ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چطور با همکاران مشکل ساز کنار بیاییم؟

احتمالاً در محیط کاری شما نیز، کارمندانی فعالیت می کنند که ممکن است برایتان مزاحمت ایجاد نمایند و فعالیتتان را مختل کنند. آنها ممکن است بیش از حد صحبت کنند، حواس شما را حین کار ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

احتمالاً در محیط کاری شما نیز، کارمندانی فعالیت می کنند که ممکن است برایتان مزاحمت ایجاد نمایند و فعالیتتان را مختل کنند. آنها ممکن است بیش از حد صحبت کنند، حواس شما را حین کار پرت کنند یا بخواهند با صحبت های غیر کاری، فعالیتتان را به حاشیه برانند. در این صورت معمولاً مایلید حد ارتباطتان با آنها را کنترل کنید.

در ادامه به راه کارهایی خواهیم پرداخت که با استفاده از آنها می توانید از میزان آسیب این افراد به خود بکاهید:

1- اگر در یک دفتر کار اشتراکی کار می کنید، فاصله خود با شخص دردسر ساز را افزایش داده و میز کار خود را به مکان دورتری منتقل کنید. بر اساس تحقیقات علمی، بهتر است حداقل 7.5 متر بین خود و فرد مذکور فاصله بیندازید؛ یا اگر در محل کارتان فضاها با پارتیشن هایی از هم جدا شده اند، می توانید مکان کار خود را به جایی منتقل کنید که بین تان یک یا چند پارتیشن فاصله باشد.

2- سعی کنید ریتم آنها را کند کنید. به عنوان مثال اگر این افراد، ایمیل های کاری متعددی برای شما ارسال می کنند و منتظر پاسختان هستند،  صبر کنید 4 یا 5 ایمیل از آنها دریافت نمایید و در نهایت در یک ایمیل مودبانه پاسخ همه آنها را بدهید.

3- به منظور کاهش تنش ها، یک نفر را به عنوان واسطه خود، در محل کار پیدا کنید. به عنوان مثال می توانید یکی از افراد گروه کاری تان را بین خود و فرد تنش زا قرار دهید تا او از طریق یک شخص واسطه با شما ارتباط داشته باشد.

4- می توانید به واسطه ارتباطاتی که با سایر افراد، در شرکت خود دارید، حضور یا مزاحمت احتمالی افراد تنش آفرین را متوجه شده و به یکدیگر اطلاع دهید و بدین ترتیب یک سیستم اعلام خطر را بین همکاران خود به راه بیندازید. به عنوان مثال وقتی مدیرتان حال و روز خوبی ندارد و عصبانی است، می توانید به یکدیگر اطلاع دهید که اوضاع مدیر چندان مناسب نیست و باید تا حد امکان از روبرو شدن با او جلوگیری کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی