ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیشنهاد 130 میلیارد دلاری برادکام برای خرید کوالکام

روز گذشته کمپانی «برادکام»، که در زمینه تولید چیپ فعالیت دارد با ارائه پیشنهادی 130 میلیارد دلاری برای خرید «کوالکام» بسیاری را شگفت زده کرد. در صورتی که این معامله اجرایی شود، رکوردی جدید در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

روز گذشته کمپانی «برادکام»، که در زمینه تولید چیپ فعالیت دارد با ارائه پیشنهادی 130 میلیارد دلاری برای خرید «کوالکام» بسیاری را شگفت زده کرد.

در صورتی که این معامله اجرایی شود، رکوردی جدید در زمینه صنعت فناوری محسوب شده و مجموعه جدید را به سومین تولید کننده چیپست، بعد از اینتل و سامسونگ تبدیل خواهد کرد.این پیشنهاد بر اساس 70 دلار برای هر سهم کوالکام محاسبه شده که 28 درصد بیشتر از ارزش هر سهم این کمپانی است.

شهرت کوالکام بیشتر مدیون چیپست ها و مودم هایی است که به ترتیب برای موبایل های اندروید و آیفون می سازد.

با این حال منازعات دامنه دار و طولانی این شرکت با اپل در زمینه حق پتنت ها ممکن است کمپانی کوپرتینویی را از خرید محصولات آنها منصرف کند، که در این صورت خسارت فناوری را به کوالکام تحمیل خواهد شد.از نظر کارشناسان تصاحب کمپانی کوالکام به برادکام اجازه می دهد خلاهای موجود در زمنیه چیپست شبکه های ارتباطی 4G و 5G را پر کند.

گفتنی است مبلغ پیشنهادی برادکام به حدی زیاد است که توجه سازمان های دولتی آمریکا را نیز به این معامله جلب کرده است و آنها ادعا کرده اند که پیش از صدور مجوزهای لازم باید تمامی جوانب را به دقت بررسی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی