ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

استحکام فوق العاده بالای ولووی قدیمی در تصادف های شدید [تماشا کنید]

وقتی صحبت از ایمنی در صنعت خودروسازی باشد، این نام ولوو است که در همان ابتدا به ذهن خطور می کند. این کمپانی سوئدی از گذشته تاکنون به تولید اتومبیل های ایمن شهرت یافته و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

وقتی صحبت از ایمنی در صنعت خودروسازی باشد، این نام ولوو است که در همان ابتدا به ذهن خطور می کند. این کمپانی سوئدی از گذشته تاکنون به تولید اتومبیل های ایمن شهرت یافته و محصولات آن همیشه از لحاظ ایمنی جزو بهترین ها بوده اند.

در کنار امنیت بالا، ولوو به ساخت خودروهای با دوام و جان سخت نیز مشهور شده است. بد نیست بدانید در حال حاضر چندین مدل قدیمی ولوو وجود دارند که مالکین آنها بیش از یک میلیون مایل (معادل 1.6 میلیون کیلومتر) را با آنها رانندگی کرده اند.

در این بین ولوو P1800 مدل 1966 رکورددار جهان بوده و از زمان خروج از خط تولید تا به امروز، 3.04 میلیون مایل (معادل 4.9 میلیون کیلومتر) با آن پیموده شده که در نوع خود بی نظیر است.

به تازگی گروهی از علاقه مندان برای ارزیابی ایمنی و دوام محصولات ولوو به سراغ استیشن قدیمی 850 رفته و تا توانسته اند آن را در معرض تست ها و آزمایش های بسیار سخت قرار داده اند.

تصادف با سایر اتومبیل های کهنه یکی از آیتم هایی است که این گروه طراحی کرده؛ در تست های این بخش، 850 دچار صدمات بسیار ناچیزی شده و ضربات وارده خللی در عملکرد آن ایجاد نمی کند.

پرش های بلند، واژگونی، سقوط اتومبیل های دیگر بر روی سقف 850 و انفجار تریلر های بسته شده به انتهای این خودرو نیز هیچکدام نمی توانند باعث از حرکت ایستادن آن شوند.

این جان سخت سوئدی در تمامی تست ها و تصادف های انجام شده مقاومت بسیار خوبی از خود نشان داده و در برابر هیچ یک از آنها تسلیم نمی شود.

نکته حائز اهمیت اینکه شاسی و بدنه این خودرو آنقدر استحکام دارد که در برخورد های صورت گرفته آسیب شدیدی به دیگر خودرو ها وارد می کند، حال آنکه خود صدمات بسیار کمتری می بیند.

البته این مساله درباره اتومبیل های امروزی چندان صادق نیست، زیرا با هدف جذب ضربات نقاط شکستی در قسمت جلوی بدنه ایجاد می شوند. در تصادف های روبرو این نقاط جمع شده و از انتقال ضربه به بخش کابین که معمولا از فولاد مقاوم ساخته می شوند، جلوگیری می کنند.

ساختار بدنه ولوو XC90؛ قسمت های قرمز رنگ از جنس فولاد فوق العاده مقاوم هستند

دوست داریم این تست ها بر روی یکی از مدل های جدید ولوو نیز انجام شوند، البته با توجه به سنسور ها و تجهیزات متعدد ایمنی به کار گرفته شده در محصولات اخیر این کمپانی سوئدی، شاید انجام چنین تست هایی اصلا برای عموم ممکن نباشد!

ناگفته نماند سری 850 در دو نسخه سدان و استیشن بین سال های 1991 تا 1996 بر روی خط تولید قرار داشت. از این خودرو در مجموع حدود 717 هزار دستگاه در سه کشور سوئد، بلژیک و کانادا تولید شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • sd
    sd | ۲۱ آبان ۱۳۹۶

    عالی بود

  • 007
    007 | ۱۷ آبان ۱۳۹۶

    خودرو سازان وطنی یاد بگیرن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی