ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی ایسوس ذن فون 4 مکس؛ آهسته اما پیوسته

ایسوس در نمایشگاه CES سال 2014 برای نخستین بار خانواده موبایل های ذن فون (ZenFone) را معرفی کرد اما نتوانست آنچنان که باید و شاید، نگاه ها را به خود خیره کند. یک سال گذشت ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

ایسوس در نمایشگاه CES سال 2014 برای نخستین بار خانواده موبایل های ذن فون (ZenFone) را معرفی کرد اما نتوانست آنچنان که باید و شاید، نگاه ها را به خود خیره کند.

یک سال گذشت تا اینکه دومین نسل از این موبایل ها یعنی ZenFone 2 شرکت تایوانی را به عنوان یکی از سازندگان موبایل در سطح جهان مطرح نمود. در ادامه این روند رو به رشد، ایسوس چندی پیش خانواده ذن فون 4 را رونمایی کرد تا به هدف اصلی اش یعنی در اختیار گرفتن 3 درصد از بازار فوق العاده رقابتی جهان نزدیک تر شود.

خانواده «ذن فون 4» بسیار پر جمعیت و اندکی آشفته است: ذن فون 4 خالی، پرو، سلفی، سلفی پرو، سلفی لایت، مکس، مکس پرو، مکس پلاس؛ تازه بعضی از این مدل ها با چند پیکربندی سخت افزاری در نقاط مختلف جهان عرضه می شوند که شناسایی آنها را دشوارتر می کند.

در این مطلب از دیجیاتو می خواهیم «ذن فون 4 مکس» (Zenfone 4 Max) را بررسی کنیم، موبایلی که جایگزین «ذن فون 3 مکس» شده است و با قیمت 200 دلاری در رده محصولات اقتصادی جای می گیرد، اما چندین ویژگی متمایز از جمله باتری فوق العاده قدرتمند، دوربین دوگانه و حسگر اثر انگشت، آن را به خوبی از رقبا متمایز می کند.

بیایید نگاهی به مشخصات سخت افزاری ایسوس ذن فون 4 مکس بیاندازیم:

  • نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن اچ دی (720 × 1280 پیکسل)
  • چیپست اسنپدراگون 425/430
  • 2/3/4 گیگابایت حافظه رَم از نوع LPDDR3
  • 16/32/64 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی
  • دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی (f/2.0 / PDAF / EIS)
  • دوربین ثانویه 5 مگاپیکسلی با لنز عریض 120 درجه
  • دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی (f/2.2)
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی
  • سیستم عامل اندروید 7.1.1

همان طور که می بینید، ذن فون 4 مکس مخصوص افرادی ساخته شده که باتری برایشان در اولویت قرار دارد و به عکاسی علاقه مند هستند، اما آیا این نقاط قوت می تواند سخت افزار نه چندان قدرتمند دستگاه را پوشش دهد؟ برای پاسخ به این سؤال با ما همراه باشید.

طراحی

اکثر سازندگان موبایل در بخش اقتصادی سعی می کنند سادگی و کارآیی را در دستور کار خود قرار دهند، به همین دلیل ذن فون 4 مکس در بین زیباترین محصولات سال 2017 قرار نمی گیرد و خوشبختانه ایسوس هم چنین ادعایی ندارد.

کیفیت ساخت بدنه دستگاه خوب است و حسی فراتر از دستگاه های پایین رده را به کاربر منتقل می کند. پنل پشتی ذن فون 4 مکس از جنس آلومینیوم مرغوب ساخته شده و نوارهای افقی همرنگ براق در بالا و پایین جلوه زیبایی را به آن داده اند. ماژول دوربین دوگانه هم در گوشه سمت چپ جا خوش کرده و کمی از بدنه بیرون زده که کاملاً قابل اغماض است.

پنل جلویی کاملاً سفید (یا مشکی، بسته به رنگ دستگاه) طراحی شده. زیر نمایشگر، حسگر اثر انگشت قرار گرفته که در نقش دکمه هوم لمسی نیز عمل می کند و دکمه های ناوبری فاقد بک لایت را کنار خود می بیند.

بالای نمایشگر کمی نامناسب طراحی شده و شکاف اسپیکر مکالمه همراه با حسگرها و دوربین خیلی به لبه بالایی نزدیک است. حضور فلش ثانویه در گوشه سمت راست بالای صفحه هم از منظر طراحی چندان چشم نواز نیست، اما قطعاً دوستداران سلفی را خوشحال می کند.

نمایشگر 5.5 اینچی ذن فون 4 مکس حدود 70 درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص داده که رقم خوبیست (نسبت نمایشگر به بدنه در آیفون 8 پلاس 67 درصد است). با وجود باتری غول آسا، این دستگاه 181 گرم وزن دارد (یعنی 21 گرم سبک تر از آیفون 8 پلاس) ولی ضخامت حدوداً 9 میلیمتری آن باعث شده تا در دست گرفتنش در ابتدا کمی نامأنوس باشد. البته پس از چند ساعت، دستتان فرم مناسب را پیدا می کند و به راحتی می توانید از این تلفن همراه استفاده کنید.

در مجموع ایراد گرفتن از طراحی موبایل های اقتصادی چندان منطقی نیست و افرادی که محصولاتی در این بازه قیمتی را انتخاب می کنند، چندان روی طراحی دستگاه حساس نیستند. به همین دلیل ایسوس ذن فون 4 مکس با کیفیت ساخت خوب و تعبیه تمام اجزای مورد نیاز کاربر، رضایت خاطر آنها را تأمین می کند.

شاید نقطه ضعف اصلی ایسوس در این زمینه را فقدان زبان طراحی تعریف شده و عناصر بصری برجسته دانست که بتواند موبایل های آنها را نسبت به دیگر محصولات بازار متمایز سازد.

نمایشگر

روزی که سازندگان موبایل دست از سر پنل های اچ دی بزرگ تر از 5 اینچ بردارند را باید عید اعلام کنیم. ایسوس در ذن فون 4 مکس از صفحه نمایش 5.5 اینچی IPS با رزولوشن 720×1280 پیکسل استفاده کرده که با تراکم 267 پیکسل در هر اینچ، انتخاب خوبی برای مطالعه متن به شمار نمی رود.

به لطف فناوری IPS نمایشگر ذن فون 4 مکس تصاویر را در حالت طبیعی نشان می دهد اما رنگ ها به اندازه کافی زنده و چشم نواز نیستند. نسبت کنتراست نه چندان بالا را هم می توان یکی دیگر از ضعف های این صفحه نمایش دانست.

در بخش تنظیمات دستگاه هیچ گزینه ای برای تغییر حالت نمایش رنگ ها وجود ندارد و باید به همان چیزی که می بینید، اکتفا نمایید. البته ایسوس گزینه فیلتر رنگ آبی را در بخش تنظیمات جای داده که می تواند کار کردن با ذن فون 4 مکس در محیط های تاریک را لذت بخش تر کند.

حسگر تنظیم نور نمایشگر با کمی تأخیر عمل می کند اما دقت خوبی دارد. با این حال حتی بیشترین میزان روشنایی پنل ذن فون 4 مکس هم برای استفاده از آن زیر نور خورشید کافی نیست و در محیط های بسیار پر نور کمی به مشکل می خورید.

البته اگر تصاویر و ویدیوها را در حالت فول اسکرین تماشا کنید، خیلی به مطالعه روی موبایل علاقه نداشته و کمی خویشتن دار باشید، احتمالاً مشکلی با نمایشگر ذن فون 4 مکس نخواهید داشت، به خصوص با توجه به هزینه ای که برای این دستگاه پرداخته اید، اما جا داشت که ایسوس نمایشگری با کیفیت تر را در این موبایل به کار می گرفت.

سخت افزار

همان طور که گفتیم، ایسوس موبایل ذن فون 4 مکس را در چند کانفیگ سخت افزاری مختلف عرضه می کند. مدلی که به دست ما رسیده بود از چیپست اسنپدراگون 430، سه گیگابایت حافظه رَم و 32 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد.

این مشخصات، ذن فون 4 مکس را در رده اقتصادی بازار قرار می دهد و انتظارات از آن را پایین می آورد. ابتدا به سراغ بنچمارک های معروف می رویم تا قدرت سخت افزاری خالص این موبایل را محک بزنیم.

نتایج بنچمارک با دو نرم افزار معروف آنتوتو و گیگبنچ و مقایسه آنها با چند دستگاه هم رده را در تصاویر زیر مشاهده می کنید:

ذن فون 4 مکس در تست آنتوتو به امتیاز 44020 رسیده که برای اجرای روان سیستم عامل و نرم افزارهای معمول کافیست. این نتیجه، موبایل اقتصادی ایسوس را در ردیف دستگاه هایی همچون ال جی Q6، سامسونگ J5 و J7 (مدل 2017) و نوکیا 6 قرار می دهد.

امتیاز ذن فون 4 مکس در تست گیگ بنچ در دو حالت تک و چند هسته ای به ترتیب به 658 و 2529 رسیده که در این سطح کاملاً قابل قبول به نظر می رسد.

نتایج تست های گرافیکی ذن فون 4 مکس با استفاده از اپلیکیشن 3DMark را در ادامه مشاهده می کنید:

«آیس استورم» تست نسبتاً ساده ای به شمار می رود و ذن فون 4 مکس همه به خوبی از عهده اجرای آن برآمد، اما تست «اسلینگ شات» که موبایل های پرچمدار را هم به چالش می کشد، دستگاه نه چندان قدرتمند ایسوس را با مشکلات زیادی مواجه ساخت و نشان داد که در اجرای بازی های سنگین نمی توان روی این تلفن همراه حساب کرد.

فارغ از اعداد و ارقام فوق، کار کردن با ذن فون 4 مکس به کمی صبر و حوصله نیاز دارد. به لطف گنجایش زیاد حافظه رَم، مالتی تسکینگ و پیمایش بین برنامه ها به خوبی صورت می گیرد و نمایش دو پنجره فعال کنار هم (مالتی ویندو) هم مشکلی را ایجاد نمی کند، اما لَگ های گاه و بیگاه در رابط کاربری و منو ها از لذت کار کردن با دستگاه می کاهد.

ذن فون 4 مکس گاهی اوقات در لود کردن تصاویر با رزولوشن کامل هم به مشکل می خورد و یکی-دو ثانیه طول می کشد تا عکس های ثبت شده با دوربین را در ابعاد کامل مشاهده کنید. ضعف سخت افزار در زمان ثبت تصاویر HDR و پانوراما یا ویرایش عکس ها هم کاملاً مشهود است.

با این حال استفاده های روزمره مانند مرور اینترنت، فعالیت در شبکه های اجتماعی، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی و حتی اجرای بازی های نه چندان سنگین، کارهایی نیستند که ذن فون 4 مکس را به چالش بکشند و به همین دلیل، موبایل اقتصادی ایسوس در این رده قیمتی، امتیاز قابل قبولی را در بخش سخت افزار کسب می کند.

ذن فون 4 مکس به حسگر اثر انگشت هم مجهز شده اما با وجود ابعاد نسبتاً بزرگش، گاهی اوقات موفق به شناسایی نمی شود. ما تنظیمات اولیه این حسگر را چند بار تکرار کردیم اما این مسئله رفع نشد. معمولاً در تلاش اول برای باز کردن قفل دستگاه با پیغام خطا مواجه می شوید.

قابلیت های ارتباطی ایسوس ذن فون 4 مکس در حد رفع نیازهای روزمره است و وای-فای 802.11b/g/n، بلوتوث نسخه 4.1 و مودم LTE Cat 4 تمام آن چیزیست که برای استفاده از موبایل در زیرساخت های ارتباطی کنونی کشورمان نیاز خواهیم داشت. وجود دو درگاه سیم کارت و یک درگاه مجزا برای کارت حافظه با ظرفیت حداکثر 256 گیگابایت هم از جمله مزایای این تلفن همراه به شمار می روند.

کیفیت اسپیکر اصلی دستگاه در حد معمول است و بلندی نسبتاً خوبی دارد، اما وقتی حجم صدا را از میانه بیشتر کنید، اعوجاج و نویز زیادی در آن به وجود می آید. ایسوس یک هدفون را هم داخل جعبه ذن فون 4 مکس قرار داده که برای استفاده معمول کفایت می کند اما اگر دوستدار موسیقی با کیفیت هستید، باید به فکر تهیه هدفون دیگری باشید.

رابط کاربری

موبایل ذن فون 4 مکس ایسوس به اندروید 7.1.1 نوقا و نسخه جدید رابط کاربری ZenUI مجهز شده که نسبت به قبل از طراحی ساده تری برخوردار است.

اپلیکیشن های پیش فرض بسیار کمی در این نسخه از ZenUI به چشم می خورند که اکثراً موارد کاربردی و مورد نیاز هستند. مجموعه اپ های گوگل به طور کامل در ذن فون 4 مکس نصب شده اند.

اگر از آیکن های رنگارنگ و کودکانه ZenUI خوشتان نمی آید، ایسوس امکان نصب تِم های متعدد را در اختیارتان گذاشته. البته پس از آزمودن چند تِم مختلف، احتمالاً شما هم به همان گزینه پیش فرض بر می گردید یا به سراغ لانچرهای دیگر می روید.

ایسوس دو حالت ساده (Easy mode) و کودکانه (Kids mode) را هم در رابط کاربری خود قرار داده که در صورت نیاز می توانید آنها را فعال کنید. حالت ساده، تمام امکانات اصلی دستگاه را بدون پیچیدگی در اختیارتان می گذارد و حالت کودکانه نیز طبق تشخیص شما، امکان استفاده از برخی اپلیکیشن ها را در محیطی جذاب برای کودکان فراهم می سازد.

ZenUI از ژست های حرکتی و لمسی مختلف نیز پشتیبانی می کند، از جمله روشن یا خاموش کردن نمایشگر با دو بار ضربه، ترسیم حروف مختلف روی صفحه برای اجرای اپلیکیشن ها، یا حالت استفاده یک دستی که تمام این موارد را باید از طریق منوی تنظیمات فعال نمایید.

ایسوس همچنین اپلیکیشنی را به نام «موبایل منیجر» (Mobile Manager) در رابط کاربری تعبیه کرده که از طریق آن می توانید مواردی همچون مصرف داده، باتری، حافظه رَم، اعلان ها، فایل های کَش و گزینه های امنیتی را مدیریت نمایید.

اپلیکیشن دیگری به نام Game Genie هم برای گیمرها وجود دارد که می تواند با اتصال به اکانت های یوتوب و توییچ (Twitch) اجرای بازی ها را ضبط نموده یا به صورت زنده استریم کند. البته اینکه ذن فون 4 مکس با توان سخت افزاری محدود می تواند همزمان با اجرای بازی آن را رکورد یا استریم کند جای سؤال دارد.

در مجموع رابط کاربری ZenUI بسیار بهتر از قبل شده و با حذف اپلیکیشن های اضافه و طراحی مجدد، به راحتی روی سخت افزار نه چندان قدرتمند ذن فون 4 مکس اجرا می شود. با این حال شاید طراحی کودکانه و رنگارنگ آن به مذاق شما خوش نیاید و مجبور شوید از لانچرهای ثالث استفاده کنید.

دوربین

ذن فون 4 مکس در بخش تصویربرداری کاملاً فراتر از کلاس قیمتی خود عمل می کند، که خبر بسیار خوبی برای علاقه مندان به عکاسی محسوب می شود. این موبایل به دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0، لنز معادل 25 میلیمتری با میدان دید 80 درجه، لرزشگیر الکترونیکی و سیستم فوکوس خودکار با تشخیص فاز (PDAF) مجهز شده که دوربین ثانویه 5 مگاپیکسلی با لنز عریض 120 درجه ای آن را همراه می کند.

دوربین سلفی این دستگاه هم 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2، لنز معادل 24 میلیمتری و میدان دید 85 درجه است که به فلاش LED با نور ملایم (سافت) مجهز شده.

علاوه بر اینکه روی کاغذ با مشخصات سخت افزاری خوبی روبرو هستیم، امکانات نرم افزاری تعبیه شده در ذن فون 4 مکس هم بسیار کامل است و حالات مختلف عکاسی خودکار، حرفه ای، زیباسازی چهره، سوپر رزولوشن، ساخت انیمیشن گیف، پانوراما و تایم لپس را در اختیار شما می گذارد که در ادامه به توضیح مختصر آنها می پردازیم.

حالات مختلف عکاسی

در حالت خودکار، همه چیز به بهترین شکل ممکن تنظیم می شود اما اگر حرفه ای هستید، می توانید گزینه Pro را انتخاب کنید تا به فوکوس دستی، تنظیمات سرعت شاتر، ایزو و وایت بالانس دست یابید.

در حالت زیباسازی چهره (Beauty) که از طریق اپلیکیشن مجزای BeautyLive هم در دسترس قرار دارد، می توانید نهایت تلاش خود را برای ثبت سلفی بی نقص از خودتان به کار بگیرید.

گزینه «سوپر رزولوشن» چندین تصویر را به صورت همزمان ثبت کرده و با ترکیب آنها، عکسی 52 مگاپیکسلی را به وجود می آورد. البته پردازش و ذخیره سازی این عکس به چند ثانیه زمان نیاز دارد و اگرچه در نگاه اول تصویری شارپ تر می بینیم، اما برش 100 درصد تفاوت چندانی با حالت عادی ندارد.

image

با انتخاب گزینه «انیمیشن گیف» می توانید حداکثر 30 فریم 1 مگاپیکسلی را ثبت کرده و پس از تنظیم سرعت اجرا، آنها را در فرمت استاندارد GIF ذخیره نموده یا به اشتراک بگذارید.

اگر به ثبت تصاویر پانوراما علاقه دارید، این گزینه با استفاده از هر سه دوربین دستگاه قابل دسترسی است اما به خاطر ضعف در قدرت پردازش سخت افزار، باید با حوصله فراوان اقدام به این کار نمایید، وگرنه تصویری کشیده، مات و ناموزون نصیبتان خواهد شد.

حالت تایم لپس می تواند ویدیوهای زمان گریز را با کیفیت تمام اچ دی برای شما تهیه کند. فاصله بین عکس ها بین 1 تا 5 ثانیه قابل تنظیم است.

در هنگام ثبت تصاویر سلفی با انتخاب حالت Beauty می توانید موارد مختلفی از جمله رنگ و لطافت پوست، حالت چشم ها و فرم چانه را به دلخواه خود تغییر دهید. فلاش سافت هم برای ثبت بهترین تصاویر در محیط های کم نور شما را یاری خواهد کرد. البته با سوایپ به سمت چپ هم می توانید به افکت های مختلف تصویر دست پیدا کنید

کیفیت تصویر

دوربین های اصلی ذن فون 4 مکس هیچ نقشی در تکمیل فعالیت یکدیگر ندارند و قابلیت اضافه ای را در اختیار شما نمی گذارند. در واقع شما یک دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی با کیفیت در اختیار دارید که یک دوربین 5 مگاپیکسلی نه چندان با کیفیت اما با لنز عریض آن را همراه می کند.

برای مقایسه میدان دید این دو دوربین می توانید مقایسه های تصویری زیر را تماشا کنید:

image
image

هر دو دوربین اصلی در شرایط نوری عالی (فضای بیرون) تصاویر خوبی را ثبت می کنند که در این رده قیمتی کاملاً مطلوب است، اما در محیط داخلی و شرایط نوری ضعیف با مشکلاتی از جمله نویز بیش از حد، کاهش جزئیات و از بین رفتن رنگ ها روبرو می شویم. این مشکلات در دوربین ثانویه بسیار بیشتر به چشم می خورد و بهتر است به جز در شرایط اضطراری از آن استفاده نکنید.

در ادامه می توانید نمونه تصاویر ثبت شده با دو دوربین اصلی ایسوس ذن فون 4 مکس را مشاهده کنید:

نمونه تصاویر دوربین اصلی ذن فون 4 مکس
نمونه تصاویر دوربین واید ذن فون 4 مکس

فلاش اصلی دستگاه قدرت نسبتاً خوبی دارد اما استفاده از آن، وایت بالانس تصویر را به هم می زند:

image

این مسئله در مورد فلاش سلفی که جلوی بدنه تعبیه شده هم به چشم می خورد، ضمن اینکه استفاده از فلاش در فاصله کمتر از یک متر در اکثر موارد نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت و بهتر است از مونوپاد استفاده کنید.

تصویربرداری دوربین اصلی ذن فون 4 مکس به خاطر سخت افزار قدرت پردازش پایین، به کیفیت تمام اچ دی محدود شده که نمونه ای از عملکرد آن را در ویدیوی زیر می بینید:

کیفیت ویدیوی حاصل قابل قبول است، اما همان طور که مشاهده می کنید سیستم لرزشگیر الکترونیکی (EIS) لرزش های شدید را به تکان های ملایم تبدیل می کند و توانایی حذف آنها را ندارد.

باتری و شارژ

اگر تا اینجا به فلسفه وجودی ذن فون 4 مکس پی نبرده اید، در این قسمت تمام سؤال هایتان را پاسخ خواهید گرفت. نمایشگر اچ دی و سخت افزار پایه (و طبیعتاً کم مصرف) این گجت را به یک پاوربانک تبدیل کرده که در صورت نیاز، می تواند در نقش یک موبایل هم ظاهر شود.

ذن فون 4 مکس در حالت روشن بودن وای-فای و روشنایی 50 درصدی نمایشگر توانست نزدیک به 16 ساعت تست سنگین اپلیکیشن PCMark را تکرار کند و صدر جدول را تصاحب نماید. جالب است بدانید اکثر موبایل های معروف بازار در این تست بیشتر از 8 ساعت دوام نمی آورند.

در تست های ما نزدیک ترین نتیجه به ذن فون 4 مکس را ال جی اکس پاور (بررسی دیجیاتو) به دست آورده که با سخت افزاری به مراتب ضعیف تر به رقم 14 ساعت رسید.

در شرایط واقعی هم ذن فون 4 مکس بسته به نوع کاربری می تواند بین 2 تا 3 روز شما را همراهی کند. حتی با استفاده از حالت های کاهش مصرف انرژی و فدا کردن بخشی از قابلیت های اصلی دستگاه، می توانید این رقم را باز هم بیشتر کنید.

ایسوس قابلیت شارژ معکوس را هم در ذن فون 4 مکس قرار داده تا بوسیله آن بتوانید دستگاه های دیگر را با خروجی 1 آمپری شارژ نمایید، و تکنولوژی های نرم افزاری و سخت افزاری متعددی امنیت این فرایند را تضمین خواهند کرد.

البته در این قسمت هم می توان به ایسوس ایراد گرفت، چون ذن فون 4 مکس از هیچگونه قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی کند و برای شارژ کردن باتری عظیم 5000 میلی آمپر ساعتی فقط یک شارژر استاندارد 2 آمپری در اختیار دارید. به همین خاطر ممکن است گاهی اوقات بیخیال پر شدن باتری شوید، چون شارژ کامل ذن فون 4 مکس حدود سه ساعت و نیم طول می کشد.

جمع بندی

ایسوس هر سال به تکامل بیشتری در حوزه موبایل می رسد و خانواده پر جمعیت ذن فون 4 گواه این مدعاست. ذن فون 4 مکس با قرار گرفتن در رده اقتصادی بازار، قابلیت های برجسته ای چون دوربین دوگانه و شارژدهی عالی را در اختیارتان می گذارد.

البته چندین گناه نابخشودنی در این زمینه می تواند نقاط قوت دستگاه را زیر سؤال ببرد، از جمله نمایشگری با رزولوشن اچ دی که امیدواریم به زودی منسوخ شود، یا دوربین دومی که کیفیت مناسبی برای عکاسی ندارد.

همچنین تأخیرهای گاه و بیگاه در اجرای فرامین و باز کردن اپلیکیشن ها، یا ضعف در پردازش تصاویر HDR یا پانوراما می تواند کمی از جذابیت های ذن فون 4 مکس بکاهد.

با این حال اگر به دنبال موبایلی ارزان قیمت با شارژدهی فوق العاده و دوربین با کیفیت هستید، ذن فون 4 مکس بهترین گزینه برای شما محسوب می شود، اما بهتر است نگاهی به رقبای اصلی این دستگاه در بازار ایران از جمله ال جی Q6، سامسونگ J7 یا آنر 6X نیز بیندازید.

نقاط قوت ایسوس ذن فون 4 مکس
  • بدنه فلزی خوش ساخت
  • دوربین اصلی با کیفیت
  • شارژدهی فوق العاده
  • توانایی شارژ دستگاه های دیگر
  • دوربین سلفی مناسب همراه با فلاش
  • ارزش خرید بالا
نقاط ضعف ایسوس ذن فون 4 مکس
  • نمایشگر پایین تر از حد انتظار
  • دوربین دوم ضعیف
  • فقدان پشتیبانی از شارژ سریع
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • MohammadEmran
    MohammadEmran | ۱۸ آبان ۱۳۹۶

    ايسوس توى ساخت گوشى خسته اس خيلي خسته

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۸ آبان ۱۳۹۶

    صفحش ناامید کنندست،در حالی ک بقیه برند ها مثل شیائومی در این رده قیمتی پنل های خیلی بهتری دارن.

    • pouria ataei
      pouria ataei | ۱۱ آذر ۱۳۹۶

      دلیل بکارگیری این نوع پنل نمایشگر مصرف کم باتری اون هستش. در مورد گوشی مکس باید دقت کنید که کلیه مشخصات سخت افزاری اعم از پردازنده، نمایشگر و ... بر مبنای مصرف بهینه باتری طراحی شده اند و اگه مکس میخرید خیالتون از بابت باتری راحته ولی کیفیت نمایشگر ممکنه چندان به نظرتون جالت نیاد ولی برای مصرف کمتر باتری ضروری بوده استفاده از این نوع پنل.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی