ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مینگ چی کو: دوربین اصلی آیفون های 2018 به فناوری TrueDepth مجهز نمی شود

آیفون 10 اپل با معرفی مجموعه ای از سنسورها در کنار دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی خود فناوری «TrueDepth» را به دنیای موبایل معرفی کرد که توانایی تشخیص سه بعدی چهره ها و اجسام را داشته ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

آیفون 10 اپل با معرفی مجموعه ای از سنسورها در کنار دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی خود فناوری «TrueDepth» را به دنیای موبایل معرفی کرد که توانایی تشخیص سه بعدی چهره ها و اجسام را داشته و می تواند در زمینه های متنوعی به کار گرفته شود.

یکی از مهم ترین حوزه های کاربردی تکنولوژی مورد اشاره، بحث واقعیت افزوده است که اپل نیز با ارائه پلتفرم ARKit به این زمینه وارد شده؛ اما به اعتقاد «مینگ چی کو» تحلیلگر مؤسسه KGI Securities فناوری TrueDepth حداقل در مدل های سال 2018 به ماژول دوربین اصلی آیفون اضافه نخواهد شد.

ماژول دوربین آیفون 10

همان طور که قبلاً در دیجیاتو خواندید، آقای کو معتقد است که دوربین TrueDepth اپل همین حالا نیز از سایر رقبا بسیار جلوتر بوده و کمپانی باید روی تحویل به موقع محصولات خود تمرکز کند. وی دی این باره اظهار داشته:

بر اساس تحلیل های ما و بر خلاف انتظار بازار، پیش بینی نمی کنیم تکنولوژی TrueDepth یا فناوری تشخیص سه بعدی به ماژول دوربین اصلی آیفون های 2018 اضافه شود.

با اینکه اعتقاد داریم فناوری مذکور در زمینه واقعیت افزوده بسیار کاربردی خواهد بود، انتظار داریم اپل ابتدا دو مشکل اصلی خود را حل کند:

نخست توسعه هوش مصنوعی و نرم افزار ARKit که نیازمند زمان خواهد بود.

دوم دستیابی به منبع تأمین قطعات با ثبات و ارسال به موقع سفارش ها، چرا که ارائه تکنولوژی TrueDepth در دوربین عقب نسبت به الان شرایط پیچیده تری خواهد داشت.

گفتنی است با وجود پیش بینی عدم حضور فناوری TrueDepth در دوربین اصلی آیفون های 2018، مینگ چی کو نظر مثبتی نسبت به رویکرد اپل در زمینه موبایل داشته و انتظار دارد سایر ویژگی های فنی آیفون ها در سال آینده مورد ارتقا قرار گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alireza
    alireza | ۱۰ آبان ۱۳۹۶

    اقا این مینگ چی کو که این همه اطلاعات لو میده چرا کسی کاری باهاش نداره؟ اخه بعید میدونم این کار قانونی باشه. قدیما لو دهنده ها بی نام و نشون لو میدادن. این دیگه قشنگ شده یه منبع رسمی :)) اپل استخدامش کنه فکر کنم دیگه هیچی لو نره از شرکتش

مطالب پیشنهادی