ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا دولت چین مانع بزرگترین معامله تاریخ صنعت تکنولوژی می شود؟

در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر تلاش برادکام برای خرید کوالکام منتشر شده بود اما کارشناسان معتقدند حتی اگر این دو کمپانی به توافق برسند ممکن است قوانین «ضد انحصار» مانع بزرگرین معامله تاریخ صنعت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر تلاش برادکام برای خرید کوالکام منتشر شده بود اما کارشناسان معتقدند حتی اگر این دو کمپانی به توافق برسند ممکن است قوانین «ضد انحصار» مانع بزرگرین معامله تاریخ صنعت تکنولوژی شود.

لازم به ذکر است که در مجموعه قوانین کسب و کار قانونی تحت عنوان ضد انحصار وجود دارد که به موجب آن، شرکت ها موظف می شوند رقابتی منصفانه را که دست آخر هم به نفع مشتریان است با یکدیگر داشته باشند.

حال تحلیلگران با اشاره به جریمه 1 میلیارد دلاری کوالکام توسط وزارت بازرگانی چین در سال 2015، تاکید کرده اند که این وزارت خانه ممکن است با استناد به قوانین ضدانحصاری مانع انعقاد این قرار داد شود.گفتنی است در اوایل سال 2015 کمیسیون ملی اصلاح و توسعه چین پس از یک سال تحقیق و بررسی کمپانی آمریکایی کوالکام را به دلیل نقض قوانین ضد انحصار و دریافت هزینه های جداگانه برای پتنت هایش به پرداخت 1 میلیارد دلار جریمه محکوم کرد.

اگرچه رییس کوالکام اعلام کرد که موقعیت این شرکت در چین دچار تزلل نشده اما این رویداد باعث شد که دولت آن کشور تمامی فعالیت های تجاری این کمپانی را زیر ذره بین قرار دهد.

از طرف دیگر برخی از کارشناسان چینی حوزه اقتصاد در مصاحبه با شبکه تلوزیونی «رویترز» تاکید کرده اند که دولت این کشور انعقاد چنین قرار دادی را طی سه فاز بررسی می کند که ممکن است چندین ماه به طول بینجامد.

از نظر آنها ممکن است دولت به جای ایجاد مانع در برابر این معامله به دنبال کسب امتیازات مهمی از دو طرف باشد.

با وجود اینکه هردو کمپانی برادکام و کوالکام آمریکایی هستند اما درآمدهای مشترک آنها در کشور چین 301 میلیون دلار یا به عبارتی یک پنجم از کل در آمد آنها را شکل می دهد، به همین خاطر این دو شرکت چاره دیگری جز جلب نظر مقامات چینی ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی