ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آیا ویندوز 10 محبوبیت خود را نزد گیمرها از دست داده است؟

گزارش های جدید سرویس استیم کمپانی Valve، اخبار نگران کننده ای را در رابطه با تعداد کاربران ویندوز 10 مشخص می کند. این گزارش ها نشان از این نکته است که در بازه زمانی کوتاه، این ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۵

گزارش های جدید سرویس استیم کمپانی Valve، اخبار نگران کننده ای را در رابطه با تعداد کاربران ویندوز 10 مشخص می کند. این گزارش ها نشان از این نکته است که در بازه زمانی کوتاه، این سیستم عامل، درصد زیادی از کاربران خود را از دست داده است.

با توجه به آمار اخیر منتشر شده استیم، درصد کاربران ویندوز 10 این پلتفرم طی کاهش چشم گیری، از 45.98 درصد، به 28.6 درصد رسیده است. در مقابل، سیستم عامل قدیمی تر مایکروسافت یعنی ویندوز 7، با رشد بیش از 21 درصدی، 65.46 درصد از بازار استیم را فرا گرفته است.

این جهش ناگهانی حتی ممکن است شما را به این فکر بیاندازد که Valve شاید در ارائه و جمع آوری این آمار، دچار اشتباه شده است. اما با نگاه دقیق تر به این موضوع می توان متوجه این نکته شد که این تغییرات، به احتمال زیاد، وابسته به دلیل مشخصی خواهند بود و این موضوع، با نگاهی به زبان مورد استفاده توسط کاربران استیم، مشخص می شود.

چینی ساده با رشد 26 درصدی، اکنون بیش از نیمی از کاربران استیم با سهم 56.37 درصدی در اختیار دارد و زبان انگلیسی با کاهش 13.4 درصدی، تنها 21.24 درصد از سهم این آمار را در اختیار دارد.

احتمال زیادی وجود دارد که این موج افزایش سهم کاربران چینی در استفاده از استیم، روی کاهش محبوبیت سیستم عامل ویندوز 10 به صورت مستقیم تاثیر گذار باشد.

برای فهمیدن دلیل رشد ناگهانی کاربران چینی در استیم، باید به نکاتی همچون موفقیت بازی هایی مانند PlayerUnknown's Battlegrounds توجه کرد که بسیار در این کشور محبوب است. با این وجود، احتمال ممنوع شدن این بازی در چین، این آمار را به خطر خواهد انداخت.

و می توان به راحتی متوجه این نکته شد که بسیاری از کاربران چینی ویندوز 7، از به روزرسانی این سیستم عامل به ویندوز 10، خودداری کرده اند و این موضوع به احتمال زیاد به مسائلی همچون مشکلات حریم خصوصی در سیستم عامل جدید مایکروسافت برمی گردد.

با این وجود، نمی توان منکر این موضوع شد که بسیاری از گیمرهای ناراضی از ویندوز 10، دوباره به ویندوز 7 بازگشته اند و این موضوع، تاثیر مشخصی در کاهش سهم ویندوز 10 در  آمار جدید منتشر شده توسط Valve داشته است.

البته موضوع بازگشت تعدادی از کاربران ناراضی به ویندوز 7، قطعاً تاثیر کوچکی در کاهش محبوبیت ویندوز 10 در استیم نسبت به ورود کاربران چینی به این پلتفرم داشته است. به گفته عده ای، مشکلات نرخ فریم روی ویندوز 10 در سال جاری نیز، می تواند روی کاهش محبوبیت آخرین سیستم عامل مایکروسافت، تاثیر گذار باشد.

اما، بعید است که این موضوع، باعث به وجود آمدن چنین آماری شود، مخصوصاً که این مشکل، از فصل های گذشته و در ابتدای سال جاری میلادی نیز وجود داشته است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • mehrdadansari
    mehrdadansari | ۲۲ آبان ۱۳۹۶

    اینکه توی استیم کاربرای ویندوز 10 کم شدن ربطی به مشکل داشتن ویندوز 10 نداره اتفاقا ویندوز 10 برای بازی های روز خیلی بهتر هست. بله شاید بازی هایی که ده سال پیش داشته انجام میشده ممکنه مشکل داشته باشه ولی ویندوز ده خداییش خیلی بهتر از ویندوز 7 و 8 هست
    من خودم ویندوز 10 خودمو از سایت microsoftlicense.com تهیه کردم و واقعا از نظر گیمینگ ازش راضی بودم بازی ای نبوده که نصب کنم و با اشکال برام پلی بشه

  • roostaei
    roostaei | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

    به نظر من هیچ ویندوزی به سبکی اکس پی و هیچ ویندوزی از لحاظ کارایی و ماندگاری مثل سون نمیشه

  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

    مایکروسافت چرا ویندوز ۱۰ رو مثل ویندوز ۷ نمیکنی؟
    این آپدیت کریترز لعنتی برا سرفیس پرو ۳ من نیومد با ویندوز ایسنا ۷ بار تا ۸۰ درصد دانلود شد ولی ریستارت شد بس که سرور مایکروسافت داغونه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی