ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارسال توییت ۳۵۰۰۰ کاراکتری در توییتر با کمک آسیب پذیری آن

روز گذشته دو کاربر آلمانی توییتر موفق شدند محدوده کاراکتری این پلتفرم را پشت سرگذاشته و پیامی حاوی ۳۵۰۰۰ کاراکتر را در آن توییت کنند. آنها برای این منظور پیام خود را در قالب یک URL ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

روز گذشته دو کاربر آلمانی توییتر موفق شدند محدوده کاراکتری این پلتفرم را پشت سرگذاشته و پیامی حاوی ۳۵۰۰۰ کاراکتر را در آن توییت کنند. آنها برای این منظور پیام خود را در قالب یک URL با کلمات نامفهوم در آوردند و از این طریق توانستند پیام شان را پست کنند.

البته اشاره کنیم که توییتر بلافاصله این پیام را حذف کرد اما برای لحظاتی کلیه گلایه ها در مورد افزایش محدوده توییت ها به ۲۸۰ کاراکتر رنگ باخت و مرزهای تازه ای برای تعامل در این شبکه اجتماعی تعریف شد.

یکی از این کاربران که Timrasett نام دارد همراه با کمک کاربر دیگری به نام HackneyYT موفق به کشف این آسیب پذیری شدند و توانستند با همراهی یکدیگر توییت ۳۵۰۰۰ کاراکتری خود را ارسال نمایند. البته همانطور که مشاهده می کنید متن ارسالی توسط این دو نفر کاملا نامفهوم به نظر می رسد اما با حذف کدگذاری های توییتر مانند CC تاحدودی می توان به کلیت آن پی برد.

جالب آنکه توییتر به صورت موقتی دسترسی این دو کاربر به اکانت هایشان را حذف کرد اما حساب های کاربری آنها حالا مجددا فعال شده است (البته بعد از عذرخواهی شان از توییتر به این خاطر). این را هم اضافه کنیم که بعد از این اتفاق HackneyYT توییت جدیدی را منتشر کرد و در آن اظهار نمود که همچنان با کمک دوست خود به بررسی توییتر و پیدا کردن باگ های آن ادامه خواهند داد.

سخنگوی توییتر نیز در واکنش به این خبر اعلام کرد که این باگ حالا رفع شده است و مجددا قوانین این شبکه اجتماعی را یادآور شد که براساس یکی از آنها بررسی یا تست آسیب پذیری های موجود در این شبکه ممنوع است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • pop_0098 .
    pop_0098 . | ۱۶ آبان ۱۳۹۶

    جاله حالا اگر من.تو ایران این کار میکردم به ایرانیان عزیز میگفتم این کار کردم میگفت حالا یعنی چی پول توش پول میده بهت این کمپانی کلا هیچ بزرگ نمیشد این کار چون اهمیت نمیدن ملت ما خخ

  • thepjt
    thepjt | ۱۶ آبان ۱۳۹۶

    از سال 2007 ( همون اوایل . هنوز خیلی اون موقع تو ایران جا نیفتاده بود ) عضو فیسبوک هستم ( حالا افتخاری هم نمیکنم بهش ها !! ) .
    از همون موقع تو توییتر هم عضو بودم و میخواستم توییتر فعالیت بکنم . اما هربار رفتم توش همین محدودیت مسخره کاراکترش پشیمونم کرد .
    دیگه حال ادم به هم میخوره از این همه خلاصه نویسی .
    اگر توییتر این محدودیت مسخره رو از روز اول نداشت ، وضعیت این نمیشد که فیسبوک بشه ابر شرکت و این شرکت با هزار بحران مقابله کنه و تا مرز ورشکستگی بره .
    همه آدم ها اینقدر علاقه به مختصر نویسی ندارند !!!!! والا !

    • alimohammadi15
      alimohammadi15 | ۱۶ آبان ۱۳۹۶

      توی توییتر اصل بر ساده و خلاصه نویسیه. پیام باید در یکی دو خط منتقل بشه، تا کسی که وارد توییتر میشه و در صفحه اولش پیام ها رو میبینه، در یک نگاه متوجه همه چیز بشه. مثل تیتر اخبار. اینکه آدم بشینه توضیحات ده خطی بخونه نیازمند فیسبوک یا اینستا هست.

  • Aminpouyan
    Aminpouyan | ۱۶ آبان ۱۳۹۶

    بررسی و تست ثسیب پذیری ممنون است!!! ????
    مضخرف ترین قانونی بود که تو عمرم شنیده بودم.

مطالب پیشنهادی