ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طراحان به دنبال توسعه یک موبایل متقارن هستند

در چند سال اخیر نمایشگرهای بدون حاشیه در حوزه تلفن های همراه سر و صدای زیادی را به پا کرده اند، اما حالا دو طراح معروف به دنبال توسعه موبایلی هستند که علاوه بر نداشتن ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

در چند سال اخیر نمایشگرهای بدون حاشیه در حوزه تلفن های همراه سر و صدای زیادی را به پا کرده اند، اما حالا دو طراح معروف به دنبال توسعه موبایلی هستند که علاوه بر نداشتن حاشیه، متقارن هم باشد.

این دو طراح که «جین بوزک» و «جولین لانوی» نام دارند قصد دارند موبایل «گراویتی» را به گونه ای طراحی کنند که تفاوتی بین بالا و پایین آن وجود نداشته و کاربر در هر دو حالت بتواند با آن کار کند. لبه های منحنی این اسمارت فون در دست گرفتن آنرا راحت تر می سازند. یکی دیگر از ویژگی های جالب گراویتی که آن را از اسمارت فون های دیگر متمایز می کند برخوداری از دو دوربین سلفی و چیدمان عجیب آن هاست.

این دوربین ها نه تنها امکان ثبت تصاویر زیابی پرتره را فراهم می کنند، بلکه برای تاکید بر متقارن بودن موبایل آنها را به صورت قطری در لبه های بالا و پایین پنل جلو قرار داده اند. علاوه بر این دروبین اصلی نیز در وسط پنل عقب تعبیه خواهد شد.گفتنی است این تلفن هوشمند از سیستم عامل اندروید بهره خواهد برد اما منوی اصلی آن کلید هوم ندارد و برای دسترسی به اپ ها باید از وسط نمایشگر به سمت لبه ها سوایپ کنید.

از طرف دیگر برای نمایش اطلاعات ضروری مثل زمان یا نوتیفیکشن به جای روشن شدن کل نمایشگر تنها قسمت های لازم فعال می شوند.اگرچه طراحان این موبایل از ایده ای جدید برخوردار هستند اما قطعا کاربران موبایل پیش از هرچیز به کارایی یک اسمارت فون اهمیت می دهند و اگر گراویتی عملکرد خوبی نداشته باشد، احتمالا تا مدت ها کس دیگری به سراغ موبایل متقارن نخواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۵ آبان ۱۳۹۶

    جاداره یادی کنیم از سلطان تقارن در گوشی ها،galaxy note edge!!!??

  • sackboy
    sackboy | ۱۵ آبان ۱۳۹۶

    چقدر دوست داشتنیه! ? ولی جای دوربینش ممکنه اذیت کنه!

  • حسن
    حسن | ۱۵ آبان ۱۳۹۶

    Sony ericson vivaz

مطالب پیشنهادی