ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مدیاتک
تکنولوژی

مدیاتک نسخه های پایدار اندروید را به دست سازندگان موبایل می رساند

شرکت مدیاتک به تازگی از زیر سایه سنگین کوالکام بیرون آمده و مورد توجه غول های بزرگ دنیای تکنولوژی قرار گرفته. پس از اینکه اپل اعلام کرد چیپ های مودم این شرکت را در آیفون ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

شرکت مدیاتک به تازگی از زیر سایه سنگین کوالکام بیرون آمده و مورد توجه غول های بزرگ دنیای تکنولوژی قرار گرفته. پس از اینکه اپل اعلام کرد چیپ های مودم این شرکت را در آیفون های بعدی به کار می گیرد، گوگل هم به مدیاتک اجازه داده تا نسخه های کامل و تست شده سیستم عامل اندروید و خدمات موبایلی گوگل (GMS) را در اختیار سازندگان تلفن همراه قرار دهد.

مدیاتک اولین سازنده چیپست حاضر در برنامه GMS اکسپرس است

طبق بیانیه رسمی مدیاتک، آنها نخستین تولید کننده چیپ مجتمع (SoC) در جهان به شمار می روند که به عنوان شریک رسمی گوگل در GMS Express معرفی شده اند. این برنامه ویژه، راهکارهای نرم افزاری تأیید شده مبتنی بر اندروید از جمله GMS و CTS (مجموعه تست سازگاری) را در اختیار سازندگان موبایل قرار می دهد.

با استفاده از این طرح، تولید کنندگان تلفن همراه قادرند با هزینه کمتر و سرعت بیشتر محصولاتشان را وارد بازار کرده و تجربه کاربری با کیفیت تر و سازگارتری را در زمینه سیستم عامل و اپلیکیشن های اندرویدی برای مصرف کننده نهایی به ارمغان بیاورند.

یکی دیگر از مزایای شراکت گوگل و مدیاتک برای شرکت های تولید کننده و طراح (OEM و ODM) این است که روند اخذ مجوزهای سازگاری بسیار کوتاه تر شده و از سه ماه به چهار هفته کاهش می یابد. نهایتاً کاربر نهایی هم بسته های امنیتی ماهانه را با سرعت بیشتری دریافت خواهد کرد.

گفتنیست در حال حاضر چیپست های مدیاتک سالانه درون بیش از 1.5 میلیارد دستگاه الکترونیکی، از جمله موبایل ها، تلویزیون ها، اسپیکرها، روترها و غیره به کار گرفته می شوند و این همکاری ارزشمند در ادامه راه کمک شایانی به آنها خواهد کرد، به خصوص اینکه کوالکام، رقیب اصلی آنها به خاطر درگیری با اپل حال و روز چندان خوشی ندارد.

شاید به مطالب زیر هم علاقه مند باشید:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hakhatec
    hakhatec | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

    کاش یه توضیح نسبی دراره gms و cts میدادین
    الان دقیقا متوجه نشدم که مدیاتک چطوری میخاد این کارو کنه،فقط گفتین که این کارو میکنه

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

    من فکر نمیکنم دلیل همکاری گوگل این باشه که مدیاتک بهترین گزینه ی موجود بوده. بلکه گوگل میخواد به این وسیله گوشی های تحت پروژه ی Android One و Android Go بروزرسانی های منظم تر و پشتیبانی بیشتری داشته باشند. چون اکثر این دسته از گوشی ها از مدیاتک استفاده می کنند

مطالب پیشنهادی