ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل دیگر اطلاعات پروازهای هوایی را در اختیار سایت های شخص ثالث نمی گذارد

به نظر می رسد گوگل تصمیماتی جدی درباره نقش خود به عنوان یک سرویس مسافرتی اتخاذ کرده است و از روز دهم آوریل 2018، دسترسی به رابط برنامه نویسی QPX Express خود که برای جمع ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

به نظر می رسد گوگل تصمیماتی جدی درباره نقش خود به عنوان یک سرویس مسافرتی اتخاذ کرده است و از روز دهم آوریل 2018، دسترسی به رابط برنامه نویسی QPX Express خود که برای جمع آوری اطلاعات پرواز از سوی Kayak و Orbitz مورد استفاده قرار می گرفت را مسدود می کند؛ حرکتی که می تواند آسیبی جدید به چنین سایت هایی وارد کند.

وجود لیست پرواز قطعاً قابلیتی کاربردی برای کاربران است اما در صورتی که قادر به مشاهده زمان و قیمت پرواز برای سفر بعدی تان در تابستان نباشید، قطعاً از استفاده از این سرویس ها دست می کشید. البته پایگاه های داده جایگزینی برای گوگل نیز وجود دارد که از جمله آنها می توان به Fareportal و Skypicker اشاره کرد.

همانطور که در گزارش ها آمده، گوگل تا ماه آتی میلادی اپلیکیشن جستجوی پرواز ITA را کنار می گذارد. اهالی مانتین ویو اخیراً اپلیکیشن Trips را هم عرضه کرده اند که تمام اطلاعات پرواز را از اکانت جیمیل کاربر استخراج کرده و در قالب اپلیکیشنی جداگانه نمایش می دهد. بنابراین می توان گفت تصمیم اخیر گوگل، بسیار جدی تر از آن چیزی است که قبلاً تصور می شد و این کمپانی به دنبال راه های تازه برای کسب درآمد از طریق نمایش تبلیغات است.

با مسدود شدن رابط برنامه نویسی QPX Express، حالا مردم به استفاده از جستجوگر پرواز خود گوگل ترغیب می شوند و این حرکت به نفع گوگل و تقریباً هیچکس دیگر خواهد بود. 5 سال پیش، گوگل ITA Software را خریداری کرد؛ شرکتی که QPX را توسعه داده بود و از بینگ تراول، CheapTickets و اطلاعات خطوط هوایی American و United برای استخراج اطلاعات پرواز بهره می گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • nimadadgostar
    nimadadgostar | ۱۱ آبان ۱۳۹۶

    پروازهاي هوايي؟؟؟؟؟!!! تو رو خدا درست تيتر بزنيد....مگه پرواز زميني هم داريم؟
    درستش اينه که بنويسيد :
    گوگل دیگر اطلاعات پروازها را در اختیار سایت های شخص ثالث نمی گذارد.
    لطفا اصلاح بشه آقاي شايان ضيايي

    • محمد رضا
      محمد رضا | ۱۱ آبان ۱۳۹۶

      پرواز زمینی خخخخ

مطالب پیشنهادی