ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قدرت کره ای؛ عملکرد قابل توجه کیا استینگر بر روی دینامومتر

کارشناس فنی وب سایت کار ادوایس اینگونه توضیح می دهد: زمانی که کیا استینگر Si V6 مدل 2018 را برای تست و بررسی گرفتیم. اولین کاری که مایل به انجام آن بودیم این بود که ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

کارشناس فنی وب سایت کار ادوایس اینگونه توضیح می دهد:

زمانی که کیا استینگر Si V6 مدل 2018 را برای تست و بررسی گرفتیم. اولین کاری که مایل به انجام آن بودیم این بود که آن را بر روی داینو ببریم تا ببینیم دقیقا چه مقدار نیرو به چرخ های عقب  ارسال می کند.

در حالت استاندارد کیا استینگر 370 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. البته این اعداد اعلام شده همانند تمامی خودروها رقم گرفته شده بر سر فلایویل موتور است.

بعد از آن که گشتاور از طریق سیستم انتقال قدرت (جعبه دنده و دیفرانسیل) به چرخ ها ارسال شد، در حدود 15 تا 20 درصد از این نیرو اتلاف می شود.

پس از 3 هزار کیلومتر رانندگی با کیا استینگر صفر کیلومتر آن را بر روی دستگاه داینو بردیم تا دقیقا بسنجیم که چه مقدار قدرت به چرخ ها ارسال می شود.

اعضای گروه و همینطور متخصصین دستگاه داینو حدس می زدند که استینگر در نهایت بتواند در حدود 272 اسب بخار قدرت را به چرخ ها ارسال کند.

از آن جا که روز قبل این تست با خودرو در پیست اتومبیل رانی حاضر شدیم، متوجه کمبود قدرت موتور شدیم و این احساس به وجود آمد که مشکلی برای خودرو به وجود آمده است.

در حالی که خودرو بر روی داینو قرار داشت، متوجه یک تکه لوله پاره شده شدیم که از مقابل موتور جدا شده بود. بر اساس اطلاعاتی که مسئولان دستگاه داینو داشتند آن را مربوط به لوله متصل به اینترکولر می دانستند که وظیفه نگه داشتن بوست را دارد و دقیقا در قبل از دریچه گاز  و متصل به سلونوئید قرار گرفته است.

این لوله سیاه رنگ بسیار کوتاه به نظر می رسید و به راحتی هرچه تمام تر جدا می شد. در نهایت این لوله را با نمونه مشابه اما بزرگ تر جایگزین کردیم و مسئله کمبود قدرت حل شد.

در نهایت 4 بار تست دستگاه داینو را انجام دادیم. 3 بار آن در حالی بود که لوله متصل بود و یک بار بدون این که لوله را متصل کنیم تست را انجام دادیم.

در زمانی که لوله متصل نبود قدرت موتور بیش از 122 اسب بخار کاهش پیدا می کرد یعنی چیزی در حدود 41.17 درصد گاهش قدرت موتور را شاهد بودیم.

در نهایت با اتصال لوله قدرت بر سر چرخ 317 اسب بخار را نشان می داد که حکایت از کاهش 14.08 درصدی نسبت به قدرت اسمی موتور داشت که به واقع رقم مناسبی است و حکایت از کاهش بسیار کم قدرت دارد.

در نهایت احتمالا شرکت کیا این مشکل را در تولید های جدیدش رفع کند و از لوله با کیفیت بهتر استفاده کند زیرا به میزان قابل توجهی بر روی بازدهی موتور تاثیر دارد.

این مسئله نمی تواند موجب آن شود که دست آوردهای این شرکت در ساخت یک محصول اسپرت با قیمت مناسب را نادیده گرفت به گونه ای که در حال حاضر این خودرو به راحتی با محصولات آلمانی و دیگر شرکت های بزرگ خودروسازی قابل قیاس است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Cadillac
    Cadillac | ۲۰ آبان ۱۳۹۶

    تیتر مطلب به محتوا نمیخوره؛ تاحدی هم گمراه کنندس!

  • мσнαммα∂.α.ʝ
    мσнαммα∂.α.ʝ | ۲۰ آبان ۱۳۹۶

    ای بابا اگ ایران بیاد از بخت بدمون حتما 300تومن قیمت میخوره.
    ما باید با حسرت همون پرایدمون رو سوار شیم ?

مطالب پیشنهادی