ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

علائمی که نشان می دهند برای قبول پست مدیریت آماده اید

وقتی پیشنهاد ترفیع در قالب پُست مدیریتی جدید در سازمان به شما داده می شود، قطعاً هیجان زده شده و شاید در قبول یا رد آن دچار تردید شوید. همچنین موقعیت شغلی جدید می تواند ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

وقتی پیشنهاد ترفیع در قالب پُست مدیریتی جدید در سازمان به شما داده می شود، قطعاً هیجان زده شده و شاید در قبول یا رد آن دچار تردید شوید. همچنین موقعیت شغلی جدید می تواند موجب خروج شما از محدوده امن تان شود و در نتیجه به پیشرفت تان کمک شایانی نماید.

اگر در مورد پذیرش پیشنهاد ترفیع در قالب سِمت مدیریتی، اطمینان کافی ندارید، در ادامه قصد داریم 10 موردی را بررسی کنیم که نشان از آمادگی پذیرش سمت مدیریت توسط شما دارند:

1- اگر هم اکنون از سوی گروه کاری که در آن فعالیت می کنید، مورد احترام هستید و سایر اعضا نیز شما را دوست دارند، به این معنی است که از نظر آنها شما وظیفه شناس، اخلاق مدار و حرفه ای هستید و آماده اید که سِمت جدید را بپذیرید.

2- آیا همواره از همکاران خود می پرسید:

  • فرایندهای شرکت چگونه است؟
  • شرکت چطور کسب در آمد می کند؟
  • چطور می توان در بازار رقابت کرد؟

در این صورت حتماً در مورد جزئیات نحوه کارکرد شرکت تان کنجکاو هستید که این مسئله نشان می دهد آمادگی پذیرش پست مدیریت جدید را دارید.

3- اگر از نحوه رفتار و تصمیم گیری مدیران خوب و بد شرکت نکات مهمی را آموخته اید، پس می توانید در سمت جدید مدیر خوبی باشید.

4- اگر تلاش می کنید با سایر بخش های شرکت خود ارتباطات قوی ایجاد کنید و به دنبال همکاری بیشتر بین بخش های مختلف هستید، پس می توانید آماده پذیرش سمت جدید شوید.

5- آیا همواره می خواهید در زمینه خودشناسی و نیز شناخت سایر انسان ها پیشرفت کنید؟ پس باید بدانید که این مسئله در مدیریت موفق شما در آینده تأثیر بسیاری دارد و نشان می دهد اکنون آمادگی مدیریت را دارید.

6- آیا سایر همکاران نظرت شما را در مورد فعالیت هایشان جویا می شوند؟ اگر پاسختان مثبت است، نشان می دهد که شما همواره دوست دارید اطلاعات خود با دیگران را به اشتراک بگذارید که این مسئله نکته مثبتی برای یک مدیر است.

7- در صورتی که افراد بخش های دیگر سازمان، تصور می کنند که شما همین الان هم بخشی از کارها را مدیریت می کنید، پس نشان می دهد که به اندازه کافی از فرایند های شرکت اطلاع دارید و در عین حال با سایر بخش ها نیز همکاری می کنید.

8- اگر هم اکنون ایده هایی در مورد بهبود فرایندهای کاری به منظور صرفه جویی در زمان، انرژی و بودجه دارید، پس برای پذیرش پست مدیریت آماده هستید.

9- اگر همواره برای شنیدن صحبت های همکاران گوش شنوا دارید و حتی به دلیل پرسشی که مطرح می کنند، با کمال میل کارتان را متوقف می کنید و به آنها کمک می کنید، این رفتار شما می تواند نشان از آمادگی تان برای پذیرش سمت مدیریت جدید باشد.

10- آیا پتانسیل های افراد دیگر را به خوبی تشخیص می دهید و تلاش می کنید آنها را در راستای به کار گیری قابلیت هایشان، یاری رسانید؟ پس در این صورت قطعاً آمادگی مدیریت را دارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی