ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

احضار ماریسا میر به کنگره آمریکا برای ادای توضیحات در خصوص هک گسترده یاهو

همان طور که قبلاً در دیجیاتو خواندید، در سال 2013 میلادی رخنه های امنیتی یاهو باعث شد اطلاعات بیش از 3 میلیارد کاربر این کمپانی توسط هکرها به سرقت برود. اتفاق مذکور باعث شد کنگره ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

همان طور که قبلاً در دیجیاتو خواندید، در سال 2013 میلادی رخنه های امنیتی یاهو باعث شد اطلاعات بیش از 3 میلیارد کاربر این کمپانی توسط هکرها به سرقت برود.

اتفاق مذکور باعث شد کنگره آمریکا کمیته ویژه ای را برای بررسی علل ماجرا و یافتن مقصر اصلی تشکیل دهد، و در تحقیقات خود از «ماریسا میر» مدیر عامل وقت یاهو بخواهد داوطلبانه برای پاسخگویی به برخی سؤالات در کنگره حاضر شود.

1000 دلار و یک سال حبس، جریمه بی توجهی به احضاریه خواهد بود

اما گویا خانم میر 41 ساله هر بار به بهانه های مختلفی از حضور در کنگره و پاسخگویی به سؤالات سر باز زده که این امر در نهایت باعث شد نمایندگان در یک اقدام حقوقی، با ارسال احضاریه مدیر عامل سابق یاهو را مجبور به پاسخگویی کنند. نکته مهم اینکه در صورت بی توجهی میر به احضاریه، دادگاه می تواند او را به پرداخت جریمه 1000 دلاری و حبس تا یک سال در زندان فدرال محکوم کند.

لازم به ذکر است که پس از ابلاغ احضاریه، نماینده ماریسا میر از کنگره خواسته بود با صرف نظر از اقدام قانونی، به خانم میر اجازه دهد داوطلبانه پاسخگوی سؤالات باشد، که این درخواست از سوی نمایندگان رد شده و احضاریه مورد بحث همچنان اعتبار دارد.

گفتنی است عدم حضور داوطلبانه میر در وهله اول، باعث شده برخی از نمایندگان و تحلیلگران نسبت به مسئولیت پذیری وی درباره رخنه امنیتی یاهو دچار تردید شوند که این موضوع احتمالاً در قضاوت کنگره مؤثر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی