ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست اختصاصی پردازش تصویر پیکسل 2 حدود یک ماه دیگر در دسترس قرار می گیرد

نسل دوم پیکسل های گوگل مزیت های فراوانی دارند اما به اعتقاد بعضی ها، دوربین استثنایی این موبایل مهمترین وجه تمایز آن ها نسبت به رقبا است؛ گوگل پیکسل 2 و مدل بزرگترش هر دو ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۵

نسل دوم پیکسل های گوگل مزیت های فراوانی دارند اما به اعتقاد بعضی ها، دوربین استثنایی این موبایل مهمترین وجه تمایز آن ها نسبت به رقبا است؛ گوگل پیکسل 2 و مدل بزرگترش هر دو توانستند در بررسی های DxOMark امتیاز عجیب 99 را به دست بیاورند که یکی از دلایل اصلی این رکوردشکنی، چیپست اختصاصی پردازش تصویر آن ها بود.

«هسته بصری پیکسل» یکی از دلایل اصلی کیفیت بالای دوربین پیکسل 2 است

این چیپست اختصاصی که Pixel Visual Core نام دارد، خروجی ویدیوها و تصاویر گرفته شده را بهبود می بخشد. قرار بود گوگل با نخستین نسخه پیش نمایش اندروید 8.1 برای توسعه دهندگان، این ویژگی را در دسترس قرار دهد اما حالا گزارشات نشان می دهند که خریداران نسل دوم پیکسل برای دسترسی به این چیپست همچنان باید دست نگه دارند.

با توجه به اطلاعات به دست رسیده، «هسته بصری پیکسل» (Pixel Visual Core) در پیش نمایش دوم توسعه دهندگان اوریو 8.1 قابل استفاده خواهد بود و این آپدیت نیز تا پایان ماه میلادی جاری منتشر می شود. گوگل انتظار دارد تا نسخه نهایی اندروید اوریو 8.1 را تا پیش از پایان امسال و طی ماه آتی عرضه کند.

بد نیست بدانید سیستم-بر-چیپ Pixel Visual Core را می توان معادل ساده شده چیپست های کوالکام، سامسونگ و اپل دانست که عملکرد ویژه ای دارد و پردازش تصاویر +HDR را سرعت می بخشد. علت آنکه همچنان این چیپست به صورت کامل مورد استفاده قرار نگرفته این است که ظاهرا اهالی مانتن ویو فرصت کافی برای بهینه سازی آن را در اختیار نداشتند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی