ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انیموجی در آیفون 10 ظاهرا بی نیاز از حسگر های TrueDepth است [به روز رسانی]

از دید بسیاری از خریداران آیفون 10، انیموجی یا انیمیشن های متحرک ساخته شده بر اساس چهره شخص، یکی از جالب ترین ویژگی های این موبایل است. این تلفن هوشمند با استفاده از حسگرهای ویژه ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۰

از دید بسیاری از خریداران آیفون 10، انیموجی یا انیمیشن های متحرک ساخته شده بر اساس چهره شخص، یکی از جالب ترین ویژگی های این موبایل است. این تلفن هوشمند با استفاده از حسگرهای ویژه TrueDepth، صورت کاربر را اسکن می کند و پس از پردازش، در ظاهر اموجی متحرک یک موجود دیگر از جمله خروس یا گرگ نمایش داده می شود. ولی به نظر می رسد بر خلاف تصورات قبلی، انیموجی برای کارکرد اصلاً نیازی به Face ID ندارد.

بر اساس ویدیویی که منتشر شده وقتی کاربر انگشت خود را روی سنسور بخش حسگر های TrueDepth قرار می دهد، انیموجی همچنان به خوبی کار می کند. تنها در زمانی که دوربین RGB پوشانده شود، کارکرد انیمیشن متحرک متوقف می شود.

به نظر می رسد انیموجی تنها به دوربین RGB جلویی وابسته است. اگر این مسئله حقیقت داشته باشد، شاید انیموجی روی آیفون های 8 و 8 پلاس که فاقد سنسورهای TrueDepth در جلوی موبایل هستند نیز کار کند. در این صورت سوالی که مطرح می شود این است که آیا اپل این قابلیت را محدود به آیفون 10 کرده است؟

لازم است یادآوری کنیم که انیموجی از ARKit (پلتفرمی که قابلیت های پیشرفته واقعیت افزوده را به iOS می آورد) استفاده می کند که فعلاً برای کارکرد با دوربین جلو، تنها محدود به آیفون 10 است.

احتمال می رود انیموجی به واسطه تصویر دریافت شده از دوربین RGB کار کند و به واسطه عمق صورت که توسط مجموعه حسگرهای TrueDepth اسکن شده کیفیت آن را بهبود بخشد. گفتنی است اپل هنوز پاسخی به این مسئله نداده است.

 

به روز رسانی:

اپل در پاسخ به ادعاهای کاربران در مورد بی نیازی قابلیت انیموجی به حسگرهای پیشرفته آیفون 10 اعلام کرد انیموجی از داده های حسگر IR و تشخیص عمق برای افزایش دقت اسکن چهره استفاده می کند. طبق اظهارات این کمپانی، قرائت اطلاعات سه بعدی به شکل پیوسته نیست و در فواصل زمانی مشخصی انجام می شود، بنابراین پوشاندن لحظه ای حسگرها اختلالی در عملکرد آن ایجاد نخواهد کرد.

اگرچه انیموجی را می توان به مابقی آیفون ها هم پورت کرد، اما به خاطر فقدان ماژول True Depth در آنها، تجربه مطلوب و دقیقی برای کاربران حاصل نخواهد شد و این موضوع می تواند نارضایتی آنها را به همراه داشته باشد. به همین دلیل اپل تصمیم گرفته تا این ویژگی جذاب را فقط به آیفون 10 محدود نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hakhatec
    hakhatec | ۲۵ آبان ۱۳۹۶

    توضیحش گنگ بود،واقعا خسته نباشید میگم به دست اندرکاران اپل که اینجوری میخان توجیه کنن

  • نیما
    نیما | ۲۴ آبان ۱۳۹۶

    استیو جابز اشتباهات خیلی زیادی نداشته. ولی یکی از بزرگترین هاش معرفی تیم کوک به عنوان جانشینش بود.
    پیشرفت دیده میشه ولی
    هر روز گندکاری ها بزرگ تر از دیروز.

مطالب پیشنهادی