صحبت و اظهار نظری هم در مورد کالاها ندارید. با این وجود، شاید حمل رایگان کالا در خریدهای بیش از صد هزار تومان برای تهران یا امکان خرید با کارت اعتباری بیمه ملت بتوانند تا حدی در جلب رضایت شما برای خرید از خوگر موثر باشند.

اما در ابتدای مطلب از شبکه اجتماعی خوگر صحبت کردیم. این خصوصیت خوب و کاربردی هم هنوز به اپلیکیشن خوگر راه نیافته و صفحه دسترسی به آن تا انتشار به‌روزرسانی بعدی نیمه کاره رها رشده، هر چند همین حالا در وبسایت سرویس می توانید نیم نگاهی به شبکه اجتماعی آن داشته باشید.

خوگر با راه اندازی بخشی به نام گفتگو، بر این تلاش بوده که میان طراحان دکوراسیون داخلی و ارائه‌کنندگان خدمات در حوزه معماری روابط مفید برقرار کرده تا به پیشرفت این صنف کمک کرده باشد. اعضای خوگر می توانند با احداث تاپیک در حوزه معماری و دکوراسیون به بحث و گفتگو مشغول شوند و تجربیات خود را بین یکدیگر به اشتراک بگذارند.

بدون شک ایجاد یک شبکه اجتماعی اختصاصی برای طراحان دکوراسیون داخلی اقدام مفید و مثبتی از سوی تیم خوگر بوده، اما این که چقدر تأثیرگذار باشد را گذشت زمان مشخص می کند. تصور می کنیم که راه اندازی این بخش در اپلیکیشن موبایل بتواند معیار خوبی برای قضاوت باشد که امیدواریم هر چه سریع تر و با انتشار یک به‌روزرسانی شاهد این اتفاق باشیم.

اما به غیر از شبکه اجتماعی، خوگر دارای یک بخش وبلاگ هم هست که مطالب مفید و آموزنده ای در حوزه معماری و دکوراسیون داخلی را در آن منتشر می کند. این توجه به تولید محتوا در کنار جمع آوری نیروهای متخصص را باید جزو نقاط قوت بزرگ خوگر به شمار بیاوریم که در کمتر فروشگاه اینترنتی دیگری شاهد آن هستید؛ موضوعی که می تواند در آینده برای پیشرفت مجموعه و مطرح شدن آن به عنوان رقیبی قدرتمند در میان فروشگاه های اینترنتی نقش یک سکوی پرتاب را ایفا کند.

در انتها و برای جمع بندی حرف ها باید بگوییم که فروش کالاهای اصل از برندهای معتبر، مزایا و تخفیف های ویژه خرید و ارائه مقالات تخصصی در حوزه معماری داخلی عواملی هستند تا بتوانیم عملکرد کلی خوگر را قابل قبول توصیف کنیم. هر چند که تکمیل امکانات اپلیکیشن و برطرف کردن محدودیت های آن موضوعی است که اعضای تیم خوگر برای رسیدن به یک فروشگاه اینترنتی کامل و استاندارد باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

اپلیکیشن موبایل خوگر را می توانید همین حالا برای پلتفرم های iOS و اندروید دانلود نمایید. اگر در آینده نزدیک برای تغییر دکوراسیون خانه یا محل کارتان برنامه دارید، شاید بد نباشد که خوگر را هم برای خرید لوازم کار جزو گزینه هایتان قرار بدهید.

دانلود از گوگل پلی - دانلود از کافه بازار 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۲ آبان ۱۳۹۶

    من خیلی نظر نمی ذارم، ولی احساس کردم در این مورد لازمه صحبتی رو با نویسنده های سایت درمیون بذارم. بر خلاف دوستمون pasha shobeiri ،به نظرم خیلی این بررسی ها کار خوبیه و تعدادشون رو بیشتر بکنید.بعلاوه ی مقایسه‌ی بین سایت های مشابه. مسئله اینه که وقتی به خبرگذاری های ( بخصوص آمریکایی ) نگاه می کنیم، می بینیم هر کدوم طرفداره یه برندی هستند و جانب یک سایت و محصولی رو می گیرند و در مقابل ایراد های برند دیگه رو بیشتر بیان می کنند. ولی نتیجه این می شه که کاربر ها بیشتر با اون برند ها آشنا می شن و اون برند ها هم مجبور می شن ایراد های خودشون رو برطرف کنند.
    البته مهم تر از این نوشتن مطلب از از مدیر های داخلیه. البته در حد خیلی کمی این اتفاق می افته اما خیلی کمه. به عنوان مثال چند درصد از کاربرای این سایت اسم مدیر عامل شرکت هایی مثل دیجی کالا، اسنپ، بازار و خیلی های دیگه رو میشناسن. قطعا شرکت های مشابه خارجی هم ایراد های بزرگی دارند و در بسیاری از آن ها ایده ی اولیه از خودشون نیست. چیزی که لازمه اینه که حد اقل در حد وزیر از این مدیر عامل ها هم مطلب داشته باشیم.یک مدت برنامه ایی داشتید که به شرکت های نو پا می رفتید و از اون ها گذارش تهیه می کردید که فوق العاده بود ولی اون هم تعطیل شد.
    ببخشید اگه طولانی شد،با تشکر.

  • Pasha shobeiri
    Pasha shobeiri | ۱۱ آبان ۱۳۹۶

    این که دو تا ایراد از یک اپلیکیشن بگیرید اونو به بررسی تبدیل نمی کنه این مطلب در هر صورت رپورتاژ آگهی بود و دلیلی برای حذف این عنوان وجود نداره

  • Saeed Ehsani
    Saeed Ehsani | ۱۱ آبان ۱۳۹۶

    در بازار مبلمان و دکوراسیون کمبود این برنامه احساس میشد واقعا برنامه برنامه خوبیه

  • z12
    z12 | ۱۰ آبان ۱۳۹۶

    دمشون گرم

مطالب پیشنهادی