ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سایپا رکورد شکست؛ قیمت 42 میلیونی کوییک اتوماتیک فول آپشن

کوییک اتوماتیک یا به عبارت بهتر نسخه هاچ بک ساینا را می توان تلاش سایپا برای رقابتی نافرجام با خودروهای چینی عنوان کرد. حدود 10 ماه پس از اعلام خبر تولید این خودرو توسط سایپا ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | ۱۴:۵۰

کوییک اتوماتیک یا به عبارت بهتر نسخه هاچ بک ساینا را می توان تلاش سایپا برای رقابتی نافرجام با خودروهای چینی عنوان کرد. حدود 10 ماه پس از اعلام خبر تولید این خودرو توسط سایپا و وعده مدیران این شرکت برای عرضه کوییک فول آپشن در محدوده قیمتی 35 الی 40 میلیون تومان، حالا سایپا از قیمت 42 میلیونی این مدل خبر می دهد.

با این وجود تفاوت های فنی و آپشنی کوییک نسبت به تیبا 2 و ساینا آنچنان نیست که چنین افزایش قیمتی را توجیه کند، به خصوص آنکه نسخه اتوماتیک ساینا چندی پیش با قیمت 38 میلیون تومان پیش فروش شد و مورد استقبال مشتریان نیز قرار نگرفت.

به هرحال براساس اطلاعات اولیه کوییک فول آپشن اتوماتیک به تجهیزاتی نظیر دوربین دنده عقب، استارت دکمه ای، فرمان برقی، نمایشگر 7 اینچی مجهز به GPS مجهز است و تیپ متوسط که از چنین امکاناتی برخوردار نیست نیز با قیمت 40 میلیون تومان، دی لایت، چراغ همراهی تا در منزل، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، آینه های جانبی برقی، قابلیت نصب صندلی کودک، سیستم ترمز BAS (علاوه بر سیستم های ABS و EBD) و دو ایربگ را ارائه می دهد.

در نهایت ساده ترین مدل یعنی کوییک دستی که به جز آینه های برقی تفاوت آپشنی محسوسی نسبت به تیبا هاچ بک نیز ندارد با قیمت 33 میلیون تومان عرضه می شود.

تاکنون فرصتی برای تجربه عملکرد و نحوه رانندگی با کوییک برای خبرنگاران ایجاد نشده است، اما آنطور که از شواهد امر بر می آید از یک گیربکس اتوماتیک با تکنولوژی CVT برای این مدل و ساینا اتوماتیک استفاده شده است که احتمالا کُندی عملکرد را نیز در پی دارد.

موتور مورد استفاده برای کوییک همان موتور نام آشنا تیبا و ساینا با 1.5 لیتر حجم و 87 اسب بخار قدرت است که در واقع موتور ارتقاء یافته و حجم خورده پراید به حساب می آید.

تمام این موارد درحالیست که در بازه قیمتی بیش از 40 میلیون تومان به راحتی خرید نمونه های دست دوم تندر 90 اتوماتیک امکان پذیر است و حتی سایپا نیز نسخه های اتوماتیک برلیانس H220 و H230 را در همین بازه قیمتی عرضه می کند. حال آنکه برلیانس به ترمز های چهار چرخ دیسک مجهز است و از مشخصات ایمنی قابل استنادی (4 ستاره C NCAP) سود می برد اما شرایط ایمنی خانواده تیبا، ساینا و کوییک به هیچ عنوان مشخص نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • pendar
    pendar | ۲۴ آبان ۱۳۹۶

    اسم كاملش quick death هستش

  • Milaaad666
    Milaaad666 | ۲۴ آبان ۱۳۹۶

    oh God please kill me ???

  • alig
    alig | ۲۳ آبان ۱۳۹۶

    این خبرو هرکشوری ببری نشون بدی بهت پناهندگی میدن?

  • جانی سینز علیه کریتوس
    جانی سینز علیه کریتوس | ۲۳ آبان ۱۳۹۶

    هر روز بدتر از دیروز....زندگی یک ایرانی?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی