ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فولکس واگن با یک خودرو برقی به پایکزپیک باز می‌گردد

بعد از گذشت 30 سال از آخرین حضور فولکس واگن در معروفترین سری مسابقات تپه نوردی (hillclimb) جهان، اینبار خودروساز آلمانی تصمیم گرفته تا با یک خودروی تمام الکتریکی به عرصه رقابت‌ها بازگردد. آخرین باری ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

بعد از گذشت 30 سال از آخرین حضور فولکس واگن در معروفترین سری مسابقات تپه نوردی (hillclimb) جهان، اینبار خودروساز آلمانی تصمیم گرفته تا با یک خودروی تمام الکتریکی به عرصه رقابت‌ها بازگردد.

آخرین باری که سر و کله فولکس واگن در این رقابت‌ها پیدا شد، به سال 1987 مربوط می‌شود که در آن زمان نماینده فولکس در این رقابت، یک گلف هاچبک تویین-انجین بود.

درست پیش از خط پایان، بروز یک نقص فنی موجب شد تا این خودرو از ادامه مسیر باز بماند. اخیرا فولکس واگن برنامه خود به منظور حضور مجدد در این رقابت را اعلام نموده است؛ البته این بار پای الکتریسیته در میان است.

ظاهرا این کار در راستای بازسازی برند تخریب شده فولکس واگن در جهان انجام می شود، چرا که در پی رسوایی های ناشی از تقلب زیست محیطی خودروهای دیزل، دید بسیاری از مشتریان نسبت به خودروهای فولکس واگن مخدوش شده است و حالا این شرکت قصد دارد تا با تاکید بیشتر بر فناوری های الکتریکی، نام خود را به عنوان یک کمپانی دوستدار محیط زیست مطرح کند.

مسئولان VW اعلام کرده‌اند که برای شکستن رکورد مسیر 12.4 مایلی این مسابقه، وارد گود شده‌اند و بدین منظور از تیزر خودروی تمام الکتریکی خود برای این منظور، در قالب یک عکس پرده برداری نموده‌اند که با توجه به تصویر انتشار یافته، احتمالا از قابلیت‌های آئرودینامیک بالایی نیز برخوردار خواهد بود.

خودروی گلف Mk2 که در تصویر مشاهده می‌کنید، آخرین خودروی مزین به نشان فولکس واگن حاضر در پایکزپیک بوده است. بر روی هر اکسل این خودرو، یک پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژ سوار شده بود تا نیرویی معادل 640 اسب بخار را در اختیار این خودرو قرار دهد.

بعد از شکست این خودرو، فولکس به مدت 30 سال از پایکزپیک دور بود تا اینکه مجددا خود را مهیای حضور در سری رقابت‌های سال 2018 میلادی نماید؛ اما در این دوره فولکس سودای پیروزی در سر می‌پروراند و به دنبال شکستن رکورد است.

غول خودروسازی آلمان هیچ گونه اطلاعات تکمیلی دیگری درباره خودروی ویژه پایکزپیک خود منتشر نکرده است. بنابراین تا انتشار تصاویر تکمیلی، ناچاریم به همین عکس تاریک بسنده کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی