ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اسپیس اکس جمعه یک محموله محرمانه را به فضا می فرستد

به گزارش سایت خبری «Space» کمپانی اسپیس اکس جمعه شب یک محموله امنیتی به نام «زوما» را به فضا می فرستد و شنبه گذشته هم یک راکت «فالکون 9» را با هدف آمادگی برای این ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | ۱۷:۴۱

به گزارش سایت خبری «Space» کمپانی اسپیس اکس جمعه شب یک محموله امنیتی به نام «زوما» را به فضا می فرستد و شنبه گذشته هم یک راکت «فالکون 9» را با هدف آمادگی برای این ماموریت آزمایش کرده است.

پرتاب محموله مذکور تا کنون چند روز به تاخیر افتاده اما حتما باید تا نهم آذر ماه به فضا پرتاب شود، با این حال دلیل این ضرب الاجل مشخص نشده است.

بر اساس این گزارش زوما متعلق به شرکت «نورثروپ گرومن» (Northrop Grumman) است که در زمینه صنایع دفاعی با دولت آمریکا همکاری می کند. با این وجود هیچ موسسه دولتی ایالات متحده تا کنون زیر بار ارتباط با زوما نرفته است.سخنگوی نورثروپ گرومن در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره زوما تنها به این پاسخ اکتفا کرده است که این محموله محرمانه است.

تنها اطلاتی که تاکنون از این محموله به دست آمده این است که از مرکز فضایی کندی پرتاب شده و در مدار نزدیک زمین (LEO)  قرار می گیرد.

اسپیس‌ اکس در این ماموریت هم همانند دیگر پرتاب‌های خود از موشک قابل بازیابی فالکون 9 استفاده خواهد کرد که بخش پیشران آن کمتر از  10 دقیقه پس از پرتاب بازگشته و در «پایگاه هوایی کیپ کاناورال» به زمین خواهد نشست.

گفتنی است اسپیس اکس با انجام ماموریت های محرمانه بیگانه نیست و قبلا هم یک ماهواره جاسوسی را برای «اداره شناسایی ملی» و ماموریت دیگری را هم برای وزارت دفاع آمریکا انجام داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی