ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی تسلا از زیان هنگفت در سه ماهه سوم سال 2017 حکایت دارد

تسلا به تازگی گزارش مالی سه ماهه سوم سال مالی جاری خود را منتشر کرده که از ضرر بی سابقه و کاهش تولید دو مدل از خودروهایش حکایت دارد. طبق این گزارش، زیان فصلی تسلا ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

تسلا به تازگی گزارش مالی سه ماهه سوم سال مالی جاری خود را منتشر کرده که از ضرر بی سابقه و کاهش تولید دو مدل از خودروهایش حکایت دارد.

طبق این گزارش، زیان فصلی تسلا نسبت به سه ماهه قبل دو برابر شده و به 619 میلیون دلار رسیده که در پیشینه این شرکت خودروسازی بی سابقه است. میزان زیان به ازای هر سهم نیز از انتظارات بیشتر بوده و رقم 2.92 دلار را نشان می دهد. با این حال تسلا توانسته به درآمد کلی 2.98 میلیارد دلاری برسد.

طبق اظهارات ایلان ماسک، تسلا می خواهد تولید خودروهای «مدل اس» و «مدل اکس» را تا 10 درصد کاهش داده و منابعش را صرف تولید «مدل 3» نماید که بیش از حد از برنامه عقب مانده. تسلا انتظار دارد نرخ تولید مدل 3 را تا سه ماهه نخست سال آتی میلادی به 5000 دستگاه در هفته برساند.

این کمپانی در ماه اکتبر تنها 260 خودرو تولید کرده که به مراتب پایین تر از هدف پیشین آنها یعنی 1500 دستگاه است و حکایت از مشکلات عدیده تولید در کارخانه های خودروسازی تسلا دارد.

پس از ارائه این گزارش نه چندان دلگرم کننده، ارزش سهام تسلا 5 درصد کاهش یافت. با این حال ارزش سهام این شرکت در سال جاری تاکنون 51 درصد رشد داشته و ارزش بازار آنها نیز در مقاطعی نسبت به رقبای سرشناسی همچون فورد، فیات کرایسلر و جنرال موتورز بیشتر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۳ آبان ۱۳۹۶

    این موقتیه. با به بازا اومده مدل 3 همه اینها جبران میشه

مطالب پیشنهادی