ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در نبود لنز ثانویه تله فوتو، وان پلاس 5T چطور تصاویر پرتره را ثبت می کند؟

وان پلاس 5T بالاخره به صورت رسمی معرفی شده و همانطور که احتمالاً پی برده اید، دچار تغییری کوچک در ماژول دوربین دوگانه شده است. در حالی که دوربین اصلی همان سنسور 16 مگاپیکسلی و ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

وان پلاس 5T بالاخره به صورت رسمی معرفی شده و همانطور که احتمالاً پی برده اید، دچار تغییری کوچک در ماژول دوربین دوگانه شده است. در حالی که دوربین اصلی همان سنسور 16 مگاپیکسلی و عریض با گشودگی دهانه لنز f/1.7 وان پلاس 5 را در خود جای می دهد، دوربین ثانویه دیگر مثل سابق از لنز تله فوتو بهره مند نیست.

با درنظرگیری این موضوع که اپل با تجهیز آیفون 7 پلاس به لنز تله فوتو، امکان ثبت تصاویر پرتره را محقق کرد حالا این سوال پیش می آید که در نبود این لنز، چه بر سر حالت پرتره وان پلاس 5T می آید؟ پاسخ بسیار ساده است: هیچ تفاوتی به وجود نیامده و هنوز هم می توان این تصاویر را ثبت کرد.

نکته اینجاست که وان پلاس 5 هیچوقت از لنز تله فوتو برای شبیه سازی حالت پرتره دوربین های DSLR استفاده نمی کرد. این یک اشتباه رایج است. از آن جایی که آیفون 7 پلاس از دوربین تله فوتو برای پرتره بهره گرفت، مردم تصور می کنند که دوربین وان پلاس 5 هم کارکردی مشابه داشته است. با این حال، وان پلاس 5 صرفاً از دوربین اصلی با زوم 2 برابری بهره گرفته و سپس از دوربین ثانویه برای جمع آوری اطلاعات عمق و شبیه سازی افکت بلور در پس زمینه استفاده می کند.

بنابراین قابلیت پرتره وان پلاس 5T هیچ تفاوتی با سابق نکرده است و در واقع شاید بهتر از قبل هم باشد. وان پلاس وعده الگوریتم هایی را داده که نویز تصویر را کاهش و وضوح تصاویر پرتره را افزایش می دهند. با این حال فعلاً باید منتظر آزمایش های اولیه دوربین دستگاه بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • amir hasani
    amir hasani | ۲۶ آبان ۱۳۹۶

    من یادمه با گوشی سونی اریکسون مدل k850 که قابلیت فوکوس هم داشت میتونستم پرتره بگیرم چجوریه امقدر‌بزرگ شده این مسئله حالا

    • HyperHope
      HyperHope | ۲۶ آبان ۱۳۹۶

      عزیز من آدم وقتی لنزو بیاره بچسبونه به به سوژه مثلا تا فاصله 10 سانتی دوربین گوشی nokia n85 میتونه پرتره بگیره چون اون دیگه میشه ماکرو و دوربین گوشیم میتونه از نزدیک عمق و تشخیص بده ، این روزا بحث سر فاصله ی یک متر و بیشتره که دوربینای قدیمی تو خوابم نمیتونن پرتره بگیرن و خیلیم عکس و زیبا تر میکنه.

    • alireza
      alireza | ۲۶ آبان ۱۳۹۶

      الانم همه گوشی ها میگیرن ولی باید فاصله اون جسم خیلی نزدیگ باشه ب دوربین...ولی اون کلا از همه فاصله ای میگیره

مطالب پیشنهادی