ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بررسی ایکس باکس وان ایکس از دید سایت های خارجی

`در زمان معرفی نسخه ابتدایی ایکس باکس وان، بسیاری از طرفداران مایکروسافت به خاطر قدرت کمتر این کنسول نسبت به رقیب قدرتمند خود یعنی پلی استیشن 4، نا امید شدند. کار به جایی کشید که ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

`در زمان معرفی نسخه ابتدایی ایکس باکس وان، بسیاری از طرفداران مایکروسافت به خاطر قدرت کمتر این کنسول نسبت به رقیب قدرتمند خود یعنی پلی استیشن 4، نا امید شدند.

کار به جایی کشید که ایکس باکس وان در ابتدای کار و به دلایل مختلفی که ضعف سخت افزاری و ناآشنا بودن توسعه دهندگان بازی های ویدیویی با سخت افزار این کنسول، در اجرای بازی های انحصاری خود با کیفیت تمام اچ دی نیز ناکام ماند.

بعد از گذشت مدتی از عرضه ایکس باکس وان، شایعاتی از جانب مایکروسافت برای عرضه یک کنسول میان نسلی با اسم رمز «پروژه اسکورپیو» به گوش رسانه ها رسید.

بسیاری این کنسول جدید مایکروسافت را، نشانی برای ورود زودهنگام مایکروسافت به نسل بعدی بازی های ویدیویی می دانستند و عده ای بر این قضیه باور داشتند که این کنسول جدید، تنها یک آپدیت سخت افزاری برای نمونه معمولی ایکس باکس وان خواهد بود.

این موضوع که ایکس باکس وان ایکس در نسل بعدی نیز مورد استفاده قرار گیرد یا تنها یک به روزرسانی سخت افزاری نسبت به ایکس باکس وان عادی باشد، حتی هنوز از جانب مایکروسافت به طور کامل روشن نشده و به نظر می رسد که میزان فروش و موفقیت این کنسول، در رابطه با راهی که مایکروسافت در آینده برای ایکس باکس وان ایکس پیش خواهد گرفت، تاثیر گذار خواهد بود.

حال تنها سه روز به عرضه جهانی کنسول پر سر و صدا مایکروسافت یعنی ایکس باکس وان ایکس مانده و جدا از این که مایکروسافت این محصول را برای منتقدان بازی های ویدیویی و سخت افزار کامپیوتری ارسال کرده است، نسخه های متعددی از آن در بازارهای غیر رسمی در حال حاضر موجود هستند.

در ادامه نگاهی به نظر وب سایت های معتبر نسبت به کنسول جدید مایکروسافت و میزان موفقیت مایکروسافت در طراحی این کنسول جدید خواهیم داشت.

The Verge

به عقیده این وب سایت، ایکس باکس وان ایکس، بدون شک قوی ترین کنسول موجود در بازار است و اگر شما علاقه ای به انحصاری های معرفی شده از سمت سونی نداشته باشید و در خانه خود به یک نمایشگر با کیفیت 4K دسترسی دارید، خرید این کنسول برای شما مناسب خواهد بود.

به نظر منتقد سایت The Verge، مایکروسافت در طراحی سخت افزاری این کنسول سنگ تمام گذاشته و در نهایت، موفق نیز بوده است. اما در مقابل، سونی نام های انحصاری قدرتمندی دارد و مایکروسافت برای نزدیک شدن در این زمینه به سونی، راه درازی را در پیش خواهد داشت.

این وب سایت جدا از ستودن توانایی های فنی این کنسول، طراحی ظاهری آن را از نظر شکل و اندازه قابل تقدیر دانسته و در نهایت، به نبود محتوای 4K کافی برای آن انتقاد کرده است.

The Guardian

به عقیده منتقد وب سایت گاردین، ایکس باکس وان ایکس، نزدیک ترین تجربه گیمینگ به پلتفرم پی سی را ارائه می دهد و تکنولوژی فنی و مهندسی فوق العاده ای درطراحی بهره می برد.

مطابق تست های انجام شده توسط گاردین، ایکس باکس وان ایکس به طور واضحی از کنسول میان نسلی سونی یعنی پلی استیشن 4 پرو قدرتمند تر بوده اما انتخاب میان این دو و پرداخت 100 دلار بیشتر برای ایکس باکس وان ایکس، کاملاً به سلیقه شما بستگی خواهد داشت.

این وب سایت در کل از کنسول جدید مایکروسافت رضایت داشته اما به کاربران خود پیشنهاد می کند که منتظر بمانند تا ببینند که سازندگان بازی های ویدیویی، تا چه حدی از توانایی های خارق العاده این کنسول، استفاده خواهند کرد.

engadget

به نظر این وب سایت معتبر در حوزه سخت افزار، ایکس باکس وان ایکس یک جهش سخت افزاری بزرگ نسبت به سایر کنسول های نسل هشتم و به خصوص نسخه عادی ایکس باکس وان است.

البته engadget، به مشکلاتی همچون عدم پشتیبانی ایکس باکس وان ایکس از واقعیت مجازی در حال حاضر، اشاره می کند. اما در مجموع و به عقیده این وب سایت، مایکروسافت به قولی که پیش از این به کاربران خود داده بود، عمل کرده و ایکس باکس وان ایکس، سریع و قدرتمندترین کنسول تاریخ است.

GameSpot

این وب سایت معتبر در حوزه بازی های ویدیویی، سه سناریو مختلف را برای خرید یا عدم خرید این کنسول جدید مایکروسافت را جلوی پای شما می گذارد. به عقیده گیم اسپات، در صورتی که به تلویزیون HD دسترسی دارید، ایکس باکس وان اس برای شما گزینه مناسب تری خواهد بود.

در صورتی که پیش از این ایکس باکس وان  معمولی داشته و به تلویزیونی با فناوری 4K و HDR دسترسی دارید، خرید ایکس باکس وان ایکس تنها در صورتی به شما پیشنهاد می شود که شما هیچ مشکلی برای پرداخت هزینه جدید برای کنسول نسل هشتمی نداشته باشید.

در سناریو سوم نیز، در صورتی که تا کنون هیچ کدام از کنسول های نسل هشتم را خریداری نکرده اید، تهیه ایکس باکس وان ایکس، گزینه خوبی برای شما محسوب خواهد شد.

Eurogamer

این وب سایت تخصصی بازی های ویدیویی نیز به طور مشخصی به توانایی های ایکس باکس وان ایکس اذعان می کند. به عقیده منتقدان یوروگیمر، ایکس باکس وان ایکس به طور مشخصی، تجربه گرافیکی بهتری در عناوینی مانند فورزا موتور اسپورت 7 و گیرز او وار 4 به مخاطبین خود ارائه می دهد که در صورت داشتن یک تلویزیون با فناوری 4K و HDR، با نسخه های عادی این بازی ها، تفاوت زیادی خواهد داشت.

به نظر می رسد که نمایش لبه های ماشین ها و کیفیت بصری عنوان فورزا موتور اسپورت 7 در مجموع بهتر از نسخه عادی بوده و در گیزر او وار 4 نیز، با فریم ریتی دو برابر نسبت به ایکس باکس وان عادی روبرو خواهید بود.

IGN

منتقد این وب سایت نیز روی خوشی به کنسول میان نسلی مایکروسافت نشان داده و آن را مجموعه شگفت انگیزی از سخت افزار قدرتمند در یک جعبه براق می داند. طبق بررسی های انجام شده توسط این وب سایت، ایکس باکس وان ایکس با هزینه 500 دلار، در بازی هایی مانند گیرز او وار 4، عملکردی در حد و اندازه یک پی سی 1000 دلاری خواهد داشت که این موضوع، برگ برنده ای برای این کنسول خواهد بود.

البته نظر ای جی ان روی ایکس باکس وان ایکس قابل تغییر بوده و منتقدان این وب سایت، هنوز منتظر انتشار آپدیت های روز اول عرضه این کنسول هستند.

Polygon

پولیگان ایکس باکس وان ایکس را بهترین بازی در زمینه اجرای بازی های مولتی پلتفرم می داند و به عقیده منتقدان این وب سایت، همین موضوع خیال عده زیادی از دنبال کنندگان بازی های ویدیویی را راحت خواهد کرد و 100 دلار بیشتر برای داشتن این آرامش خیال، رقمی مناسب محسوب می شود.

اما وقتی بحث به مقایسه با عناوینی مانند Horizon Zero Dawn روی کنسول پلی استیشن 4 پرو می شود، هنوز بازی قدرتمندی برای مقایسه با چنینی عناوینی از سمت مایکروسافت معرفی نشده تا بهانه خوبی برای خرید یک کنسول جدید میان نسلی با قیمت 100 دلار بیشتر  به علاقه مندان بازی های ویدیویی بدهد.

در مجموع، تقریباً تمام منتقدانی که تا کنون موفق به تجربه کار با ایکس باکس وان ایکس شده اند، از قدرت سخت افزاری استفاده شده در این کنسول توسط مایکروسافت رضایت داشته و ایکس باکس وان ایکس را کنسولی با پتانسیل بالا می دانند.

به نظر می رسد که مایکروسافت قدم اول در ارائه یک سخت افزار مناسب و قدرتمند و کنسولی با مشکلات کمتر را برداشته و قدم بعدی نیز که به همین مقدار مهم خواهد بود، به پشتیبانی نرم افزاری مناسب از این کنسول قدرتمند و عرضه بازی های انحصاری قابل رقابت با سونی و نینتندو بر می گردد.

نظر شما چیست؟ تا چه حدی به خرید ایکس باکس وان ایکس علاقه دارید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • mohsen .fashion
    mohsen .fashion | ۱۵ آبان ۱۳۹۶

    به دوستانی که ایکس باکس وان دارن یا میخوان وان ایکس بخرن خیلی احترام میزارم ولی خداییش میخواید با این ماینکرفت4k بازی کنید خخخخ ایکس باکس یعنی جعبه بی محتوا ....ایمان بیاورید دوستان دارنده ایکس باکس

  • mohsen .fashion
    mohsen .fashion | ۱۵ آبان ۱۳۹۶

    اینجا کنفرانس سونی در پاریس،چند دقیقه هست که مراسم شروع شده....شاهکارها یکی پس از دیگری معرفی میشوند،بغض میکند که در همین حال ای پی جدید سونی رونمایی میشود،بغض خود را نگه میدارد که ناگهان یک کله کچل ولی مبارک و دوست داشتنی میبیند بله این کریتوس با god of war4 امده اشک در چشمانش حلقه میزند که در همین حال به چند دقیقه اخر مراسم نزدیک میشویم سکوت همه جا را فرا گرفته در تریلری خشن و جذاب که مانند خود را فقط در هالیوود دیده است استارت میخورد درست یک دقیقه مانده به پایان مراسم این عنوان(last of us2) در پرده مراسم نقش میبندد،بغضش میترکد زاااار میزند و اشکهایش روی ایکس باکس وان میریزد پتو را روی سر خود میکشد.... در این حال مراسم سونی معظم در پاریس۲۰۱۷ تمام میشود

  • mohammad
    mohammad | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

    کنسول خوبیه ولی با این قیمت ارزش خرید نداره مایکروسافت همیشه به فکر قدرته نه بازی های انحصاری توپ

  • Alireza Abazari
    Alireza Abazari | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

    به نظرم اصلا ارزش خرید نداره اولا که کیفیت تصویر 4k HDR که اصلا تفاوت چندانی با FHD نداره جدا میگم و دوم اینکه سخت افزار باید بتونه بازی رو 60 فریم یا حداقل 30 فریم اجرا کنه و جای اینکه وقت بزارن رو بستن کنسولای قوی که قدرتشون به هیچ دردی نمیخوره یه زره رو بازیا کار کنن الان اکثر بازیای این چند سال یا داستان خوبی نداشتن یا خیلی کوتاه بودن ادم 60 دلار هزینه میکنه واس 4 5 ساعت بازی واقعا مسخرس قدیما که قیمت بازیا هم انقد نبود حتی اورجینالش و هم بازیا داستان خوبی داشت هم برای تموم کردنش واقعا باید کلی وقت میزاشتی سخت افزار بدون بازی خوب چه فایده ای داره ؟ حتی سونی هم بازیاش گیم پلی طولانی نداره نهایتش یکسره بشینی رو کنسول تو 1 روز بازیو تموم میکنی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی