ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تویوتا کمری در برابر هوندا آکورد 2018؛ مقایسه محبوب ترین سدان های جهان

تویوتا کمری و هوندا آکورد هر دو جز آن دسته از خودرو های سدان هستند که در بازار کشورمان حضور خوبی داشته و شناخته شده هستند. هر دو خودرو ساخت آمریکا هستند و جزو سدان ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

تویوتا کمری و هوندا آکورد هر دو جز آن دسته از خودرو های سدان هستند که در بازار کشورمان حضور خوبی داشته و شناخته شده هستند.

هر دو خودرو ساخت آمریکا هستند و جزو سدان های سایز متوسط خانوادگی ،ایمن و راحت محسوب می شوند. با وجود این که نسل جدید از این دو خودرو معرفی شده، اما در حال حاضر فقط کمری در بازار موجود است.

طراحی

هر دو خودرو طراحی زیبا و خوبی دارند که انتخاب بین این دو خودرو مربوط به سلیقه مشتری است؛ اما با نگاه به نسل های گذشته،  کمری بیشترین میزان تغییرات را به خود دیده است.

اگر کمی بیشتر به آن نگاه کنید ظاهر نیمه خشن آن احساسی را به وجود می آورد که شما حس می کنید در واقع با یک لکسوس مدل پایین طرف هستید.

در حالی که نسل جدید آکورد ظاهری به روزتر به خود گرفته است. با قرار دادن چراغ های LED جدید در جلوی خودرو، ظاهر عقب و جلوی خودرو هماهنگی بیشتری را پیدا کرده اند. ورودی های هوا نیز شباهت زیادی به نسل کنونی CIVIC دارد.

فضای داخلی

اختلاف این دو خودرو در بخش فضای داخلی و ابعاد آنها ظاهر می شود. هر دو خودرو با اینکه از ابعاد خارجی تقریبا یکسانی برخوردار هستند اما ابعاد داخلی متفاوتی داشته و در این بخش هوندا آکورد از فضای داخلی بیشتری برخوردار است.

موتور

هوندا و تویوتا هر دو استراتژی متفاوتی در مورد موتور دارند. تویوتا به همان موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی خود بسنده کرده است و برای مشتریانی که قدرت بیشتری بخواهند موتور V6 نیز وجود دارد.

اما هوندا برای آکورد یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ قرار داده است که همانند تویوتا اگر قدرت بیشتری بخواهید می توانید از موتور 2 لیتری توربوشارژ نیز بهره ببرید. هر دو خودرو از تکنولوژی هیبرید نیز بهره می برند مدل های هیبریدی آنها را نیز می توان خریداری کرد.

آپشن های مربوط به موتور هوندا هنوز تمام نشده و مشتری می تواند از یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک با هر دو مدل 1.5 و 2 لیتری توربوشارژ بهره ببرد که دو جعبه دنده به صورت آپشن، یکی CVT برای 1.5 لیتری و یکی دیگر یک جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک برای 2 لیتری وجود دارد.

تویوتا هیچ آپشنی برای جعبه دنده نداشته و هر دو مدل با جعبه دنده 8 سرعته روانه بازار شده اند. هوندا هنوز اعداد ارقام مربوط به مصرف سوخت و سایر اطلاعات مربوط به محیط زیست را نیز در مورد آکورد را اعلام نکرده است و حتی اطلاعات مصرف سوخت و آلایندگی مدل هیبریدی آکورد نیز فعلا در دسترس نیستند.

.

تکنولوژی و تجهیزات

تویوتا و هوندا هر دو به خوبی اطلاع دارند که سدان های سایز متوسط انتخاب بیشتر خانواده ها هستند پس به تجهیزات و مخصوصا ایمنی خودرو های خود توجه زیادی کرده اند.

هر دو خودرو از تجهیزات ایمنی همانند ترمز خودکار برای موانع، هشدار خروج از لاین و کروز کنترل اتوماتیک بهره می برند که با خرید بالاترین تیپ آنها دوربین 360 درجه نیز به آنها اضافه می شود.

رانندگی

کمری و آکورد جز دسته ای از خودرو ها قرار دارند که نمی توان روی تجربه رانندگی آنها نظر داد بلکه برای انتخاب بین آن ها باید پشت فرمان هر کدام از آنها بشینید و ببینید کدام یک برایتان بهتر است. اما تجربه ما از رانندگی با این دو خودرو بدین شرح است.

هنگام رانندگی با کمری کاملا چسبندگی و سنگینی خودرو روی جاده را حس می کنید، چسبندگی نسبت به مدل های قبل بیشتر شده است که باعث می‌شود عقب خودرو لیز نخورد.

سیستم تعلیق جدید به کار رفته در محور عقب آرامشی خاص را به اتاق هدیه می دهد که پیشرفت خوبی است. با این که این سایز از سدان های صرفا برای لذت و هیجان در رانندگی طراحی نشده اند اما کمری باز هم شما را نا امید نخواهد کرد.

در مورد آکورد ماجرا فرق می کند. قوی ترین موتور این خودرو به همراه سیستم تعلیق عالی خود تجربه ای فوق العاده را برای شما رقم خواهد زد. البته اگر با دیفرانسیل جلوی آن مشکلی نداشته باشید که مهم نیست، هندلینگ خودرو به گونه ای است که مشکلی با آن پیدا نخواهید کرد. در کل در قیمت 30 هزار دلاری خود تجربه عالی را در اختیارتان قرار می دهد.

قیمت

تفاوت قیمت میان مدل های فول و پایه آکورد و کمری فرق تقریبا زیادی در قیمت آنها ایجاد می کند. به هر حال قیمت ها به این گونه است.

مدل پایه LX CVT برای آکورد 2018 قیمتی برابر 24445 دلار و برای مدل فول قیمتی برابر 36775 دلار دارد.

مدل پایه کمری 24390 دلار قیمت خواهد داشت که برای مدل فول XSE V6 قیمتی برابر 35845 دلار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • xiaomi
    xiaomi | ۲۵ آبان ۱۳۹۶

    25 هزار دلار... با احتساب پول نابود شده ی ایران و حقوق پایین کارگری... قیمت خودرو بدون دزدی میشه 100 تومن.... اونوقت با این پول تو ایران باید خودروی چینی بخری که جزء 10 تا برند چین هم نیست... مثلا لیفان 820...مرسی که هستی خودرو ساز داخلی

  • dana n
    dana n | ۲۵ آبان ۱۳۹۶

    با اینکه بی ارزش ترین پول دنیا رو داریم و هر روز هم بی ارزشتر میشه ولی با این حال کاش به قیمت همه جای دنیا ما هم میشد سوار بشم. منتهی مافیایی خودروهای داخلی اجازه نمیده و باید یا ۳ برابر قیمت واقعیش بخری یا حسرتش تو دلت بمونه و فقط عکس هاش نگاه کنی

  • amir.ap
    amir.ap | ۲۵ آبان ۱۳۹۶

    هوندا خوشگلتره..نه?

  • reza.r3
    reza.r3 | ۲۴ آبان ۱۳۹۶

    هر دو خودرو ساخت آمریکا هستند ????!!!!

    • sd
      sd | ۲۴ آبان ۱۳۹۶

      بله ساخت آمریکا هستند الان چند ساله ک آمریکا خودروهای ژاپنی رو تولید میکنه تحت لیسانس

  • مبین
    مبین | ۲۴ آبان ۱۳۹۶

    ۳۰ هزار دلار! ۱۲۰ میلیون تومن! کاش گمرک و دولت نداشتیم، خیلی زندگیمون مرفه تر بود

مطالب پیشنهادی