ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

شکایت از پیامک‌‌های تبلیغاتی تلفن‌های ثابت نیز ممکن شد

از راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایات مربوط به پیامک‌های تبلیغاتی یک ماه می‌گذرد. پیش از این سامانه ۱۹۵ امکان شکایت از شماره‌های شخصی را فراهم اورده بود. اما اکنون قابلیت شکایت از تلفن‌ ثابت و ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | ۱۱:۴۷

از راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایات مربوط به پیامک‌های تبلیغاتی یک ماه می‌گذرد. پیش از این سامانه ۱۹۵ امکان شکایت از شماره‌های شخصی را فراهم اورده بود. اما اکنون قابلیت شکایت از تلفن‌ ثابت و سرشماره‌‌های تبلیغاتی را نیز به ویژگی‌های خود اضافه نموده‌است.

«مجید حقی» معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری، در این‌باره گفت:

«با توسعه امکانات سامانه پیامکی ۱۹۵، مشترکانی که از شماره‌های تلفن ثابت یا سرشماره‌های تبلیغاتی، پیامک ناخواسته دریافت می‌کنند می‌توانند شماره‌ای را که از طریق آن پیامک تبلیغاتی دریافت کرده‌اند به سامانه ۱۹۵ ارسال کنند.»

وزیر ارتباطات نیز در توییتر از فعال شدن فاز دوم سامانه‌ی ۱۹۵ خبر داده است.

شکایت از شماره‌های تلفن‌ثابت، تلفن‌همراه و سرشماره‌های تبلیغاتی امکان پذیر است

در حال حاضر پیامک‌های انبوه از سه طریق شماره‌های تلفن‌ثابت، تلفن‌همراه و سرشماره‌های تبلیغاتی ارسال می‌شود، از این پس مشترکان می‌توانند شماره‌های ثابت و سرشماره‌های تبلیغاتی به شکل ***۱۰۰۰ و ***۲۰۰۰ و ***۳۰۰۰ و ***۵۰۰۰ را برای سامانه ۱۹۵ ارسال کرده و آنها را به نوعی بلاک کنند. موج پیامک‌های تبلیغاتی که گاه و بی‌گاه برای مشترکان ارسال می‌شد، با آگاهی کاربران از کد (۸۰۰#) فروکش کرد. اما پس این اتفاق کسب‌وکارها راه‌های جدیدی چون استفاده از سرشماره‌های شخصی و ثابت را برای ادامه دادن فعالیت‌های تبلیغاتی خود یافته و بدان مبادرت ورزیدند.

«محمدجواد آذری جهرمی» در ابتدای انتصاب خود به عنوان وزیر ارتباطات، موضوع جلوگیری از پیامک‌های تبلیغاتی را پی‌گیری نمود و تاسیس سامانه‌ای برای شکایت از پیامک‌های تبلیغاتی با شماره‌های شخصی را ضروری دانست.

پست اینستاگرام جهرمی درباره ایجاد سامانه شکایت از پیامک‌های تبلیغاتی برای سرشماره‌های شخصی

جهرمی با تاکید بر ساماندهی فضای مجازی جهت بهره‌گیری کسب‌وکارها با پست مطلبی در اینستاگرام خاطر نشان نمود:

«پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم آرامش حریم خصوصی مردم را به هم ریخته است. پس از ساماندهی پنل‌های ارسال انبوه از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، اکنون ارسال این پیامک‌ها از طریق شماره‌های عادی فزونی یافته است. صاحبان کسب‌وکار باید به حریم خصوصی مردم احترام بگذارند و متوجه این موضوع باشند که این نوع تبلیغات اثر عکس دارد.»

پس از صحبت‌های وزیر، «حسین فلاح جوشقانی» رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از راه‌اندازی سامانه‌ی ۱۹۵ برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی با شماره‌های شخصی، تا پایان مهرماه خبر داد.

ارسال پیامک به این سامانه رایگان است

البته سامانه مذکور در ابتدای راه‌ با مشکلاتی مواجه شد. با گذشت چند روز از آغاز فعالیت، کاربران از اخذ هزینه هنگام ارسال پیامک به این سامانه خبر دادند، در حالیکه قرار بود پیامک‌های ارسالی به این سامانه رایگان باشد. این خبر توسط وزیر ارتباطات تایید شد و او پیکره‌بندی اشتباه سامانه را دلیل این کسر هزینه برشمرده و از بازگشت هزینه‌های دریافت‌شده به حساب مشترکان در روزهای بعدی خبر داد.

نحوه درست ارسال شماره مورد نظر به سامانه ۱۹۵

اکنون با توجه به ارتقای گستره این سامانه به سرشماره‌های ثابت و تبلیغاتی، کافی است شماره‌ی مربوطه را برای این سامانه پیامک کنید؛ اما ممکن است برخی از کاربران هنگام استفاده از این سامانه با مشکلات دیگری مواجه شده و پیامی مانند پیام‌ بالا را دریافت کرده باشند. بنابراین لازم است شماره تلفن مورد نظر را بدون فاصله برای سامانه مذکور ارسال کنید تا درخواست شما ثبت شده و با پیگیری آن، دیگر شاهد دریافت پیامک‌های مزاحم نباشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • | ۲۱ آبان ۱۳۹۶

    متوجه نمیشم. چرا باید اصلا چنین تبلیغاتی باشه که بعد راهکار برای شکایت ازشون به وجود بیاد؟ اگه همون موقع خرید سیم کارت تو فرمش بپرسند که مایل به دریافت تبلیغات هستید، اگر نگم همه، خیلی از مردم مطمئنا جواب منفی می دادند! در ثانی، متوجه نمیشم تبلیغات از طریق تلفن ثابت چه صیغه ایه دیگه! تلفن برای کارهای مهم و ضروریه، نه اینکه زنگ بخوره ، گوشی رو برداری ببینی یکی داره تبلیغ مدرسان شریف رو می کنه! ??

  • ami_ald
    ami_ald | ۲۰ آبان ۱۳۹۶

    کاشکی تبلیغات میومد واسه من خود رایتل همش پیام میده همشم تکراری

  • Aminpouyan
    Aminpouyan | ۲۰ آبان ۱۳۹۶

    واسه من که دو ماهی میشه کلا پیام های تبلیغاتی قطع شده. ?
    باور نمیکنین تو این دو ماه حتی یه تبلیغات هم برام نیومده. واقعا عجیبه خیلی عجیب!! ???

  • بابک
    بابک | ۲۰ آبان ۱۳۹۶

    نمیدونم حاصل ارسال شماره‌ها بوسیله مردم بود یا ترس تبلیغات چیا که چند وقته پیامکهای تبلیغاتی واسه من خیلی کمتر شده.

مطالب پیشنهادی