ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکست سیستم تشخیص چهره اپل از دوقلوهای همسان [تماشا کنید]

دیروز ویدیویی از آزمایش سیستم تشخیص چهره آیفون 10 را در دیجیاتو مشاهده کردید. در مطلب مذکور گفتیم که با وجود شباهت بسیار بالای دو برادر دوقلو، موبایل جدید اپل می تواند بین آنها تمایز ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۸

دیروز ویدیویی از آزمایش سیستم تشخیص چهره آیفون 10 را در دیجیاتو مشاهده کردید. در مطلب مذکور گفتیم که با وجود شباهت بسیار بالای دو برادر دوقلو، موبایل جدید اپل می تواند بین آنها تمایز قائل شود؛ ولی آیا با همین یک آزمایش می توان به کارکرد بدون خطای فناوری تشخیص چهره این موبایل اعتماد کرد؟ در ادامه با دیجیاتو باشد تا پاسخ این سوال را بررسی نماییم.

در بررسی جدیدی که سایت Mashable انجام داده، این بار از دو زوج دوقلوی همسان کمک گرفته تا بار دیگر، قابلیت اطمینان Face ID را بررسی کند.

همان طور که در ویدیو مشاهده می کنید، این بار نتیجه تست، متفاوت است. زیرا سیستم تشخیص چهره آیفون 10، نمی تواند بین دو برادر تمایزی قائل شود.

لازم است یادآوری کنیم که پیشتر اپل ادعا کرده بود امکان خطای Face ID یک در یک میلیون است. از سوی دیگر با توجه به احتمال خطای 1 در 50 هزار برای حسگر اثر انگشت، به نظر می رسد فناوری تشخیص چهره اپل، همچنان امن تر از شناسایی به واسطه اثر انگشت باشد.

از سوی دیگر اپل اعلام کرده بود که به علت اینکه این فناوری هنوز به اندازه کامل توسعه نیافته، از شناسایی چهره کودکان کمتر از 13 سال نیز نا توان است. لذا احتمال می رود در نهایت کارکرد این سیستم بهبود یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • daltoona
    daltoona | ۱۲ آبان ۱۳۹۶

    البته خرید گوشی های گرون قیمت باعث خاص بودن نیست...فکر کردی تو دست گرفتن یه گوشی چند میلیونی میتونه چه گلی به سر شما بزنه ..یه سری مردم تو پول نون فرداشون موندن..انسانیتم آرزوست? ? ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی