ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تسلا برای رفع مشکل تولید مدل 3، کمپانی Perbix را خریداری کرد

چنانچه پیگیر اخبار و حوشی مربوط به خودروهای الکتریکی باشید، حتما می دانید که کمپانی آمریکایی تسلا این روزها با مشکل تولید مدل 3 روبرو بوده و از برنامه های خود تا حد زیادی عقب ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

چنانچه پیگیر اخبار و حوشی مربوط به خودروهای الکتریکی باشید، حتما می دانید که کمپانی آمریکایی تسلا این روزها با مشکل تولید مدل 3 روبرو بوده و از برنامه های خود تا حد زیادی عقب افتاده است.

اخیرا گزارشی در بلومبرگ منتشر شده که طبق آن، تسلا برای جبران عقب ماندگی خود، شرکت پربیکس (Perbix) را خریداری کرده است. این شرکت در زمینه ساخت ماشین های اتوماتیک برای خطوط مونتاژ فعالیت داشته و از سه سال پیش جزو تامین کنندگان اصلی تسلا به شمار می رود.

برخی این خرید را یک حرکت هوشمندانه برای ایلان ماسک می دانند، زیرا او به خوبی می دانست که تسلا به تنهایی توان رفع مشکلات مربوط به تولید مدل 3 را در کوتاه مدت ندارد.

این مساله در کنار فشارهای وارده از سوی خریداران بعضا عصبانی و سهامداران، تسلا را در وضعیت پر تنشی قرار داده و چنانچه تولید و تحویل مدل 3 شتاب بیشتری نگیرد، وضعیت برای این خودروساز پیشگام در طول هفته ها و ماه های آینده اصلا مطلوب نخواهد بود.

مقامات تسلا قصد دارند در شرایط ایده آل ظرفیت تولید را به ده هزار دستگاه در هفته برسانند. در سه ماهه سوم سال 2017 فقط 260 دستگاه از مدل 3 خطوط تولید را ترک کرده، این در حالی است که طبق برنامه ریزی ها در این مدت باید 1500 دستگاه از خودروی مذکور به مشتریان تحویل داده می شد.

بد نیست اشاره کنیم بدنه مدل 3 برخلاف مدل S و X که فقط از آلومینیوم ساخته می شود، از آلومینیوم و برخی آلیاژهای دیگر تشکیل یافته؛ به همین جهت اجزای بدنه مدل 3 به دلیل بهره گیری از آلیاژهای متفاوت نیازمند جوشکاری بیشتری هستند.

به هر ترتیب تسلا در طول سال های گذشته همواره ثابت کرده که می تواند از چالش های مختلف سربلند بیرون آمده و راهکارهایی موثر و دائمی پیدا کند. خرید پربیکس هم یکی از این راهکارهاست که تسلا در چالش "جهنم تولید" به آن دست یافته است.

ناگفته نماند تا زمان تنظیم این خبر، هیچ یک از دو کمپانی درباره رقم قرارداد و جزئیات آن حرفی به میان نیاورده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی