ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فولکس واگن بیتل برقی؛ نوستالژی مدرن برای دنیای آینده

پس از رسوایی مربوط به تقلب در اعلام میزان گازهای خروجی که از اواخر سال 2015 دامنگیر فولکس واگن شد، این کمپانی آلمانی تصمیم گرفت با اتخاذ یک استراتژی جدید، با سرعتی زیاد در راستای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

پس از رسوایی مربوط به تقلب در اعلام میزان گازهای خروجی که از اواخر سال 2015 دامنگیر فولکس واگن شد، این کمپانی آلمانی تصمیم گرفت با اتخاذ یک استراتژی جدید، با سرعتی زیاد در راستای خودروهای پاک الکتریکی گام بردارد.

در همین راستا در دو سال گذشته، فولکس واگن از چند کانسپت برقی در نمایشگاه های مختلف رونمایی کرده که به نوعی نشان دهنده مسیر آینده این شرکت بوده و پیش نمایشی از مدل های آتی این شرکت و زیر مجموعه های متعدد آن محسوب می شوند.

میکروباس یا ون I.D. Buzz یکی از کانسپت های اخیر فولکس واگن است که با نیم نگاهی به ون نوستالژیک و معروف Type 2 توسعه یافته و طبق برنامه ریزی ها قرار است در آینده نزدیک وارد فاز تولید شود.

حال خبر می رسد که علاوه بر مدل یاد شده، فولکس واگن احتمالا نسخه برقی بیتل را نیز تولید خواهد کرد. آقای هربرت دیس (Herbert Diess) مدیر عامل این کمپانی آلمانی در مصاحبه با نشریه انگلیسی Autocar با اشاره به این موضوع گفته ارایه بیتل الکتریکی بر اساس پلتفرم MEB کاملا محتمل است.

این مدیر 59 ساله در صحبت های خود اظهار کرده که "تصمیم بعدی درباره خودروهای برقی اینست که چه نوع کانسپت های احساسی نیاز داریم."

در پاسخ به این سوال که منظور از "کانسپت احساسی" چیست، وی از میکروباس (همان ون تایپ 2) و بیتل به همراه مدل های روبازی مثل Kübelwagen و باگی یاد کرده است.

آقای دیس اگر چه سرنوشت نسل بعدی بیتل را هنوز مبهم می داند، اما اعتقاد دارد در صورت قطعی شدن ساخت آن، مدل الکتریکی دیفرانسیل عقب همخوانی بیشتری با مدل های اولیه خواهد داشت.

تولید نسخه الکتریکی می تواند یکی از ویژگی های کلیدی بیتل های کلاسیک را که در مدل های امروزی تا حدودی از دست رفته اند، بازگرداند. همانطور که می دانید در بیتل های قدیمی به دلیل نصب موتور و اجزای سیستم انتقال قدرت در قسمت عقب، به بهترین شکل ممکن از فضا استفاده شده بود و جاداری کابین از خصوصیات بارز آن به شمار می رفت.

درست است که تولید بیتل برقی تاکنون به صورت رسمی تایید نشده، اما با توجه نقش آقای دیس در توسعه میکروباس برقی از یک سو و علاقه او به ساخت مدل های برقی رترو از سوی دیگر، شاید بتوان به چنین اتفاقی امیدوار بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • amir ralebi
    amir ralebi | ۲۱ آبان ۱۳۹۶

    مام پراید و تو گذشته می سازیم الان?

  • Ehsan Jam
    Ehsan Jam | ۲۱ آبان ۱۳۹۶

    ویران خودرو و سایفا هم توسعه خررو های برقی رو شروع کرده :|

مطالب پیشنهادی