ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ اجرای لینوکس روی گلکسی نوت 8 را به نمایش گذاشت [تماشا کنید]

سامسونگ مدتی است که به اجرای توزیع های مختلف لینوکس روی موبایل های گلکسی از طریق پلتفرم DeX می اندیشد. با همین ایده ساده، کاربران تلفن های هوشمند گلکسی (از جمله نوت 8) می توانند ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

سامسونگ مدتی است که به اجرای توزیع های مختلف لینوکس روی موبایل های گلکسی از طریق پلتفرم DeX می اندیشد. با همین ایده ساده، کاربران تلفن های هوشمند گلکسی (از جمله نوت 8) می توانند همزمان با اندروید از تجربه یک سیستم عامل دسکتاپ سنتی هم روی موبایل خود لذت ببرند.

در همین راستا، شرکت کره ای به تازگی دمویی از گلکسی نوت 8 منتشر کرده که اجرای لینوکس از طریق داک DeX را به نمایش می گذارد. برای استفاده از این قابلیت کافیست که نوت 8 را به داک DeX متصل کرده و سپس لینوکس را به شکل یک اپلیکیشن مستقل از این پلتفرم اجرا نمایید.

سامسونگ هدف از ارائه این قابلیت را کمک به توسعه دهندگانی توصیف کرده که به چیزی فراتر از اندروید در تلفن هوشمند خود نیاز دارند. به لطف این قابلیت، توسعه دهنده می تواند به سادگی و از طریق داک DeX از اندروید به لینوکس سوییچ کرده و به قابلیت هایی مورد نیاز خود دسترسی پیدا کند.

در انتها باید بدانید که سامسونگ هنوز این قابلیت را برای عموم کاربران منتشر نکرده و در حال حاضر فقط توسعه دهندگان با ثبت نام در این لینک  می توانند به آن دسترسی داشته باشند. در ادامه می توانید دموی مذکور را مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Mmd
    Mmd | ۲۴ آبان ۱۳۹۶

    همین الانشم میتونید روی گوشی های روت لینوکس رو اجرا کنید. فراموش نکنید که لینوکس یک سیستم عامل متن باز هست و برای پردازنده های مبتنی بر arm هم بهینه سازی شده. اینکه روی اندورید یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس اجرایی بشه چیز عجیبی نیست.

  • محمدرضا زارع
    محمدرضا زارع | ۲۳ آبان ۱۳۹۶

    واقعا عالیه خوشحالم که سامسونگم اومده سمت نرم افزار های آزاد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی