ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کابوس بوگاتی؛ هنسی ونوم F5 با حداکثر سرعت 480 کیلومتر بر ساعت معرفی شد

رقابت برای رسیدن به مرز حداکثر سرعت 480 کیلومتر بر ساعت همچنان ادامه دارد و جان هنسی به عنوان بنیان گذار شرکت هنسی، ابرخودرو جدیدی را برای رقابت با بوگاتی شیرون روانه میدان کرده است. ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

رقابت برای رسیدن به مرز حداکثر سرعت 480 کیلومتر بر ساعت همچنان ادامه دارد و جان هنسی به عنوان بنیان گذار شرکت هنسی، ابرخودرو جدیدی را برای رقابت با بوگاتی شیرون روانه میدان کرده است.

استخراج 1600 اسب بخار قدرت برای رسیدن به حداکثر سرعت 300 مایل(حول هوش 480 کیلومتر بر ساعت) هدف اصلی از خلق این ابر خودرو است.

در حال حاضر همچنان رکورد سریع ترین خودرو متعلق به هنسی ونوم GT است که با حداکثر قدرت 1244 اسب بخار به حداکثر سرعت 433 کیلومتر بر ساعت می رسد. البته هنسی تنها در یک جهت به این رکورد رسیده و جهت معکوس آن را هیچ وقت به ثبت نرسانده است(مخالف باد).

بوگاتی در سال 2018 با شیرون به پیست مشهور خود در کشور آلمان خواهد رفت و رکورد حداکثر سرعت را با آن به ثبت خواهند رساند.

تا آن زمان به نظر می رسد که هنسی با ونوم F5 دست خالی نخواهد بود و در زمان مناسب به رکورد شیرون حمله ور خواهد شد. هنسی بیش از 4 سال زمان برای ساخت این ابر خودرو زمان گذاشته است.

از لحاظ آیرودینامیکی ونوم F5 عملکرد بسیار بهتری به نسبت مدل قبلی خود دارد. در واقع مدل GT به دلیل بهره مندی از شاسی لوتوس، محدودیت های بسیاری داشت اما این مدل از صفر تا 100 توسط خود هنسی تولید شده است و شاسی و تیوب فیبرکربنی آن قابلیت های بسیار زیادی به آن می دهد.

تمامی قطعات بدنه این خودرو طوری طراحی شده است تا ضریب درگ به عدد 0.33 برسد. این عدد در ونوم GT در حدود 0.44 بود.

این بدین معنا است که GT نیازمند بیش از 2500 اسب بخار قدرت برای رسیدن به 480 کیلومتر بر ساعت است. این رقم برای ونوم F5 به دلیل ضریب درگ کمتر، کمتر است اما همچنان حداکثر قدرت 1600 اسب بخاری، رقم بسیار بالایی است، حتی قدرتمندتر از بوگاتی شیرون.

بلوک موتور این خودرو در حدود 7.4 لیتر حجم دارد و از آلومینیوم ساخته شده است. این موتور از نوع V-8 و به دو توربو هفی مجهز شده است.

در بوگاتی شیرون ما شاهد استفاده از 4 توربوشارژ هستیم که هنسی به دلیل وزن بسیار زیاد تنها از 2 توربو استفاده کرده و سیستم هیبریدی را نیز به دلیل وزن زیاد استفاده نکرده است.

تمامی این نیرو به همراه گشتاور عظیم 1300 پوند فوتی(1762 نیوتن متر) توسط یک جعبه دنده 7 سرعته تک کلاچه به چرخ های عقب ارسال می شود.

گرچه هنسی اعلام کرده است که بسته به طبع خریدار می توان جعبه دنده دستی نیز برای آن قرار داد، اما شما باید در حال جنگ جدال با خودرو در حین شتاب گیری تا سرعت 225 کیلومتر بر ساعت باشید و برای همین بهتر است از دو دست تان برای گرفتن فرمان استفاده کنید!

در حالت حداکثر سرعت، المان های آیرودینامیکی به گونه ای آراییش می گیرند که حداکثر شتاب گیری را برای شما فراهم کنند.

این ابر خودرو زیر 10 ثانیه از صفر به 300 کیلومتر بر ساعت می رسد(سریع تر از خودروهای فرمول یک) برای رسیدن به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت نیز به زیر 20 ثانیه زمان نیاز خواهد بود.

برای مثال شیرون در حدود 32.6 ثانیه زمان نیاز دارد تا به حداکثر سرعت 400 کیلومتر بر ساعت برسد. کونیخزگ آگرا RS نیز به 26.88 ثانیه زمان نیاز دارد تا به این سرعت برسد.

وزن این ابر خودرو نیز در حدود 1360 کیلوگرم اعلام شده است. در بحث لاستیک ها ویرون با آن لاستیک های گران قیمتش که هر ست 4 تایی آن در حدود 23.500 پوند قیمت داشتند به سرعت های بسیار بالا می رسید، در حال حاضر بوگاتی از ست لاستیک های ارزان تری برای شیرون استفاده می کند که یک نمونه خاص از پایلوت کاپ 2 شرکت میشلن است.

هنسی نیز از همین لاستیک ها استفاده خواهد کرد، مگر شرکتی پیدا بشود که توانایی تولید چنین لاستیک هایی را داشته باشد.

از این مدل تنها 24 عدد تولید خواهد شد و قیمت هر کدام معادل 1.6 میلیون دلار خواهد بود. همچنین بیش از 600 هزار دلار بسته به امکانات خودرو می تواند به رقم فوق اضافه شود.

اولین نسخه های تولیدی این خودرو در سال 2019 میلادی به دست صاحبان خود خواهند رسید و طرح نهایی بدنه این خودرو در نمایشگاه SEMA به نمایش گذاشته خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • mohammad makarem
    mohammad makarem | ۱۲ آبان ۱۳۹۶

    والا من دوتا پوستر رنگی سری ۷ گرفتم شد ۴۰ تومن

  • Ali Khanchebemehr
    Ali Khanchebemehr | ۱۲ آبان ۱۳۹۶

    پوسترش چند؟؟ :/

  • Mr.Mohammad
    Mr.Mohammad | ۱۲ آبان ۱۳۹۶

    بره خیلی از ما ایرانیا همین که تو یه شبیه ساز هم ببینیمش لطفه،

    • muhammadreza
      muhammadreza | ۱۲ آبان ۱۳۹۶

      ????

  • Saeidt
    Saeidt | ۱۱ آبان ۱۳۹۶

    من ی پراید دارم اینورشو درست میکنم اونورش خراب میشه
    وقتی که اینطور ماشینایی رو میبینم تا یکی دو روز ازش زده میشم???? بعد کم کم دوباره میرم سراغش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی