ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

امکان شارژ نسل بعدی خودروهای پورشه و بوگاتی با کابل برق

گزارش ها حاکی از آن است که خودرو بوگاتی آتلانتیک به عنوان یک کوپه 2 + 2 با قوای محرکه پلاگین هیبرید راهی بازار خواهد شد. بعد از رسوایی دیزل گیت، گروه فولکس واگن دریافت ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

گزارش ها حاکی از آن است که خودرو بوگاتی آتلانتیک به عنوان یک کوپه 2 + 2 با قوای محرکه پلاگین هیبرید راهی بازار خواهد شد. بعد از رسوایی دیزل گیت، گروه فولکس واگن دریافت که تنها راه رهایی از اثرات و پیامد های آن حرکت به سمت برقی سازی خودروها و استفاده از نیروی الکتریکی در قوای محرکه آن ها در دهه پیش رو است.

در همین راستا کمپانی پورشه که زیر مجموعه گروه فولکس واگن محسوب می شود از مدل های پلاگین هیبرید برجسته ای مثل خودروی پانامرا توربو اس ای هیبرید که از قدرت 680 اسب بخار برخوردار است رونمایی کرد.

این سدان لوکس تنها یک نمونه کوچک از خودروهای هیبریدی قدرتمندی که گروه فولکس واگن تصمیم دارد وارد بازار کند.

خودروی الکتریکی بعدی که پورشه قصد تولید آن دارد سدان تمام الکتریکی  E-Mission است که بر روی پلتفرم جی1 فولکس واگن پیاده سازی خواهد شد.

انتظار می رود که بنتلی نیز که یکی دیگر از شرکت های زیر مجموعه گروه فولکس واگن از این پلتفرم در خودروی اسپرت برناتو استفاده کند. همچنین آئودی نیز به عنوان دیگر شرکت مربتط با فولکس واگن مشغول به کار بر روی آئودی ای ترون است.

با توجه به اینکه حساسیت ها نسبت به قوانین مربوط به انتشار استاندارد گازها در حال افزایش یافتن است گروه فولکس واگن به دنبال برقی سازی و استفاده از نیروی الکتریکی در قوای محرکه دیگر کمپانی های وابسته خود مثل بوگاتی و لامبورگینی است.

پیش از نمایشگاه خوودروی فرانکفورت 2017 مدیر اجرایی بوگاتی اعلام کرد که با توجه به افزایش روزافزون سخت گیری های مربوط به قوانین انتشار گاز بهترین و کارآمد ترین راه حل برای حفظ و افزایش رضایت اروپاییان تولید خودروهای برقی است.

مدیران هیئت مدیره هر دو کمپانی بوگاتی و لامبورگینی هم اعلام کرده اند که در الکتریکی سازی محصولات شرکت های خود هیچ شک و شبه ای وجود نداشته و این موضوع قطعا یکی از اهداف مهم و اساسی برای آن ها محسوب می شود.

تا پیش از این تصور می رفت که بوگاتی و لامبورگینی به ترتیب جانشین های شیرون و هوراکان را با قوای محرکه الکتریکی راهی بازار خواهند کرد.

اما مجله خودرویی اتومبیل مدعی شده است که بوگاتی مدل دیگری را با نام آتلانتیک معرفی خواهد کرد. همچنین این مجله در قسمت دیگر ادعای خود توضیح داده که لامبورگینی نیز در حال کار بر روی نوآ ای اسپاداست.

در قسمتی از گزارش این مجله عنوان شده است که هردو خودروی ذکر شده نسخه ای مشابه پانامرا توربو اس ای هیبرید بوده با این تفاوت که فاصله بین چرخ های جلو و عقب آن ها کمتر شده است، بنابراین انتظار می رود که این خودروها نیز بر روی پلتفرم MSB پیاده سازی شوند.

این مجله همچنین توضیح داده است که بوگاتی آتلانتیک به عنوان یک کوپه 2+2 با قوای محرکه پلاگین هیبرید راهی بازار خواهد شد و در صورتی که تقاضا برای دریافت آن مشابه با پورشه 929 باشد به فروش خوبی خواهد رسید.

اگر شما اطلاعات به روزی از صنعت خودروسازی داشته باشید می دانید که مهندسان پورشه نیز در حال تست نسخه ای کوچک تر از  پانامرا هستند. علیرغم شواهد و عکس های جاسوسی موجود پورشه وجود یک جانشین مخفی برای مدل 928 خود را انکار می کند.

در انتها لازم به ذکر است که معرفی تمامی مدل های 929، آتلانتیک و نوآ ای اسپادا در حاله ای از ابهام قرار داشته و تولید آن ها قطعی نیست.

هرچند که گروه فولکس واگن بزرگترین خودروساز جهان محسوب می شود اما باید در نظر داشت که بودجه مربوط به تحقیق و توسعه این گروه محدود بوده و نمی شود انتظار داشت که کمپانی های خودروسازی وابسته به این گروه پیوسته و در رقابت با یکدیگر مدام محصولات و خودروهای جدید معرفی کنند.

پی نوشت: تصاویر موجود مربوط به خودروی پانامرا توربو اس ای هیبرید اسپرت توریسمو است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی