ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ریزر فون معرفی شد؛ موبایل گیمینگ با نمایشگر 120 هرتز و 8 گیگابایت رم

کمپانی ریزر رسماً وارد حوزه موبایل های هوشمند شده است و بعد از مدت ها انتظار، از دیوایس مخصوص گیمینگ خود رونمایی کرده: ریزر فون. نام ساده دستگاه، مشخصات جالب توجه آن را پنهان کرده ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

کمپانی ریزر رسماً وارد حوزه موبایل های هوشمند شده است و بعد از مدت ها انتظار، از دیوایس مخصوص گیمینگ خود رونمایی کرده: ریزر فون. نام ساده دستگاه، مشخصات جالب توجه آن را پنهان کرده است. از منظر طراحی، ریزر فون قطعاً زبان طراحی Nextbit را به ارث برده که مدتی پیش یه یکی از زیرمجموعه های ریزر تبدیل شد. گوشه های دستگاه، شکلی تیز به خود گرفته اند و شاسی، از جنس آلومینیوم است؛ رنگ دستگاه هم قطعاً در زیبایی هر چه بیشتر آن موثر بوده است.

ریزر فون یک مبدل دیجیتال به آنالوگ 24 بیتی داشته و از دو اسپیکر جلویی همراه با Dolby Atmos بهره می برد که هر یک آمپلی فایر جداگانه داشته و برای اولین در میان تمام موبایل های هوشمند، جوایز استاندارد THX را دریافت کرده اند. ریزر می گوید صدای موبایل هوشمندش، از هر موبایل دیگری بیشتر است. اما خبر بد اینکه جک 3.5 میلی متری هدفون روی بدنه دستگاه تعبیه نشده، هرچند که مبدل USB-C به هدفون در جعبه محصول قرار دارد.

نمایشگر 5.7 اینچی ریزر فون از نوع IGZO LCD بوده و رزولوشن QHD را به همراه گاموت رنگی گسترده ای به نمایش می گذارد. نرخ رفرش 120 هرتز نمایشگر، دو برابر نرخ رفرش هر دیوایس هوشمند دیگری است که تا به امروز عرضه شده؛ البته اگر آیپد پرو های اپل را در نظر نگیریم. ریزر در همکاری با کوالکام تکنولوژی تازه ای به نام UltraMotion را توسعه داده که با همگام سازی پردازشگر گرافیکی و نمایشگر، از پارگی صفحه یا بروز لگ هنگام بازی جلوگیری می کند؛ و نکته مهم تر اینکه تکنولوژی مورد نظر، ظاهراً تاثیری بر عمر باتری نمی گذرد.

مثل هر تولیدکننده دیگری، ریزر هم از چیپست اسنپدراگون 835 در اسمارت فون خود بهره گرفته اما این بار باید منتظر حافظه رم 8 گیگابایتی هم باشیم که به ندرت به چشم می خورد. دوربین دوگانه اصلی، از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز f/1.75 و یک لنز زوم 13 مگاپیکسلی با گشودگی دهانه f/2.6 بهره می برد و در کنار آنها، فلاش LED نیز به چشم می خورد. در جلو، دوربین 8 مگاپیکسلی با گشودگی دهانه f/2.0 هم تصاویر سلفی شما را به ثبت می رساند.

برای حسگر اثر انگشت، ریزر مسیر سونی را در پیش گرفته و این سنسور بیومتریک را در دکمه پاور کناره دستگاه جای داده است. این دستگاه همچنین اندروید 7.1.1 نوقا را به اجرا در می آورد و طی سه ماهه ابتدایی 2018، باید منتظر به روزرسانی اندروید اوریو نیز بود.

حافظه داخلی 64 گیگابایتی ریزر فون قابل افزایش است و باتری غول آسای 4000 میلی آمپر ساعتی، با موبایل های میت 10 و میت 10 پرو هوآوی برابر می کند. ریزر می گوید با نخستین موبایلش، قادر به تماشای فیلم برای 12.5 ساعت، گوش سپردن به موسیقی برای 63.5 ساعت و یا تجربه بازی Hearthstone برای 7 ساعت مداوم خواهید بود. ضمناً به لطف تکنولوژی شارژ سریع 4 کوالکام، تنها با یک ساعت شارژ، باتری از 0 به 85 درصد می رسد.

موبایل 197 گرمی ریزر فون قرار است از روز 17 نوامبر با قیمت 699 دلار در دسترس مشتریان قرار گیرد و پیش فروش آن نیز از فردا آغاز می شود. گفتنی است که ریزر برای عرضه نسخه ای مخصوص از ریزر فون به همراه لوگوی سبز خود در پشت نیز برنامه ریزی کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • AmrH
    AmrH | ۱۱ آبان ۱۳۹۶

    کسایی که دیس دادن، منظورم این بود که جمله اشتباه نگارشی داشت، که ظاهراً تصحیح شده!

  • Shahriar
    Shahriar | ۱۱ آبان ۱۳۹۶

    اووووف میخوامت!
    اسپیکراش منو کشته
    فقط چرا جک 3.5 رو حذف کردی ...
    ولی بازم عالیه

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۱ آبان ۱۳۹۶


    "" نرخ رفرش 120 هرتز نمایشگر. ریزر در همکاری با کوالکام تکنولوژی تازه ای به نام UltraMotion را توسعه داده که با همگام سازی پردازشگر گرافیکی و نمایشگر، از پارگی صفحه یا بروز لگ هنگام بازی جلوگیری می کند"""

    خیلی سال پیش نوکیا با لومیا920 تکنولوژِی puremotion رو توسعه داده بود که دقیقا همین قابلیت رو داشت هرچند فریم ریت اش 60 بود ، اما پاسخ گویی صفحه در حد 9 میلی ثانیه بود (IPSمعمولی 20 میلی ثانیه)

  • ehsan hasani
    ehsan hasani | ۱۱ آبان ۱۳۹۶

    دوس دارم یه مقایسه ای از قدرت سخت افزاری این گوشی با سخت افزار ps4بزارین تا ببینیم چقدر فاصله دارن با هم.دیجیاتو لطفا این رو برام بزار

  • ehsan hasani
    ehsan hasani | ۱۱ آبان ۱۳۹۶

    چیزی که از یه موبایل گیمینگ تو ذهنمه با این خیلی متفاوته.اول از همه که بازی اندرویید رو جزو گیم به هساب نمیارم.گیمرای واقعی این بازی های چرند رو بازی نمیکنن.اگه این مبایل میتونست بازی های ps4 یاxbox oneرو اجرا کنه میشد بهش مبایل گیمینگ گفت.خیلی دور از واقعیت هم نیست.از لحاظ cpuکه چیپست های الان خیلی قدرتمند هستن و احتمالا از عهده اجرای کارای سنگین بر میان.رم هم که همین الان این مبایل ۸ گیگ رم داره که ازون لحاظم تقریبا مشکلی نیست.حالا نمیدونم فرکانس کاریش چقدره ولی احتمال زیاد از عهده بر میاد.پردازنده گرافیکی هم خیلی قوی شدن.اون هم بنظرم با کمی تلاش میشه به قدرت مورد نظر برسه.نمیدونم چقدر اختلاف قدرت با گرافیکps4و xboxداره ولی احتمالا در اینده نزدیک میتونن به اون قدرت لازم برسن.میمونه حافظه که یکی از چالشهای همچین مبایلی همین میتونه باشه.رم های حجم بالا تو بازار هستن ولی خیلی گرونن و برا همچین مبایلی سنگین در میاد و چالش بعدی عمر باتری این مبایلها هست که با پردازش سنگین سریع تموم میشه.البته باتری هایی داره طراحی میشه که خیلی قدرتمندن و در اینده نزدیک وارد بازار میشن.دسته هم که به راحتی با یه دانگل داخلی با گوشی مچ میشه و تصویر هم با اسمارت ویو

    • ashkan
      ashkan | ۱۲ آبان ۱۳۹۶

      حالت خوبه؟؟!!! با لپ تاپ بازی های ps4 اجرا میکنی نزدیکه آتیش بگیره به زور اجرا میشه انتظار داری یه موبایل بتونه اجراش کنه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی