ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی کوالکام؛ درآمد بهتر از انتظارات به لطف تقاضا برای چیپ اینترنت اشیا و مودم

بنابر گزارش سه ماهه چهارم سال مالی کوالکام، این کمپانی توانسته طی بازه زمانی مورد اشاره به درآمد و سودی بالاتر نسبت به انتظارات بازار دست یابد که اصلی ترین دلیل آن، موفقیت تجارت چیپ ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

بنابر گزارش سه ماهه چهارم سال مالی کوالکام، این کمپانی توانسته طی بازه زمانی مورد اشاره به درآمد و سودی بالاتر نسبت به انتظارات بازار دست یابد که اصلی ترین دلیل آن، موفقیت تجارت چیپ موبایل های هوشمند و تقاضای بالا برای چیپ اتومبیل های خودران و اینترنت اشیا است. کوالکام که طی چند ماه اخیر درگیری حقوقی جنجال برانگیزی با اپل داشته می گوید سود حاصل از حوزه هایی غیر از اسمارت فون طی سال مالی اخیر، برابر با 3 میلیارد دلار بوده که 25 درصد از درآمد سال گذشته بیشتر است.

درآمد کوالکام از چیپ، که هم موبایل های اندرویدی و هم موبایل های اپل را تامین می کند، 13 درصد نسبت به سه ماهه گذشته افزایش یافته و عین حال، درآمد حاصل از فروش لایسنس که بخش عمده ای از آن توسط اپل پرداخته می شود، تا 36 درصد کاهش یافته است.

اوایل هفته جاری آتی در اخبار خواندیم که اپل ممکن است به همکاری خود با کوالکام برای آیفون ها و آیپدهای سال آتی میلادی خاتمه دهد. کمپانی ساکن کوپرتینو در ماه ژانویه از کوالکام شکایت و آن را به پرداخت هزینه اضافه برای لایسنس چیپ هایش متهم کرد. کوالکام هم از شرکای اپل به خاطر عدم پرداخت حق امتیاز خود شکایت کرد و در تلاش است تا فروش آیفون را در کشور چین ممنوع کند.

به تبع تمام این اتفاقات، کوالکام فروش محصولات اپل را از پیش بینی درآمد آتی خود حذف کرده است. این کمپانی پیش بینی می کند که طی سه ماهه فعلی، درآمد از 5.5 میلیارد دلار به 6.3 میلیارد دلار و سود از 88 سنت به 95 سنت به ازای هر سهم می رسد. از طرف دیگر، تحلیلگران دستیابی به درآمد 5.90 میلیارد دلاری و سود 90 سنتی به ازای هر سهم را پیش بینی کرده اند.

پاتریک مورهد، تحلیلگر Moor Insights & Strategy عقیده دارد که بهتر است کوالکام و اپل به همکاری خود خاتمه دهند و در این صورت، مشکلی برای کوالکام به وجود نخواهد آمد. گفتنی است کوالکام در حالی خبر از کسب درآمد و سود بالاتر از انتظارات داده که اخیراً مجبور به پرداخت 778 میلیون دلار غرامت به کمیسیون مبادلات منصافه تایوان شد. در نهایت، سود 92 سنتی کمپانی از هر سهم، از تخمین 81 سنتی پیشین بالاتر است و درآمد با کاهشی 4.5 درصدی به 5.91 میلیارد دلار رسید اما پیش بینی 5.80 میلیارد دلاری را محقق کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی