ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه عملکرد باتری آیفون 10 با رقبا

همان طور که قبلاً در دیجیاتو خواندید، کمپانی اپل آیفون 10 را به یک باتری دو تکه L شکل مجهز کرده که با ظرفیت غیر عادی 2716 میلی آمپر ساعت، بزرگترین باتری به کار رفته ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

همان طور که قبلاً در دیجیاتو خواندید، کمپانی اپل آیفون 10 را به یک باتری دو تکه L شکل مجهز کرده که با ظرفیت غیر عادی 2716 میلی آمپر ساعت، بزرگترین باتری به کار رفته در آیفون های اپل به شمار می رود.

اما اندازه بزرگتر باتری همیشه به معنای طول عمر بیشتر آن نیست چرا که دیوایس های مختلف نرخ مصرف انرژی متفاوتی دارند و از همین رو باید با تست آنها در شرایط مشابه، دوام باتری هایشان را سنجید.

باتری آیفون 10 در استفاده روزمره 8 ساعت و 41 دقیقه دوام می آورد

در این زمینه منابع مختلفی اقدام به انجام چنین تست هایی می کنند که در یکی از مواردی که در این مطلب از آن استفاده شده، شاهد طول عمر باتری 8 ساعت و 41 دقیقه ای برای آیفون 10 هستیم که اندکی از آیفون 8 (باتری 1821 میلی آمپر ساعتی) بهتر بوده اما در مقابل آیفون 8 پلاس (باتری 2691 میلی آمپر ساعتی) با عمر 10 ساعت و 35 دقیقه ای حرفی برای گفتن ندارد.

طول عمر باتری پرچمداران بازار با هر بار شارژ

مقایسه عملکرد باتری آیفون های جدید با رقبای اندرویدی نشان می دهد که به جز مدل 8 پلاس، باتری دو آیفون دیگر تقریباً طول عمر متوسطی داشته و در این زمینه برتری قابل ملاحظه ای ندارند.

اما عامل دیگری که در تعیین عملکرد باتری مؤثر است، میزان زمان مورد نیاز برای شارژ کامل آن از 0 تا 100 بوده که خصوصاً در کاربری روزمره و زمانی که کاربر وقت کافی برای اتصال طولانی مدت موبایل به شارژر را ندارد، اهمیت پیدا خواهد کرد.

مدت زمان مورد نیاز برای شارژ کامل به دقیقه

در زمینه سرعت شارژ باتری اما آیفون های اپل عملکرد مناسبی نداشته و با وجود ظرفیت کمتر (نسبت به باتری های 3000+ میلی آمپر ساعتی رقبای اندرویدی) برای شارژ کامل به مدت زمان بیشتری نیاز دارند.

در این بین زمان 3 ساعت و 9 دقیقه ای شارژ کامل آیفون 10 رقمی است که برای پیشرفته ترین موبایل اپل چندان جالب به نظر نمی رسد؛ اما باید توجه داشت که کمپانی ساکن کوپرتینو یک شارژر معمولی 5 واتی را در جعبه آیفون 10 قرار داده و در صورت استفاده از یک شارژر با قابلیت شارژ سریع، زمان مورد نیاز به طرز قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

گفتنی است آیفون 10 از قابلیت شارژ بی سیم نیز پشتیبانی می کند که برای بهره مندی از آن، خریداران باید یک عدد پد شارژ با استاندارد Qi را به صورت جداگانه تهیه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • میلاد
    میلاد | ۱۷ آبان ۱۳۹۶

    چیزی که شما نوشتی با تست های یوتیوب متفاوته
    داخل یوتیوب آیفون ۸ پلاس و گلکسی اس ۸ و نوت ۸ رو با هم مقایسه کردن که آیفون زودتر از همه خاموش شد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی