ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل در راه توسعه کارت گرافیک های حرفه ای گام بزرگی برداشت

رقبای قدیمی، دو شرکت اینتل و AMD اوایل این هفته از یک همکاری تاریخی پرده برداشتند. دو شرکت در حال کار روی چیپی هستند که پردازنده نسل هشتم قدرتمند اینتل و واحد پردازنده گرافیکی مجزای ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

رقبای قدیمی، دو شرکت اینتل و AMD اوایل این هفته از یک همکاری تاریخی پرده برداشتند. دو شرکت در حال کار روی چیپی هستند که پردازنده نسل هشتم قدرتمند اینتل و واحد پردازنده گرافیکی مجزای AMD روی آن سوار می شود. و حالا یک اتفاق دیگر هم رخ داده.

واضح است که اینتل در برابر انویدیا و AMD در بازار کارت های گرافیکی هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

راجا کدوری، مهندس و طراح ارشد AMD قرار است این شرکت را ترک گفته و به اینتل بپیوندد. کدوری قرار است به تیم رایانش بصری و Core اینتل بپیوندد، جایی که اینتل در آن قصد دارد واحد پردازنده گرافیکی مجزا و قدرتمند خود را بسازد.

کدوری در AMD مسئول توسعه APU، واحد پردازنده گرافیکی مجزا و دیگر فناوری های گرافیکی نوآورانه و پیشگام در صنعت بود. او همچنین دوره ای نیز در اپل به عنوان آرشیتکت گرافیکی مشغول به کار بود.

با این حال مشخص نیست که حضور کدوری در اینتل تا چه حد می تواند به کسب و کار گرافیک های این شرکت رونق ببخشد. واضح است که اینتل در برابر انویدیا و AMD در بازار کارت های گرافیکی هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

اینتل در بیانیه خود پیرامون این موضوع گفت که اگرچه میلیاردها کاربر در سراسر جهان حالا از پردازنده های اینتل بهره می برند اما افزوده شدن کدوری به تیم آن ها سبب خواهد شد تا در آینده، اینتل در زمینه هایی نظیر هوش مصنوعی، تصویر برداری، گرافیک و... حرف هایی برای گفتن داشته باشد.

کدوری قرار است از ابتدای ماه آینده میلادی به اینتل بپیوندد، درست قبل از ارائه محصول مشترک میان دو شرکت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Khaleghi
    Khaleghi | ۱۸ آبان ۱۳۹۶

    اگر در اینده پردازنده های سری core اینتل گرافیک خوبی داشته باشه خیلی عالی میشه.وسیله هایی در انداره سرفیس پرو با گرافیک قوی برای کار حرفه ای.....

مطالب پیشنهادی