ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

سه اشتباهی که موجب کاهش بهره وری در کار و زندگی می شوند

همه ما مایل هستیم در هر روزِ زندگی خود، بیشترین کار را در کمترین زمان انجام دهیم و در واقع بهترین میزان بهره وری را در فعالیت هایمان داشته باشیم. ولی برخی رفتارها می توانند ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

همه ما مایل هستیم در هر روزِ زندگی خود، بیشترین کار را در کمترین زمان انجام دهیم و در واقع بهترین میزان بهره وری را در فعالیت هایمان داشته باشیم. ولی برخی رفتارها می توانند کارایی مان را تحت تأثیر منفی قرار دهند. جالب تر اینکه همین رفتارها ممکن است از دید کارفرمایان یا مدیران به بهره وری بهتر کسب و کار منجر شود. در حالی که در واقع این طور نیست. در ادامه به 3 موردی می پردازیم که به منظور کارایی بهتر در کار و زندگی، باید از آنها دوری کرد:

1- انجام وظایف کاری در سفر

بسیاری از افراد کارهای اداری شان را با خود به سفر می برند. این کار می تواند موجب کاهش بهره وری کار و نیز لذت از تعطیلات شود. در واقع علت سفر را نباید فراموش کرد: مسافرت موجب می شود از کار جدا شویم و ذهن خود را خالی نماییم.

2- برقراری ارتباطات کاری حین تعطیلات

برخی افراد در تعطیلات نیز دست از ارتباطات کاری خود بر نمی دارند. تلفن های کاری و ایمیل های همکاران را پاسخ می دهند و به آنها پیام فرستاده و به پیام هایشان جواب می دهند. اگر شما نیز اینگونه هستید باید بدانید که وقتی در تعطیلات به همکار خود پیام می دهید، در واقع می گویید: «من انتظار دارم الان تو مشغول کار باشی». این عمل نیز بهره وری را کاهش می دهد و باید همواره به خود و دیگران احترام گذاشت و از ارسال پیام یا برقراری تماس با سایر همکاران در طول تعطیلات خودداری کرد.

3- انجام چند وظیفه به طور همزمان

انجام موازی چندین وظیفه، موجب می شود کارایی به میزان زیادی کاهش و از سوی دیگر استرس افزایش یابد. در حالی که اگر ابتدا کار اول انجام شود و سپس وظیفه بعدی شروع گردد، بهره وری افزایش پیدا می کند و در نهایت وظایف بهتر و سریعتر انجام می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • abbasalim
    abbasalim | ۱۷ آبان ۱۳۹۶

    اشتباهاتی که خیلی ها متاسفانه انجام میدن.

مطالب پیشنهادی