ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پروژه بزرگ مرسدس بنز برای توسعه تکنولوژی رانندگی خودران در چین

شاید در ابتدا از دیدگاه شما رانندگی در شهرهای مختلف جهان تقریبا مشابه باشد. اما واقعیت این است در کشور های مختلف قوانین رانندگی به مدل های متفاوتی پیاده سازی می شود. برای مثال شبکه ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

شاید در ابتدا از دیدگاه شما رانندگی در شهرهای مختلف جهان تقریبا مشابه باشد. اما واقعیت این است در کشور های مختلف قوانین رانندگی به مدل های متفاوتی پیاده سازی می شود.

برای مثال شبکه بزرگراه های چین بسیار متفاوت از چیزی است که شما تصور می کنید. قوانین و شرایط رانندگی در بزرگراه های این کشور نسبت به ایالات متحده یا اروپا بسیار متمایز است.

این قوانین متفاوت از محدودیت سرعت تا نحوه عبور عابرین پیاده را شامل می شود. در حقیقت جاده ها و بزرگراه های شرق آسیا به صورت متفاوتی نسبت به خیابان های دیگر نقاط دنیا به خصوص در کشورهای غربی و اروپایی اداره می شوند. در کشور چین حتی برای رانندگان گواهی نامه بین المللی کافی نبوده و احتیاج به کسب گواهی های محلی است.

اهمیت این موضوع زمانی مطرح می شود که خودروسازی قصد تولید و عرضه اتومبیل های خودران را در تمامی مناطق جهان داشته باشد. باید توجه داشت که در حال حاضر عمدتا ایالات متحده و کشورهای اروپایی بر روی تکنولوژی های مربوط به رانندگی خودران کار کرده و درصدد توسعه آن اند.

سوالی که اینجا مطرح می شود این است که اگر یک خودروساز امریکایی و یا اروپایی قصد داشته باشد خودروی مجهز به فناوری خودران خود را به کشوری مثل چین صادر کند آیا این خودرو می تواند با توجه به قوانین این کشور حضوری موفقیت آمیز در آن داشته باشد؟

به نظر می رسد که مرسدس بنز با آمادگی کامل و با در نظر گرفتن تمامی این شرایط قصد دارد که محصولات خود را به سراسر جهان از جمله چین صادر کند.

در ماه سپتامبر سال جاری این کمپانی آلمانی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت کمپین رانندگی هوشمند در سراسر جهان را اغاز کرد. هدف از این کمپین بهبود تنظیمات و تطبیق بیشتر سیستم رانندگی خودکار مرسدس نسبت به شیوه ها و قوانین مختلف رانندگی در سراسر جهان عنوان شده است.

در حال حاضر خودروی آزمایشی اس کلاس که سیستم رانندگی خودروان مرسدس بر روی آن نصب شده است در شانگهای به سر می برد.

هدف از حضور این خودرو در شانگهای جمع آوری اطلاعات مربوط به نحوی زندگی و درک بهتر عادات رانندگی مردم چین به منظور توسعه فناوری رانندگی خودروان عنوان شده است.

مواردی که در چین این خودروی تست را به چالش می کشد، تراکم بالای خودروها و سایر وسایل نقلیه مثل سه چرخه و دوچرخه ها است. همچنین عابران پیاده و عادات رانندگی مردم این کشور نیز در دسته چالش های پیش روی این خودرو قرار دارد.

علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی نیز در این کشور متفاوت است. به عنوان نمونه خطوط سفیدی که در کف خیابان ها به چشم می خورد حداقل فاصله بین وسایل نقلیه را نشان می دهد.

همچنین اتومبیل های خودران با توجه به قوانین این کشور باید یادبگیرند که در هر خطی با چه سرعتی حرکت کنند. خطوط متفاوت در جاده های کشور چین محدودیت سرعتی متفاوتی شامل می شود، این قانون به ندرت در ایالات متحده و اروپا وجود دارد.

با توجه به اینکه هیچ استاندارد واقعی و دقیق برای اندازه جای پارک وسایل نقلیه در سراسر کشور چین وجود ندارد، سیستم پارک خودکار نیز احتمالا با چالش های فراوانی روبرو خواهد شد.

از 7 سال گذشته تا کنون مرسدس بنز با هدف توسعه سیستم کمک راننده خود آزمایشات گوناگونی را انجام داده است. به عنوان نمونه در حدود 5 هزار بار آزمایش رانندگی بر روی سیستم کمک راننده صورت گرفته و همچنین 175 بار نیز این سیستم بر روی یک وسیله نقلیه مجهز به اجزای اولیه مورد ارزیابی قرار گرفته است. در حدود 5 هزار تست درایو و 175 تست شبیه سازی شده در جهت توسعه نرم افزارهای خود را در سرتاسر جهان انجام داده است.

مجموع مسافتی که در تمامی این تست ها در سراسر اروپا، امریکا، چین، استرالیا و آفریقای جنوبی پیموده شده در حدود 9.5 میلیون کیلومتر عنوان شده و همچنین بیش از 1.2 میلیون اطلاعات مربوط به وضعیت های مختلف ترافیک در دنیای واقعی خوانده و سنجیده شده است.

در حال حاضر و با گذشت پنج ماه از نمایشگاه فرانکفورت، کمپین رانندگی هوشمند در سراسر جهان همچنان به کار خود ادامه می دهد.

خودرو تست سدان اس کلاس در جهت کمک به توسعه سیستم خودران به پنج قاره دنیا سفر کرده و تلاش می کند با درک فرهنگ، شرایط و قوانین رانندگی مردم این قاره ها سیستم خودران مرسدس بنز را بیش از پیش توسعه دهد.

شاید یکی از دلایلی که سبب می شود بسیاری از کارشناسان فعال در صنعت خودروسازی سیستم خودران مرسدس بنز بسیار بهتر و حرفه ای تر از تسلا بدانند، همین آزمایشات متنوع و درک بالای مرسدس از شرایط گوناگون است که در نهایت کیفیت بالاتر محصولات و طبیعتا آینده درخشان تر به دنبال دارند.
همانطور که گفته شد این کمپین از ماه سپتامبر در آلمان شروع شده و پس عبور از چین در ماه دسامبر در ماه های میلادی بعدی نیز به شهر های استرالیا و آفریقای جنوبی خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی